zamknij

Aleksander Larysz

Dlaczego, poważnie, zastanawiam się nad ponownym startem na urząd prezydenta miasta?

2018-05-04

Oczywiscie w treści artykułu zamieszczę częściową odpowiedź na pytanie tytułowe.

Uprzedzając jednak pytania o zdjęcia, a raczej obrazy namalowane przez jedną z rybnickich artystek, przypomnę, że taki mieliśmy pomysł na targowisko i parking na Hallera.

 w skrócie:

- takie "arkady" jak na obrazach 

- wszystko zadaszone z pełnymi mediami. 

- kawiarenki, stoiska, wystawy.

- na górze parking ( w zamyśle, że klient dojedzie na miejsce, a kupiec też dowiezie towar na miejsce i zwiezie windą.( w formie docelowej te samochody, oczywiscie miały być niewidoczne)

 - jeżeli ten pomysł by się sprawdził, to to samo na parkingu przy Hallera i automatycznie tworzy sie np. Rybnickie czy Regionalne Centrum Targowe.

 Wszystko to w stylu klasycystycznym, wspólgrające z zamkiem ( sądem) i zabudową śródmieścia.

Natomiast nasi "targowcy" w końcu handlujący w przyzwoitych warunkach, a nie w tym "czymś".

 Mieliśmy przygotowane technologie budowy ze względu na "niepewne" podłoże i grunty. Oraz finansowanie.

Ale szczegółowiej, później będzie.... ;)albo pytajcie przez priv.

 

Dlaczego, poważnie, zastanawiam się nad ponownym startem na urząd prezydenta miasta?

Hmm, odpowiedź jest prosta.

Po prostu Piotr Kuczera nie spełnił moich i wielu moich przyjaciół, oczekiwań.

Abstrahując już od niewywiązania się z zobowiązań koalicyjnych w stosunku do mojego sztabu wyborczego, czyli pośrednio do mnie, to mogę powiedzieć z całą odpowiedzialnością, że nie wywiązał się z obietnic wyborczych w stosunku do wielu  mieszkańców którzy m.in na moją prośbę go poparli.

Dlaczego tak myślę?

Poniżej pokrótce … .( to oczywiście subiektywna moja ocena, ale…?)

 Hasło wyborcze PK, brzmiało: “Tak dla zmian”.

 Ja się pytam, jakich zmian?

Tych kilka zmian na stołkach urzędniczych, czy samorządowych?

Tak, że teraz miastem zarządza: jeden z Popielowa, gdzie na południe już tylko Marklowice(żart);), drugi z Pieców czy tam Rydułtów(choć próbuje się naturalizować i “robić” za miejskiego intelektualistę)., trzeci z Żor, czwarty z Zabrza, piąty z Jastrzębia, oczywiście wszyscy na stołkach wiceprezydentów lub jego pełnomocników  i jeszcze paru, ale juz mi się nie chce w tym temacie gadać. Na razie. … .Nie wiedzieliście ? To już wiecie… .

Ja się pytam: To Rybnik nie ma, swoich, rybniczan, którzy podołali by takim obowiązkom?

Czyli co? Wg Piotra Kuczery w Rybniku to matoły same mieszkają?:)

To rybniczanie zbudowali to miasto i oni powinni nim zarządzać.Takie jest moje zdanie w tej kwestii.

 Ale, idźmy dalej w temacie:

 Czy zmiany to:

Zatrudnienie w sumie 280 urzędników i pracowników służb miejskich. No tak, to mu bezrobocie spadło od razu. (Czym się na sesjach chwalił;)

Ja się pytam.W jakim celu?

Jak wiecie miałem parę uwag do prezydenta A.Fudalego i dlatego wystartowałem w wyborach, ale czy można powiedzieć, że miasto pod jego rządami nie funkcjonowało? 

Dlatego powtórzę pytanie 280 nowych, po co? Sami sobie odpowiedzcie… .

Przecież to miasto powoli wymiera, wyprowadzają się i padają firmy ( bo, m.in  nie mają żadnej pomocy od “miasta”). Miasto pustoszeje, tak zwyczajnie ogólnoludzko, młodzi wyjeżdzają i w większości nie wracają, bo niby do czego?

