zamknij

Aleksander Larysz

Rybnik- Miasto które się rozwija? Czy raczej...zwija?

2019-09-06

Hmm….  Taki oto temat w różnych gremiach coraz częściej się przewija.

Co ja myślę? No cóż, myślę, że każdy kto śledzi moje działania to wie, że podchodzę do działalności PK i jego ekipy sceptycznie, a wręcz negatywnie i dostrzec jakiś plusów nie potrafię ( no chyba, że mi je wskażecie?). 

No ale postaram się w tym artykule jak najmniej “wtrącać” tylko zwrócić na parę rzeczy uwagę, które mnie coraz bardziej niepokoją i ciekaw jestem waszych spostrzeżeń, bo coraz częściej się zastanawiam czy aby nie przesadzam, bo takiego nagromadzenia złych działań, a wręcz armagedonu niekompetencji nie obserwowałem od … nigdy, choć parę rzeczy w życiu widziałem.

Za to myślę, że w szkołach powinni uczyć jak miasto przy pomocy agresywnego marketingu i propagandy jak za PRL (niestety również przy pomocy niektórych mediów) wciska nam propagandę sukcesu i rozkwitu miasta. Czy tak jest napradę, czy miasto się rozwija? Czy jednak jest to zwykły "pic na wodę fotomontaż" niestety za ciężkie, nasze, pieniądze...?

 

 

Tak ogólnie rzecz biorąc PK być może chce dobrze, ale na chceniu się kończy (brak doswiadczenia i brak pomysłów na rozwiązanie problemów miasta). 

Podobnie jak wielu, dałem się nabrać na słynne hasło w poprzednich wyborach: “Tak dla Zmian”. Myślałem, że chodzi o zmianę wizji rozwoju miasta, a nie jak to miało miejsce w ostatniej kadencji A.F czyli totalna "rozwałka" pieniędzy na tzw. upiększanie miasta z “zapomnieniem” o jego mieszkańcach (przyznaję, że to był jeden z głównych powodów, że wtedy wystartowałem w wyborach) a tu za PK, oprócz zmian na stołkach, żadnych zmian w sposobie zarządzania miastem nie widzę, czyli dalej rozwałka kasy na niekoniecznie niezbędne rzeczy, a na pewno nie wspierające mieszkańców, natomiast powodujące wzrost zadłużenia.

To w najbliższym czasie zostanie przełożone na wszelkie opłaty, podatki itp. oczywiście ze wskazaniem, że temu wszystkiemu winien rząd (czyt. jaki sobie wybraliście) jak to miało już miejsce przy projekcie “Czyste Powietrze”.

Tylko, że w tym porównaniu AF do PK jest jedno ale.

Co innego jak tę kasę, oczywiście w cudzysłowiu, rozwala doświadczony samorządowiec, a co innego jak totalny amator, namaszczony “na przetarcie” przez partię, który chyba utracił kontakt z otaczającym go światem... . Powtarzam jak mantre i powtarzać będę, że partyjniak, amator z partyjnego nadania jako prezydent to zło i tyle ( oczywiście z chlubnymi wyjatkami, ale PK tym wyjątkiem niestety nie jest. Oczywiście wg. mnie)

No dobra, ale przechodząc do tematu artykułu:

Rybnik się rozwija czy zwija?

Czy miasto z którego tysiącami wyjeżdżają mieszkańcy i to w każdej grupie wiekowej (jest już nas poniżej 120 tys), a którego to prezydent w tym kierunku nic nie robi, może się rozwijać?

No tak, ktoś powie , ale to się już działo za AF. Ok i będzie miał rację, ale czy jakiekolwiek działania PK np. w tym temacie, coś zmieniły, a rządzi juz 5 lat? Czy moze będzie tak jak z donicami na Kościuszki, że w końcu te "krzoki" zakwitną i korten ładnie się "zbrązowi"? No tak, kiedyś...>;)

Pomimo, że na swoje pomysły PK już wydał paręset milionów i zadłużył miasto do połowy XXI w, coś się zmieniło, poprawiło?

(A domyślacie się, że to będzie trzeba spłacać, a jest Nas, jak już wspomniałem, coraz mniej? No właśnie….. .) Mnie osobiście szlag o mało nie trafił  jak od jednego z “mądrzejszych” urzędników usłyszałem, że nic z wyludnieniem się nie da zrobić i zadłużać się można, bo tak jest wszędzie.

No dzięki.

Idąc dalej- zastanawiam się jak to jest, że miasto ma coraz mniej mieszkańców czyli teoretycznie jest mniej “roboty” a chłop czyt.PK zatrudnia paruset nowych pracowników miasta ( urzędników i pracowników służb) i budując za miliony parking w centrum miasta, tunel (bez którego przeżylibyśmy), który miał kosztować 4 mln, a kosztował 8. czy tężnię za 2,5 mln zamiast za 1 mln, a nie ma na godziwe wynagrodzenie dla swoich pracowników. To jak to jest -pytam ponownie?