Czyli zaraz będą dziadkowie z wnukami , rodzice na saksach i młodzi, do końca szkoły średniej. A może tak ma być? Dziadki i wnuki, święty spokój, jakiś festynik, jakiś koncercik, a jak zacznie brakować kasy w UM to się podniesie opłaty i podatki. No cóż... .

Hmm, i tak się zastanawiam. Czy w takiej sytuacji zatrudnia się tyle osób, czy może raczej szuka oszczędności ?

Ale idźmy dalej:

Czy też zmiany, to:

-niebezpieczne, rozwiązania związane ze ścieżkami rowerowymi?

-czy też bzdurne wydatki na zardzewiałe donice, parklety w  dziwnych miejscach i wiele dziwnych kosmicznych wydatków których celowości trudno się domyślić.

- czy zmiana to: zadłużenie miasta na paręset milionów złotych w trakcie jednej kadencji, wg mnie nie do końca przemyślanych inwestycji i kosztów niepotrzebnych?

I mógłbym, a wiem, że wy też, jeszcze tak długo , ale na tym poprzestanę ,. Na razie!! Jest tego jeszcze trochę, ale będę to analizował w czasie bliższym wyborów.

O czym to wszystko, oczywiście wg mnie, świadczy?

 Ano, o kompletnym braku jasnej wizji rozwoju miasta o takim "miotaniu" się... .

O kompletnej niekompetencji w podejmowaniu decyzji.

O nie dostrzeganiu potrzeb mieszkańców. w szczególności tych słabiej uposażonych, drobnych przedsiębiorców, a wszystko wg. lekko sparafrazowanej zasady: “zastaw się, a  pokaż się” czyt. zrób igrzyska i wygraj następne wybory… .

O braku wiedzy, jak trudno wypracować kazdą złotówkę, jak trudno ją dobrze i rozsadnie zainwestować.

Ale co tam, hulaj dusza, podniesiemy podatki i opłaty ( oczywiście nie w roku wyborczym) i damy radę... .

To jasne proste i czytelne.

Tylko czy dobre dla miasta?

M.inn  takie zastrzeżenia miałem do poprzedniego prezydenta miasta A.F czyli ładowanie w mury, w kwiatki, skwerki, i różne takie tam, jednocześnie, żeby na to wszystko starczyło, rosły koszty życia w mieście( opłaty, podatki, media itp)

No, ale wracając do tematu. I niby miało być “Tak dla zmian” czy jest?

Czy te wszystkie zmiany zatrzymały emigracje i młodych i starszych?

Czy nagle firmy przestały się wyprowadzać czy plajtować.

Czy nowe stoją w UM, żeby się rejestrować?

Czy mieszkańcy “coś” mają z tych wydatków i działań? Oczywiście oprócz ciągłych igrzysk które trwają.

Choć wg mojej oceny więcej się bawi z okolicznych miejscowości osób niż rybniczan.

Już nie mówiąc o zyskach firm “obcych”.

I tu perełka taka, z ostatniego czasu.... .

Wiecie, ile nas kosztowała zmiana loga.?

Ano "jedyne" 140.000 zł, Hmm, po pierwsze" Czy to takie, wazne i niezbędne jest?

Nie mozna było ogłosić konkursu w Rybniku w szkołach, czy też firmach, lub rybnickich artystów poprosić? Jak tak patrzę na to logo, to mam mieszane uczucia. Bo to przecież nasz herb jest.

Tylko jakis wyblakły. I aż Wam zacytuję jak to skomentował mój wesołkowaty znajomy, artysta zresztą, cyt: Jo bym tymu synkowi z Popielowa, lepsze wymyślił i namalowoł i doł bych mu za darmo, niech mo.

No ale jak słuchałem mądrej wypowiedzi twórcy tego loga, z Krakowa, to sobie pomyśłem, chyba się nie znam i chyba dumny powinieniem być ,że z Krakowa" i za jedyne 140.000 zł..  Heh;)

No i pytanie, samo się narzucające. Takie to wazne i niezbędne było?

 No oczywiście łatwo krytykować. Ale powiem tak;

 Na początku napisze co mnie boli i Was ( bo część uzależniona od “miasta”, woli, oficjalnie, się nie wypowiadać” i potem przedstawię Wam moje, mojej ekipy i oczywiście Wasze propozycje. i podyskutujemy,... .

 To wszystko co się dzieje, podsumowuję tak:

Armagedon niekompetencji i rozrzutności.

Ale założe się, że o wielu rzeczach o których tu piszę nie wiedzieliście.

Dlaczego?

Ano dlatego, że ta ekipa jest wręcz genialna marketingowo i “internetowo” z tabunem "fachowców" na usługach , którzy niby to “obiektywnie” oceniają wpisy opozycji.. . No cóż takie mamy czasy, ale to nie znaczy,że to mi się podoba i zamierzam takim “gościom” odpuszczać.

Bo już nie wspominając, o “zielonej wyspie” Tuska. i o tym, co jest tajemnicą Poliszynela, że rybnicka PO w ogóle nie była przygotowana do wygranych wyborów i była bez zaplecza, a P.Kuczere wystawiła, jak to się mówiło w kręgu PO, na przetarcie ( no taka jest niestety moc partii), bo pytanie jest proste: Czy PK by wygrał jakby go partia nie wystawiła, a sam wystartował jako PK? Jednak właśnie marketingowo rozegrała to genialnie.

Czego jednym z przykładów było zdjęcie całej opozycji na ul. Powstańców, gdzie przekaz był taki:

“Zobaczcie, te 5 ugrupowań będzie zarządzać miastem. No i daliśmy się…. nabrać… . Nie wiecie od ilu moich zwolenników usłyszałem gorzkie słowa typu: Synek, jak jo, by wiedzioł, że głosuja na tego pi, pi, pi z PO to w życiu…  itp, itd.

 No tak ,ale wierzcie mi w tamtym okresie tego nie wiedziałem i dlatego m.in  w ramach przeprosin w stosunku do moich wielu wyborców ponowny start. i jasne powiedzenie:

“Nie tak miało przeciez być Piotrze Kuczero” .

 Powoli, podsumowując ten artykuł, powiem:

Nie zgadzam się z paroma działaniami ugrupowania Łukasza Dwornika, ale z tym co powiedział na jednej z sesji czyli  cyt: “Panie Kuczera, miał pan być wizjonerem, a jest pan administratorem spuścizny prezydenta Fudalego i to kiepskim”, zgadzam się w 99%.

To wszystko, co się teraz dzieje w mieście to moim zdaniem, mówiąc kolokwialnie:

- bicie piany

- robienie sztucznego tłumu.

- robienie zamieszania w nieistotnych rzeczach, na zasadzie, że niby coś się dzieje… .

- kompletny brak pomysłu na rozwiązanie kluczowych problemów miasta

Przykro mi, ale tak to odbieram… I wiem, że nie tylko Ja.

 

A na koniec końców.i to chcę z całą mocą podkreślić, bo to był cel mojego startu w poprzednich wyborach i być może w tych też:

 

Uważam, że w trybie natychmiatsowym, miasto powinno zmienić swoja politykę i przede wszystkim cała swoja moc administracyjną i ekonomiczną zużytkować na wspomożenie mieszkańców, realne wsparcie rybnickiego biznesu, w szczególności tego najmniejszego. Bo to z niego w 50% tej kraj żyje.

 Mówię:

 Dość już, nieprzemyślanych i nie  do końca koniecznych wydatków na “upiększanie” miasta i poprawiane jego infrastruktury. Miasto mamy piękne, ale niestety koszty w nim życia coraz większe.  (Oczywiście w dzielnicach jest wiele rzeczy które trzeba poprawić.)

Trzeba przyciągnąć do miasta nowy biznes, nowych mieszkańców i zatrzymać odpływ młodych i starszych mieszkańców.

 Wiem, wiem, to niełatwe, a nie którzy powiedzą, to się nie da,  tak jest wszędzie. Odpowiem tak:

Jakbyśmy tak wszyscy myśleli, tobyśmy jeszcze w jaskiniach siedzieli., bo tego się nie da , a to “koło” jest gupie, a ogień parzy itp :)

 No ale gadać, krytykować, łatwo:Tak wiem…

 Ale spokojnie, dopiero zaczynam , za chwilę, ale jak już będzie wiadomo, że to  moje i mojej ekipy propozycje to je upublicznię , a nie jak to było, jak coś proponowałem w UM, to jeden z drugim mówili cyt: stary to jest proste, myśmy to już dawno wymyślili, a potem próbowano wprowadzać jako swoje i oczywiście pomysł został spieprzony. Albo “nie bo nie” i na koniec, perełka”nie, bo to Larysz wymyślił….  nic nie powiem.