I można tak jeszcze długo. Ale nie w tym rzecz.  Tak na koniec ponowię pytanie

Czy możecie mi wskazać co w mieście dzieje się dobrego, co spowoduje choć część rozwiązania jego problemów? 

Co do zdjęć. Dotycza one oczywiscie tylko handlu i usług, ale w poprzednich latach (czyt. przed PK) jednak funkcjonowały? Więc co się dzieje. Hasło: Tak jest wszędzie- Wam wystarczy? Mnie nie.

Na zdjęciach macie pare instytucji (to ⅙  zlokalizowanych na przestrzeni 1 km2 firm działających w zakresie usług które po prostu padły, a mieszczą się w ścisłym centrum czyli niby najkorzystniejszej lokalizacji.  I wierzcie mi nie chodzi tu o czynsze). I pytam się- co miasto robi żeby wspomóc sektor który wg różnych szacunków dostarcza ok. 80 %PKB, a i spory wkład w budżet miasta.> a to wierzchołek góry lodowej zlokalizowany w centrum na przestrzeni ok 500 m 2.?

I pytam nie tylko o sektor usług, tylko cały biznes rybnicki, ale również o wszystkie aspekty funkcjonowania miasta. Choć tak naprawdę większość działań i pytań sprowadza się do pieniedzy czyli biznesu. I jak nim zapomnimy, a szczególnie o tym rodzinym to bedzie żle. I nie wystarcza tłumaczenia, zto ten zły rząd tak żle działa. Nie masz pomysłu na działanie w takich warunkach to odejdż..... .

Zaraz ktoś powie. A co miasto obchodzi biznes, no typowe. Powiem wam tak- czerpię wiedzę z nie ogólnodostępnych źródeł, bo z różnych powodów mam takie możliwości i wiem, że w obrocie jest coraz mniej pieniądza. Złote lata 90 te ubiegłego wieku się skończyły, ściema o zielonej wyspie też. Więc jeżeli teraz na zdrowych zasadach nie zaczniemy wprowadzać PPP(partnerstwo- publiczno-prywatne) to polegnieniemy. Czy PK wie o czym mówię?  Nie sądzę.

I mógłbym tak dalej i wiecej ,ale potraktujcie to jako początek dyskusji choć jeżeli chcecie to odpowiedzcie już na tym etapie dyskusji.na pytanie:

Wg Was, miasto się rozwija czy…... zwija.?

Ale na koniec końców tej części tematu , nieco z grubszej rury, bo szlag mnie zaczyna trafiać, a dzisiaj jeszcze temat z “żabami”….. .;)

 Nie wiem jak wy, ale ja chciałbym, żeby miastem zarządzał gość który ma jasną wizję rozwoju miasta i choć parę pomysłów na rozwiązanie jego głównych problemów, a nie gość- nie dość, że nieuczciwy politycznie i koalicyjnie, to niewiele różniący się od przeciętnego Kowalskiego, który tu sobie pyknie parking, tu muzeum, tu kaczok, tu ścieżkę rowerową w centrum miasta ( a dlaczego nie w lesie np.? Bo niby po co mam w smrodzie spalin jeździć- takie to trudne do wymyślenia?) I  w sumie tak sobie z nudów “rozwali” paręset milionów na niewiadomo co? A z miasta dalej uciekają mieszkańcy w tym “młodzi”, smog coraz większy- bo to rządu wina. Ucieka biznes bo coraz mniej klientów i ludzi po prostu, a i żadnych ciekawych warunków się nie stwarza dla jego rozwoju, a nawet z biznesem się nie rozmawia .

 Bo PK nawet nie wie jak rozmawiać z biznesem (o czym już od dawna biznes wie), a wręcz się"biznesu" boi. Czego przykladem może być, choć jednym z wielu, sytuacja z Delicjami ( na zdj.) Gdzie po rozwiązaniu umowy PK się odgrażał, że juz ma tylu chętnych na to miejsce. Taaaa.

 No ale ktoś go wybrał, nieprawdaż? A dlaczego > no, tego nie wiem  Oświecicie mnie?.

 Może Wam, to co robi ten człowiek wystarczy, mnie nie.

 Więc dlatego krytykuję otwarcie to co się dzieje, bo to zaczyna przypominać jakiś żart po prostu, a nie zarządzanie miastem i żeby, jak miasto “polegnie”, ktoś nie powiedział- to dlaczego tego nie mówiliście jak to widzieliście?