 

W następnych artykułach ustosunkuję się szczegółowo i powiem co myślę, o działaniach nowych władz miasta w wielu aspektach jego życia.

Posłucham też waszych uwag, ( bo potrafię słuchać w przeciwieństwie do tego co robi aktualna władza.

No i przypomnę parę moich propozycji z poprzedniej kampani które dalej się zdają być aktualne.

No to do pogadania …;) Jak coś to czat.

Hmm, a co tzn. czat?

No tzn. tyle, że jak to jest od zawsze u mnie, możecie mi zadać pytanie przez np. czat na FB i wtedy na początku artykułu napiszę ,że to z czatu i się do tego ustosunkuję;)

 


Chciałbyś pisać bloga? Napisz do nas: [email protected]

Aleksander Larysz

Aleksander Larysz

Aleksander Larysz jest przedsiębiorcą, prezesem Klubu Olimpijczyka Sokolnia oraz Stowarzyszenia Rybnik Nasze Miasto.

Redakcja Rybnik.com.pl nie odpowiada za treści oraz materiały publikowane przez użytkowników platformy blogowej. Treści i materiały publikowane przez Użytkowników stanowią prywatne opinie Użytkowników, za których publikacje Redakcja nie ponosi odpowiedzialności.

Oceń publikację: + 1 + 8 - 1 - 29

 

Komentarze (20):
  • ~Frigg 2018-05-07
    21:07:37

    38 5

    Panie Aleksandrze! Jeśli poważnie myśli Pan o kandydowaniu to proszę - równie poważnie - pomyśleć o zatrudnieniu w sztabie polonisty i specjalisty od marketingu politycznego. Pana teksty źle się czyta, a dodatkowo zionie od nich, niezdrowym poczuciem wyższości, połączonym z brakiem szacunku do oponentów. Przyszły - mam nadzieję, że nie - prezydent nie może być ..., proszę wybaczyć, ale "... jeden z Popielowa, gdzie na południe już tylko Marklowice(żart);), drugi z Pieców czy tam Rydułtów(choć próbuje się naturalizować i “robić” za miejskiego intelektualistę)., trzeci z Żor, czwarty z Zabrza, piąty z Jastrzębia, oczywiście wszyscy na stołkach wiceprezydentów lub jego pełnomocników..." czy wcześniejsze "piotrusiowanie" w stosunku do obu aktualnych Prezydentów to najzwyczajniej w świecie, niegrzeczność. Rozumiem gorycz, że i Pan do tego grona nie dołączył, nie tłumaczy to jednak niefajnego zachowania. Proszę nie robić sobie złudzeń ..., to nie Pana zwolennicy "przechylili szalę" ..., bo też ilu ich było ? Życzę Panu wszystkiego dobrego, ale proszę nie męczyć mieszkańców ... zamiast kandydowania, proszę rozważyć Radę Miasta - to lepszy sposób, by pokazać że coś się chce zrobić dla Miasta, a jeśli się Panu spodoba, proszę kandydować na prezydenta ... w 2022. Nie słowa, a czyny!