No to mówię i piszę, a wy “róbta co chceta;)

. I mógłbym tak długo , powiem jeszcze raz, ale to może w trakcie dyskusji dorzuce pare newsów, a może i wy się wypowiecie, albo mnie opieprzycie- jak ja to mogę na takiego wspaniałego prezydenta i jego cudowną”rybnicką” ekipę zarządzającą miastem  narzekać…;)

Bo przecież tak pięknie jest….. .

No do poczytania i pogadania... .

 

 


Chciałbyś pisać bloga? Napisz do nas: [email protected]

Aleksander Larysz

Aleksander Larysz

Aleksander Larysz jest przedsiębiorcą, prezesem Klubu Olimpijczyka Sokolnia oraz Stowarzyszenia Rybnik Nasze Miasto.

Redakcja Rybnik.com.pl nie odpowiada za treści oraz materiały publikowane przez użytkowników platformy blogowej. Treści i materiały publikowane przez Użytkowników stanowią prywatne opinie Użytkowników, za których publikacje Redakcja nie ponosi odpowiedzialności.

Oceń publikację: + 1 + 59 - 1 - 55

 

Komentarze (19):
  • ~frbro 2019-09-08
    17:52:56

    82 45

    Ale bełkot. Nie da się tego czytać, niesamowicie chaotycznie napisane.

    Chętnie bym poznał podstawy tego stwierdzenia, że to nie chodzi o czynsze. Na jakiej podstawie niby mamy wierzyć w tę tezę? Inna sprawa, że większość z przedstawionych lokali zajmowała się handlem, a nie usługami jak jest napisane. Część też po prostu zmieniła lokalizację. Niestety handel to nie jest prosta sprawa i nie wszystkim da się handlować w centrum (np ze względu na brak parkingu pod samym sklepem). Butiki zabiły galerie wybudowane za AF. Za to usług gastronomicznych w centrum ostatnimi laty wyraźnie przybywa, choć Delicje są tu przykładem, że czasem restauracje też znikają.

    A co się poprawiło za PK? Moim zdaniem powstaje zauważalnie więcej infrastruktury rekreacyjnej dla mieszkańców. Przykładowo absolutny hit czyli ścieżka nad Nacyną, strefa hallera, 2 kąpieliska, asfaltowa ścieżka nad zalew itp. Mamy też sporo ciekawych imprez sportowych i kulturalnych. Generalnie w Rybniku jest co robić popoludniem, czy w weekend.

  • ~entropia 2019-09-09
    08:24:41

    67 14

    mieszkańców będzie ubywać póki zimą powietrze będzie śmierdzieć, a handel stacjonarny się zwija na całym świecie bo jest internet

  • ~GBB 2019-09-09
    14:00:54

    63 7

    Mam wrażenie, że puste lokale w centrum akurat zaczynają znikać. Najgorzej w mojej ocenie było tuż przed remontem deptaka. Napiszę tak. To jakie ma Pan pomysły? Niech Pan się nimi podzieli dla dobra miasta. Bo przecież o to Panu chodzi.

  • ~Stasek 2019-09-09
    21:17:15

    37 6

    A jak tam się ma Pański lokal gastronomiczny przy PKP? Pozdrawiam

  • ~ 2019-09-10
    14:41:27

    34 22

    Jak zawsze powiało nudą i defetyzmem zawiedzionego życiem człowieka. Zgadzam się z fbro. Da się zauważyć stopniowy rozwój miasta i wzrost poziomu życia. Sklepy upadają? Zazwyczaj upadają te sklepy które oferują badziewie. Co ciekawe te bardziej luksusowe i pomysłowe mają się dobrze. Niedawno byliśmy na wycieczce w upalny dzień w pewnym turystycznym miasteczku i tęskniliśmy za wyborem, smakiem i różnorodnością rybnickich lodów.

  • ~ 2019-09-11
    02:04:02

    34 2

    Małe sklepy zostały zjedzone przez supermarkety od końca lat 90 tych - po prostu ich właściciele myśleli sobie, że jeden sklep wyżywi cala rodzine. Wszyscy pamiętaja "hurtownie" w garazach. Potem handel zostal wchłoniety przez "galerie" - nienawidze tej nazwy - to centra handlowe -i supermarkety. Teraz wszystko przenosi sie do sieci. Mieszkajac na zachodzie sam zauwazylem, ze 5 lat temu w okresie przedswiatecznym nie dalo sie szpilki wlozyc do jakichkolwiek sklepow - kolejki masakryczne. Od mniej wiecej 4-5 lat, moze nie pustki, ale tlumow nie ma - wszyscy kupuja przez internet. Wejdzie do Polski Amazon to resztki handlu tez zje.

  • ~Aleksander Larysz 2019-09-11
    16:11:24

    33 34

    Szanowny Panie~frbro . Przede wszystkim szacun dla Pana, że mimo określenia “bełkot” jednak zadał Pan sobie tyle trudu żeby przebrnąć przez tekst i się do niego ustosunkować. Dziękuję.
    Ale do rzeczy.
    Odp. na pytanie o czynsze.
    Po prostu znam znakomitą większość tych osób.
    Scenariusz był podobny.
    -coraz mniej klientów
    -coraz mniejsze obroty
    -zwolnienie pracownika(ów)
    -sam pracuje
    -mam dość- zamykam.
    Idąc dalej - tak jak napisałem to tylko część lokali o których myślę i zgadzam się,że tak trafiło się tak, że znaczna część to handel, a chodzi o wszystkie gałęzi biznesu w mieście. Np. PKP. Został Kebab i lokal mamy. Piotruś Pan zamknięty (czyli bar na dworcu z dobrym jedzeniem) Kwiaciarnia na dworcu też zamknięta. Moim zdaniem jednym z głównych powodów to wyludnianie się miasta i brak jakichkolwiek działań wspierających ze strony miasta i prób rozwiązujących ten coraz większy problem.
    Czy uważa Pan, że miasto w jakiś sposób wspiera biznes w tym rodzimy, rybnicki?
    Co do rozwoju gastronomii, to pozwoli Pan, że się nie zgodzę. Oprócz paru sieciówek wszystko goni resztkami sił, albo się zamyka. Być może tego nie widać, ale w lokalu 2 czy 3 właściciel który się łudzi i w końcu pada.… .
    I dalej. Przyznaję bulwary nad Nacyną ok. ale Strefa Hallera? A może Pan dokładniej “swoje plusy” podać, bo dla mnie to totalna porażka i będzie jeszcze większa bo nie ma kasy, a nie sądzę ,że PK ją znajdzie i dlatego kolejny “pic na wodę fotomontaż” z tymi działaniami sportowo-rekreacyjnymi. Pozostałe działania np. kąpieliska wg. mnie niedopracowane i na odwal. Tak jak kiedyś napisałem: Nie ma jak wydać na parking 20 mln, a z naszego kultowego Kamienia zrobić za 3,5 mln kaczok. I to powtarzam.Co imprez zgoda. Ale czy czasem nie jest tak, że cyt. klasyka:Ludowi potrzeba igrzysk i chleba. Czy Pana zdaniem nie jest tego zbyt wiele i zbyt kosztownie? Czy miasto tylko “nie mydli nam oczu” , że coś się dzieje. Ja od 5 lat obserwuję igrzyska, które niestety kosztują, a czy jest “chleb” Czy raczej, pomimo “igrzysk”, coraz więcej ludzi z miasta wyjeżdża i nie wraca?
    No cóż Panie ~frbro nie ma Pan pojęcia jakbym chciał się mylić w swoim “czarnowidztwie”, ale czy się mylę?Zapełnienie czasu wolnego takimi środkami jakie na to idą, nie jest moim zdaniem najważniejszym priorytetem na ten czas rozwoju czy zwijania się miasta, że tak nawiążę do tytułu artykułu.
    Dziękuję jeszcze raz za Pana opinie i … “poświęcenie” w trudzie czytania;) i pozdrawiam serdecznie.

  • ~Aleksander Larysz 2019-09-11
    18:07:37

    23 29

    ~entropia.
    Witaj. Krótki ten twój tekst, ale jakże wymowny. Myślę, że wspomniałaś o jednym z najważniejszych problemów miasta , który moim zdanie PK ,jak to u niego w partii normalne, zamiótł pod dywan. Jak pamiętasz, zaraz po wyborach zlikwidował dopłaty do wymiany źródeł insynuując, że on nic nie może , ale za to jest program :Czyste Powietrze” Litości. Ściema totalna , niestety bazująca na utracie naszego zdrowia, my tu umieramy a Pan z Popielowa ( to chyba nie od popiołu?;) sobie gierki polityczne wyprawia. Przypomnę,że wszyscy kandydaci na prezydenta mieli pomysły na Smog. A nasz PP1 wymyślił, program "Czyste Powietrze" . Brawo. Co do handlu, chyba źle przekazałem myśl główną dot, biznesu. Oczywiście masz rację, że jest internet i handel może być przez to osłabiony. Jednak zwróciłem uwagę, że miasto w ogóle nie wspiera biznesu, a moim zdaniem powinno i odbiłoby się to pozytywnie dla obydwu stron. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