  • ~Aleksander Larysz 2018-05-08
    12:27:58

    2 39

    Szanowny Pani/e Frigg.(przyjmijmy,że Panie)
    Bardzo serdecznie dziekuje za te uwagi zapewne z serca płynące, ale powiem tak.
    jeżeli źle się Panu czyta, to proszę nie czytać, albo się wysilić troszeczkę, bo moim zdaniem bardziej liczy się myśl przekazana i propozycja rozwiązania problemu.
    Proponuję, się też wyzbyć tego nauczycielsko-pouczającego tonu, bo to też niegrzeczne jest i niby dlaczego to Pan robi?
    co do poczucia wyższości to sporo osób, odbiera to jednak jako rzetelną znajomość tematu, miasta i jego problemów oraz zaniepokojenie tym co się w mieście dzieje.bo ponownie podkreślam, że nie podoba mi się, że miastem zarządzają i to na stołkach decyzyjnych nie rybniczanie.
    proszę też nie “robić” tutaj za trybuna rybniczan, bo nim Pan nie jest.
    Rybniczanie sami zdecydują co ich “męczy”.
    I pozwoli Pan, że poproszę Pana, oczywiście stronnika aktualnych władz, o nie dawanie mi rad co i jak mam robić. Bo czytając ten wpis wiem,że oprócz tego, że jest Pan kiepskim matematykiem, to raczej mnie Pan nie zna, bo daleki jestem od “niegrzeczności” a raczej znany z prześmiewności.. . No chyba, że z działań w RD. Mieliśmy już przez 8 lat ekipę która pięknie i poprawnie pisała, no, może oprócz tego Pana od “bulu”. Też go, może Pan raczył pouczać?I powiem szczerze, że po tych 8 latach mam obawy czy ci wszyscy poloniści, socjo, polito,filo i jeszcze jacyś -lodzy (których nagle mnóstwo znalazło się w przestrzeni publicznej), zbudują nam nasze miasta czy wsie. Wolę źle postawić przecinek, a dobrze zrealizować czy też wymyślić projekt ważny dla miasta, a raczej jego mieszkańców.
    A na koniec. Co do goryczy “nie dołączenia” do tej ekipy. Nic bardziej mylnego Szanowny Panie. Ponieważ po niecałym roku obserwowania tego co się dzieje byłem wręcz szczęśliwy, że nie będę z tym co się dzieje utożsamiany.
    A teraz pozwoli Pan,że się pożegnam, życzę miłego dnia i dużo cierpliwości w bezkrytycznym zachwalaniu tego co się w mieście dzieje.
    A nie, jeszcze jedno. Może jednak wolę, jako Prezydent wykonywać polecenia Radnych Miasta, bo przecież tak to powinno wyglądać. Nieprawdaż?
    No i może merytorycznie coś na temat artykułu by się Pan wypowiedział? A nie zajmował się wypisywaniem rad, robieniem się mentorem i trybunem rybniczan, oczywiście tylko i wyłącznie w próbie dyskredytowania mojej osoby, bo w tym, i niestety dla nas wszystkich, tylko w tym, jesteście dobrzy.

  • ~Lateks 2018-05-08
    12:45:13

    4 27

    Panie Larysz co z tego że ma pan rację? Większość Rybniczan na wybory nie idzie, z tej reszty najbardziej zaangażowaną częścią wyborców są ludzie którzy na UM robią dobre interesy, niech pan pomyśli na kogo zagłosuje rodzina np. oficera rowerowego? a będzie to kilkanaście osób.... i tak z każdą osobą przekupioną stanowiskiem, a przykładów można mnożyć, np. firma dostarczająca barierki wzdłuż ścieżki rowerowej na ul. Rudzkiej.... Wcześniejszy komentujący ~Frigg ma rację że PR-owo trzeba to lepiej rozegrać żeby osoby które nie są uzależnione od UM w końcu poszły i zagłosowały przeciw marnowaniu miejskich funduszy....

  • ~Frigg 2018-05-08
    14:20:28

    26 2

    Panie Aleksandrze ..., Pani Frigg ... Rozumiem jednak, że brzmi inaczej, stąd problem w ocenie, jeśli znajdzie Pan czas odsyłam do mitologii nordyckiej. Nauczycielski ton nie był zamierzony, być może to również niegrzeczne, ale potrzebne, zawsze uważałam że należny reagować w takich sytuacjach. To nie mentorstwo, to również nie bycie "głosem mieszkańców" - mówiłam w swoim własnym imieniu, ot tak! A nie w imieniu "swoim i wielu wyborców" ..., dziękuję jednak za reakcję. Nie jestem jednak w 100% zadowolona z tego co się dzieje w UM, ale ... zestawiając to z poprzednią ekipą nie da się nie zauważyć pozytywnych zmian ..., ale każdy ma prawo do własnej optyki. Merytorycznie ciężko się mi odnieść, bo mało kwestii merytorycznych w Pana tekście było ..., bo odsączeniu tych - wspólnych dla mnie i Pana - niegrzeczności. Niech jednak będzie - arkady z pełnymi mediami i parkingiem, bardziej podoba mi się pomysł Projektu Rzeczna - no sorki ..., ale oczywiście Pana jest lepszy niż aktualny poligon, którym miał przyjemność Piotr Kuczera administrować, rozumiem że to m. in. o tej spuściźnie była mowa ... Na koniec: cieszę się, że odebrał Pan mój tekst jako dyskredytowanie Pana osoby, to tej sam mechanizm, który Pan stosuje. Miło nie ?

  • ~Aleksander Larysz 2018-05-08
    15:53:44

    1 23

    Szanowna Pani Frigg. Nie wiem dlaczego umknęło mi to hasło z mitologii nordyckiej, ale na pewno te wiedze uzupełnię bo po prostu lubię mitologie wszelakie. Musze jednak stwierdzić, po Pani drugim poście, że pomyliłem się w ocenie Pani zamierzeń i intencji. Być może dlatego, ze czuje się odpowiedzialny za bezkrytyczne wsparcie P.Kuczery i chce to zamanifestować. Jestem człowiekiem czynu i być może dlatego te złe spacje i błędy oraz oczywiście wrodzone lenistwo, żeby przed publikacja to posprawdzać. Jednak wracając do Naszej konwersacji informuję, że będzie mi bardzo miło jeżeli będzie Pani polemizowała i wyrażała swoje opinie co do proponowanych przeze mnie propozycji dotyczących miasta. W dalszym ciągu mojego blogowania będzie coraz więcej coraz więcej merytoryki, a mniej "nadawania" na stan obecny choć jako znającego miasto od zawsze i jego główne problemy, czasami po prostu nie wytrzymuję. Z pozdrowienia A.Larysz

  • ~Aleksander Larysz 2018-05-08
    16:01:55

    1 22

    Panie Lateks. W 100% zgoda . Tylko co robić? Robię co się da i nie odpuszczamy. Nie jestesmy partią więc środki też ograniczone. Słusznie Pan zauważył ten mechanizm"kto na kogo" zagłosuje. Takie też miałem już posty na privie o zatrudnieniu tych nowych 280 pracowników. Powiem szczerze, łatwo nie będzie , ale nikt nie powiedział, że to łatwe. Jednak jestem fajterem, a i wierzę w rybniczan, ęe mogą mieć już dosyć tych kłótni partyjnych, że nie ważne czy projekt, pomysł jest dobry, tylko trzeba go zanegować bo to opozycja, ale zobaczymy. Prosze tez Pana o wnikliwą analizę tego co wypisuję..;) Wiem, ze potrafię słuchać, analizować i tez śmiać się z siebie jak coś palnę. Czym więcej "głów" tym lepiej. Tak myślę. Zapraszam też na priva na FB. Pozdrawiam

  • ~kurier 2018-05-08
    18:43:49

    30 2

    Właśnie sobie przypomniałem, że był ktoś taki jak Larysz w wyborach 2014 bo nawet zapomniałem. I nie powinno to nikogo dziwić bo ten kandydat zdobył zaledwie 6,1% głosów i w zasadzie nie został szerzej zauważony przez mieszkańców tego miasta.

  • ~Mateusz Kubis 2018-05-08
    20:02:24

    28 7

    Nie wiem jak zacząć bo ostatnio się oburzyłeś że jesteśmy na TY mimo że sam niekulturalnie przeszedłeś na TY. Po tym wpisie nasuwa mi się coś w stylu najbardziej rybnicki Rybniczanin ;) Docinki w kwestii pochodzenia prezydentów są tak żenujące jak twoje troll konto na Facebooku.

    No ale merytorycznie, co do kwestii logotypu. Olku, nie masz pojęcia o czym piszesz, wiesz w ogóle co to jest księga znaku? Bo za te 140 000 tys. wykonano całą robotę związaną z identyfikacją a nie tylko logotyp jak piszesz. Wiesz ile pracy kosztuje przygotowanie takiej księgi znaku dla miasta? Zajmuje się tym zawodowo, to co zrobiono dla miasta to robota na kilka tygodni, dla kilkunastoosobowego zespołu ludzi. Osobiście mój zespół by się tego przedsięwzięcia nie podjął, gdyż przy Krakowskiej agencji jesteśmy za mali, zbyt niedoświadczeni i nie mamy tyle rąk do pracy. Ja rozumiem że dla Ciebie, laika jest to rzecz niewidoczna, nienamacalna bo nie robiłeś tego, nie masz o tym pojęcia. Dlatego zanim zaczniesz krytykować rozeznaj się w temacie.

  • ~analizatorsciem 2018-05-09
    08:24:29

    3 21

    Oj Kubis, Kubis. Znowu nie wiesz o co chodzi. Zresztą jak zwykle:)Laryszowi z logo chodziło o cyt: "No i pytanie, samo się narzucające. Takie to ważne i niezbędne było?" Rozumiesz Chłopaku? Ale to trzeba czytać uważnie i ze zrozumieniem.