  • ~Aleksander Larysz 2019-09-12
    14:21:01

    23 21

    ~GBB
    Oj, oj, oj. ale podpucha”niech Pan zdradzi pomysły” zapachniało mi tu UM, ale po kolei.
    Szanowna/y GBB. puste lokale w centrum znikają? Też chciałbym, żeby tak było, ale tak jak napisałem, te zdjęcia to ⅙ lokali pustych w centrum . Niestety następne się zamykają… . Co do pomysłów. Nie wiem czy wiesz, że miasto słynie z “pożyczania” pomysłów bo samo jest słabiutkie w wymyśleniu czegokolwiek ciekawego, efektywnego czy rozwiązującego jego problemy (w innych miastach to wręcz jako przysłowie funkcjonuje). Dodatkowo jak już sobie “pożyczy” to często spieprzy dany pomysł, bo trzeba oprócz pomysłu mieć wiedzę jak to zrobić…. a tu wpadki “miasta” w ostatnim okresie są już tematami kawałów nawet…
    Powiem tak. Na razie pytam, jako mieszkaniec, naczelną władzę jak ma zamiar poradzić sobie z problemami które wskazuję, bo przecież wybraliśmy ich żeby rozwiązywali problemy, a nie pytali się mieszkańców, nieprawdaż? Jednak jeżeli Cię to ciekawi to niewielka część która niewielka nie jest;)to parę projektów “na miasto” ciągle widnieje na moim i SRNM profilu FB, albo zapraszam na priva.Kończąc. Nie wiem dlaczego zapachniało mi tu młodym urzędnikiem?Jeżeli mam rację i w dodatku jesteś z działu promocji to szacun za zdjęcie w wannie na tle elektrowni. Rewelka. Jeżeli nie, to może dotrze to tą drogą do pomysłodawcy i wykonawcy…;)Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

  • ~Aleksander Larysz 2019-09-13
    13:39:06

    15 20

    ~Stasek- No cóż. Jakoś ciągniemy- z naciskiem na “ciągniemy”. Miasto się wyludnia, ulicy puste coraz mniej klientów. Koło nas już prawie wszystko padło. W ostatnim czasie “Piotrus Pan” na dworcu i Kwiaciarnia. W mieście mimo obietnic, żadnych zmian w sposobie zarządzania. To samo jak w ostatniej kadencji za AF rozwalanie kasy na niekoniecznie niezbędne sprawy ( z zapomnieniem o większości dzielnic). Czy “nihil novi sub sole” Pozdrowienia.

  • ~Aleksander Larysz 2019-09-13
    14:10:07

    16 20

    ~orient. Oj orient, orient. Zawsze mnie te twoje teksty wprawiają w dobry humor. Często bowiem śledzę te twoje utarczki z adwersarzami i powiem, że wiele spostrzeżeń masz ciekawych… Jednak tutaj pozwolę się z paroma stwierdzeniami nie zgodzić.Pomijając ocenę mojej osoby (niech tak będzie;) No cóż, jeżeli uważasz że “odwieczne” Antyki” Tadzia Ś., Rosenthal, Specjalistyczny sklep sportowy na Kościelnej. Piotruś Pan z wyśmienitym jedzonkiem.( I mógłbym tak długo nie wychodząc nawet poza dzielnicę), to “badziewie”, ?No to sorry… Po 2. Czy mógłbyś, bo być może w tym moim “zawiedzeniu życiem i defetyzmem”;) czegoś nie dostrzegam, podać jakieś przykłady potwierdzające jak piszesz: wzrost poziomu życia i rozwój miasta? Oczywiście co stricte jest zasługą PK lub jego ekipy ? I na koniec: Też bardzo lubię rybnickie lody, choć szkoda,że już nie ma Pawlasa czy Szytenhelma . Jednak mam nadzieję ,że nie są one dla Ciebie wykładnikiem rozwoju miasta? Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

  • ~Aleksander Larysz 2019-09-13
    15:01:29

    18 18

    ~Benett. No niestety masz racje . Internet i centra handlowe pozamiatały.
    Jednak czy czasem w mieście, po złych doświadczeniach dot. epoki AF i powstawania ogromnych ilości supermarketów, dalej nie powstają takowe? (np. na “glinioku” k. Cegielnianej czy na Nowinach obok schronu itp. Czy miasto nie ma na to wpływu?Jednak podsumowując, jak mantrę będę powtarzał, że w znacznym stopniu ucieczka z miasta firm, i to wszystkich, czy usługowych, czy produkcyjnych, czy handlowych czy specjalistycznych. to wina braku jakiejkolwiek koncepcji miasta na wsparcie i stworzenie niestandardowych czyt. dobrych i takich których nie ma w innych miastach.warunków dla rozwoju biznesu.Natomiast wyludnianie się miasta to b.niebezpieczny trend. Mam wrażenie, że naszym aktualnym władzom mieszkańcy wręcz przeszkadzają ze swymi problemami. a jak słyszę od adwersarzy, że miasto się rozwija i wzrasta poziom życia to sorry, chyba jednak za “gupi” ;) jestem żeby to zrozumieć…. jak i tego stwierdzenia niektórych urzędników i włodarzy:że tak jest wszędzie i nic się z tym nie da zrobić, No sorry, tak myśląc to byśmy chyba w jaskiniach mieszkali. :)No cóż... .Widocznie takie "rządy" rybniczanom wystarczą.

  • ~cyd 2019-09-19
    09:24:15

    23 8

    Jest problem w Rybniku. Mieszkańcy są zakładnikami wojny po-pis a pis nienawidzą bardziej niż głupoty i oto jest owoc - druga kadencja człowieka bez wizji, doświadczenia, kręgosłupa moralnego (0,49 dla młodzieży to do cholery przyzwolenie). Moja chata z kraja, do centrum jeżdżę gdy muszę ale widzę na co moja kasa z podatków idzie i szlag mnie trafia. Jak można było do tego dopuścić? I jeszcze te komentaże UM przez niejakiego Artexa - żenujące. Ale nadzieja umiera ostatnia, może ...

  • ~Woziwoda 2019-09-25
    09:50:16

    2 3

    Jezus Maria, człowieku, nie ma w polszczyźnie zwrotu "w cudzysłowiu"!
    Przecież takie kaleczenie to żenada. Tłumaczę jak krowie na rowie (nie na rowiu) - wyłącznie "w cudzysłowie".

  • ~target 2019-09-30
    21:17:14

    3 6

    Panie Larysz, mam wrażenie, że nie potrafi Pan pisać tekstów w taki sposób - by nie obrażać obecnie rządzących. Ja zapytam inaczej, odnośnie artykułu. A co Pan powie na Pana wielki projekt "Juliusz"? Na zamknięte drzwi przed spektaklem? No i w końcu na te mega projekty Kamień i drugi rynek z Sukiennicami? Wie Pan, gadać można, nawet trzeba - ale jeżeli ma się poparcie równe zeru i wiedzę handlową taką jaką - a znam Pan bliżej niż Pan sądzi, to proszę mi wierzyć tego typu teksty nie powinny mieć miejsca.
    Pozdrawiam ciepło z "zwijającego" się miasta Rybnika.

  • ~Aleksander Larysz 2019-10-02
    15:27:45

    2 1

    Szanowny -target-cie. Nawet nie wiesz jak się cieszę z twojego postu.! I to ze względu na przypomnienie tych projektów czy sytuacji. Nie do końca jednak rozumiem czego ty nie rozumiesz w tych działaniach? A niby co mam powiedzieć o projektach typu “Juliusz” (z tego co pamiętam wystarczy w google wpisać “Larysz dzieli równo- Juliusz dla seniorów lofty dla młodych” czy Oaza długowieczności Juliusz). Dalej, o Kamieniu chyba jakoś “ Do Kamienia kolejką” czyli projekt przygotowany przy pomocy architektów rybnickich, olimpijczyka w siatkówce plażowej, czy wielokrotnego mistrza polski w rolkach. Na koniec zagospodarowanie targowiska, gdzie Basia Kubica napisała” Larysz przedstawia następny projekt - namalowany”. . Myślę, że to wystarczy wbić w Google albo kliknąć do mnie to dam linka i ocenić . Ja osobiście uważam,że te projekty są dobre, a z tego co obserwuję coraz większa ilość osób zaczyna je przypominać (z tobą włącznie) szczególnie po tym co na te miejsca objęte moimi propozycjami zaproponował PK z ekipą. Te projekty były oczywiście propozycją i do zrealizowania jedynie wtedy kiedy miałoby się “moc” urzędu prezydenta. Więc dalej nie rozumiem czego nie rozumiesz.może myślisz,że powinienem wyciągnąć środki z kieszeni? Dzięki za wiarę ,w moje możliwości finansowe, ale “chyba”;) nie dam rady.. .
    Co do “znania mnie “ to chyba nie bardzo z tym u Ciebie jest, bo niby dlaczego nie wiesz, że raczej niewiele miałem wspólnego z “zamkniętymi drzwiami przed spektaklem””? Na dowód czego udostępnione na moich profilach i stowarzyszenia są dokumenty z potwierdzeniem ich odbioru przez UMiasta i można sprawdzić jak było naprawdę. A swoja drogą trzeba być niezbyt “ mocnym” w sprawach PR, żeby myśleć, że nie skorzystałbym gdyby wszystko było ok z możliwości autoreklamy;) jaki w tamtym okresie był mojej osobie przydatny. Dlatego myślę że trochę przesadzasz z tym “znaniem” mnie, ale oczywiście niezmiernie z tego “przyznawania się” cieszę.
    Na koniec - Co do obrażania PK i jego ekipy powiem tak. Ja raczej uważam to za mocną i dosadną krytykę tego co się dzieje w mieście i chyba nie tylko ja zaczynam nerwy tracić i coraz ostrzej się do tego wszystkiego ustosunkowywać. Pozdrawiam i dziękuję za komentarz.

  • ~Stańczyk 2019-10-05
    13:35:05

    1 0

    Panie Larysz .Zanim wyleje na Pana kubeł zimnej wody to powiem,że te Pana projekty o których wspomniał Target są dobre, a nawet b.dobre. Tylko Panie kochany, zejdź Pan na ziemię. Myśli Pan, że w tym mieście gdzie się głosowało - byle nie na PO, albo byle nie na PIS, gdzie lewica nie istnieje i jacyś chłopcy od Biedronia karty rozdają, bo jeden cufalem wylądował w PE gdzie nic oprócz paru fotek z celebrytami, nie zrobi czy parę pisemek napisze i na fejsbuku udostępni,No bo jak taki ktoś bez doświadczenia gospodarczego, czy samorządowego czy w ogóle jakiekolwiek doświadczenia coś może zrobić ? Jednak szacunek dla niego, bo w końcu macie jakiegoś europosła i może mu ktoś coś podpowie?Może. Przynajmniej ma dobrą kindersztubę i raczej nie hinabroi. Natomiast ten drugi co do parlamentu startuje. To może nic powiem. Dodając do tego słabego lidera PIS- jak pokazały wybory samorządowe i lidera PO z twarzą cherubinka co jest jego głównym atutem bo przez te lata nic więcej nie zauważyłem, to zapytam się wprost .Łudzi się Pan,że ludzie będą szukali gospodarza na którego się Pan kreuje? Sorry. Być może ma Pan rację mówiąc,że te parę osób które na Pana zagłosowało to taki rzetelny elektorat, który wiedział co się dzieje ale przynajmniej przeanalizował to co Pan proponuje w przeciwieństwie do tego człowieka którego PO dało na “przetarcie” a który chyba całkowicie odleciał, ale co z tego? Nie szkoda Panu czasu” Widziałem Pana projekty na dolnym śląsku w małopolsce, czy w Czechach . Panie co Pan tu robi , piwo Pan leje!!! Ale to oczywiscie Pana sprawa. Co do odpowiedzi na pytanie zadane tytule. to to, co się w mieście dzieje to przypomina wg, mnie efekt dopalającej się świecy. I być może nie jestem stąd, ale z ramienia pracy która tu wykonuje duuuużo wiem o mieście i władzach tego miasta. I choć Kuczera przy Hetmanowej czy Kiecy to prawie geniusz to przy Sosze z Żor albo Frankiewiczu to ten człowiek to jakieś nieporozumienie. I nie chce źle prorokować ale zamieniacie się powoli pod rządami tej ekipy w zaścianek subregionu zachodniego, a nie stolice jak to sobie ci Panowie piszą gdzieniegdzie.. Mimo wszystko zycze Panu powodzenia w działalności, ale sorry, zejdź Pan na ziemię bo szkoda czasu i energii.

  • ~Stańczyk 2019-10-05
    13:35:36

    2 0

    Panie Larysz .Zanim wyleje na Pana kubeł zimnej wody to powiem,że te Pana projekty o których wspomniał Target są dobre, a nawet b.dobre. Tylko Panie kochany, zejdź Pan na ziemię. Myśli Pan, że w tym mieście gdzie się głosowało - byle nie na PO, albo byle nie na PIS, gdzie lewica nie istnieje i jacyś chłopcy od Biedronia karty rozdają, bo jeden cufalem wylądował w PE gdzie nic oprócz paru fotek z celebrytami, nie zrobi czy parę pisemek napisze i na fejsbuku udostępni,No bo jak taki ktoś bez doświadczenia gospodarczego, czy samorządowego czy w ogóle jakiekolwiek doświadczenia coś może zrobić ? Jednak szacunek dla niego, bo w końcu macie jakiegoś europosła i może mu ktoś coś podpowie?Może. Przynajmniej ma dobrą kindersztubę i raczej nie hinabroi. Natomiast ten drugi co do parlamentu startuje. To może nic powiem. Dodając do tego słabego lidera PIS- jak pokazały wybory samorządowe i lidera PO z twarzą cherubinka co jest jego głównym atutem bo przez te lata nic więcej nie zauważyłem, to zapytam się wprost .Łudzi się Pan,że ludzie będą szukali gospodarza na którego się Pan kreuje? Sorry. Być może ma Pan rację mówiąc,że te parę osób które na Pana zagłosowało to taki rzetelny elektorat, który wiedział co się dzieje ale przynajmniej przeanalizował to co Pan proponuje w przeciwieństwie do tego człowieka którego PO dało na “przetarcie” a który chyba całkowicie odleciał, ale co z tego? Nie szkoda Panu czasu” Widziałem Pana projekty na dolnym śląsku w małopolsce, czy w Czechach . Panie co Pan tu robi , piwo Pan leje!!! Ale to oczywiscie Pana sprawa. Co do odpowiedzi na pytanie zadane tytule. to to, co się w mieście dzieje to przypomina wg, mnie efekt dopalającej się świecy. I być może nie jestem stąd, ale z ramienia pracy która tu wykonuje duuuużo wiem o mieście i władzach tego miasta. I choć Kuczera przy Hetmanowej czy Kiecy to prawie geniusz to przy Sosze z Żor albo Frankiewiczu to ten człowiek to jakieś nieporozumienie. I nie chce źle prorokować ale zamieniacie się powoli pod rządami tej ekipy w zaścianek subregionu zachodniego, a nie stolice jak to sobie ci Panowie piszą gdzieniegdzie.. Mimo wszystko zycze Panu powodzenia w działalności, ale sorry, zejdź Pan na ziemię bo szkoda czasu i energii.

  • ~Aleksander Larysz 2019-10-07
    14:40:41

    4 1

    P. Stańczyk, no to mnie pan zaskoczył trochę.
    Inny jest ten post niż dotychczasowe, ale powiem Panu tak. Jakoś tego kubła zimnej wody nie odczułem;)Co zaś do miasta, a raczej do wszystkiego co robię w życiu to przyjmuję proste założenie, że chcę zrobić wszystko co mogę zrobić ze swojej strony żeby potem nie mieć do siebie pretensji i tak jest z tym moim kreowaniem się jak to pan napisał na gospodarza.
    Mam trochę wiedzy dot. kreowania rozwoju miast m.in takich jak Rybnik,choć przyznaję, że ta wiedza do końca nie jest wyłącznie moją zasługą.
    I tu nasuwa się pytanie. Czy jeżeli jest ona trochę “inna” niż wiedza przeciętnego Kowalskiego ( sorry Lechu;)ale sprawdzona, to mam z niej skorzystać, czy nie?
    Myślę, że odpowiedź jest prosta, a czy mieszkańcom się to na tyle spodoba i na mnie zagłosują to już inna sprawa, ich decyzje i ich odpowiedzialność… .
    . Ja uważam, że to miasto mnie wychowało, częściowo wykształciło, częściowo wyrobiło światopogląd i teraz po wielu latach działania poza nim ( o czym też Pan wspomniał) to czas mu się za to odwdzięczyć po prostu czyli reagować, co właśnie czynię, jak w mieście dzieje się( i to opieram właśnie na tej wiedzy) mówiąc delikatnie nie za dobrze, czy proponować coś, co również staram sie od paru lat robić i jak Pan może zauważył,że nie są to jakieś ogólniki tylko konkretne propozycje i rozwiązania. Uważam te działania za honorowy obowiązek,a jak ktoś myśli,że to parcie na stołek itp. to ...niech sobie myśli.
    Często odpowiadając na podobne pytanie typu po co itp, odpowiadam,że to jest jak z wojną, nikt jej nie chce, ale jak wybuchnie to sie na nia idzie boto… honorowy obowiązek właśnie i tak wg mnie jest z funkcję np. prezydenta.
    Ta ciągła odpowiedzialność, ta ciągła praca, ten ciągły stres, to taka wojna właśnie , a że niektórzy np.jak aktualna władza w mieście ( to oczywiscie moje zdanie) tak nieodpowiedzialnie podeszła do tematu nie będąc na wygraną nawet przygotowana, to cóż …. . A jednak ma się dobrze … .Co pokazały te wybory samorzadowe Choć być może było tak jak Pan pisze, to powiem panu szczerze, że w znacznym stopniu wystarczy mi świadomość i poczucie braku wyrzutów sumienia że- Larysz wiedział nie powiedział….i nie będę miał wyrzutów sumienia, że mogłem, a czegoś nie zrobiłem.
    Co do Łukasza, bo o nim mowa i pozostałych sił, że tak powiem politycznych, powiem tak-ma pan rację, Łukasz jest jaki jest, ale czy na jego miejscu mając taką szansę by z niej Pan nie skorzystał?No właśnie. I tak jak pan pisze to inteligentny chłopak choć z paroma przywarami zresztą jak my wszyscy, o których tu nie wspomnę, ale jak ja to często mówię- po czynach go poznacie.A pozostali no cóż, mam nieco inne zdanie, choć co do cherubinka to... ciekawe porównanie;)
    Co do lania piwa to przyznam się, że jest to jedna z humorystyczniejszych działalności w moim życiu, ale tak na marginesie przekonałem się, że codzienny kontakt z wieloma osobami o różnych poglądach, o różnym wykształceniu, daje wiele do myślenia i daje ciekawy materiał do analizy.
    Na koniec prośba.
    Trochę mnie pan zaintrygował wiedzą o tym co robiłem, że tak powiem poza miastem i jakoś tego na światło dzienne z różnych powodów nie wyciągałem, także jakby to Panu nie sprawiło kłopotu to proszę o kontakt na priv.
    Dziękuję za post i ten kubeł… ;)
    Pozdrawiam serdecznie.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.