  • ~Mateusz Kubis 2018-05-09
    11:06:57

    23 4

    ~analizatorsciem- Cóż, merytoryczność twojej wypowiedzi jest mniej więcej równa z tym co nabazgrał Olek. Jest w tekście bicie piany o koszty, więc odpowiadam, bo Larysz pojęcia o tym co nabazgrał niestety żadnego nie ma. No ale postaram się w miarę zwięźle odpowiedzieć na pytanie, czy nowa identyfikacja wizualna miasta była ważna i potrzebna. A no była. Po poprzedniej władzy w tej kwestii panował lekki chaos, bo o ile świtało że takie coś robić trzeba to brakowało w tym po prostu spójności i jednolitego charakteru dla każdej miejskiej struktury. Poprzedni logotyp jak i związana z nim identyfikacja powstały bodajże w 2004 roku czyli w kwestii designu kilka epok temu. Teraz mamy dobrze zrobioną robotę w której zawarte są najmniejsze szczegóły. Prostota dla UM bo stworzono bardzo skomplikowaną tzw księgę znaków gdzie opisano wszystko od A do Z w kwestii wyglądu wszystkiego co ze strukturami miejskimi związane, prostota dla potencjalnych wykonawców bo w księdze znaku wszystko jest podane na tacy więc nie trzeba „dobierać" kolorów, fontów itd. po prostu wszystko przez kolejne lata funkcjonowania tej księgi znaku będzie wyglądało tak samo niezależnie czy powstanie jutro czy za 5 lat, niezależnie czy będzie to wykonywać firma X czy Y. Oczywiście, rozumiem że dla mieszkańca poza walorem estetycznym często takie zmiany nie przekładają się na poprawię jakości życia. Ale promocja miasta jest też ważnym elementem i pośrednio wpływa na jakość życia. O wizerunek trzeba dbać i pilnować by był świeży, spójny i przejrzysty(czego o sposobie pisania Olka Larysza powiedzieć się nie da ;) ) No i finalnie skala wydatku, 140 tys zł w skali ponad 1 mld zł budżetu i tego ile pieniędzy idzie chociażby na infrastrukturę to kropla w morzu.

    Odniosę się w sumie do całego tekstu. Generalnie piękna utopijna wizja przeplatana demagogią i wszelakiej maści niedopowiedzeniami.
    Olku piszesz że brakuje wizji rozwoju miasta, ale to ty masz problem z trzeźwą oceną sytuacji. Rybnik nie leży na środku oceanu, wokoło mamy Gliwice, Katowice czy nawet Kraków, miasta które zawsze znaczyły więcej od Rybnika, znajdują się w odległości 1h30min od Rybnika, są większe i oferują więcej. Wizja rozwoju Rybnika musi uwzględniać naszą realną pozycję i siłę. Mówiąc o ściąganiu firm, zatrzymywaniu młodych mówisz to totalnej utopii, która nie będzie miała miejsca. Rynek pracy dużych miast jest na tyle duży i różnorodny że nie mamy czym konkurować. Duże zagraniczne korporacje jak np IBM nie zainwestują w Rybniku bo jest to dla nich logistycznie kulawe miejsce, w Katowicach są w samym centrum regionu, mają doskonałą komunikacje a ludzie nie tylko z Rybnika ale i z bardziej oddalonych miast dojadą. Niestety Rybnik będzie sypialnią i miejscem do mieszkania dla aglomeracji GOP i tu należy upatrywać szansy. Trzeba sprawić żeby ludzie pracujący w GOPie chcieli mieszkać i wydawać pieniądze w Rybniku. Taka inwestycja jak droga Pszczyna-Racibórz to dobry krok w tym kierunku. Za Rybnikiem przemawia chociażby kwestia ekonomiczna, w Katowicach za ok 50mkw mieszkanie trzeba wyłożyć conajmniej 300 tys zł, w Rybniku 150 tys. Ceny gruntów to już w ogóle abstrakcja. Takich przykładów można by mnożyć a w miarę rozrostu GOP jego centrum będzie się jeszcze bardziej wyludniać, Ci ludzie nie będą rezygnować z pracy w Katowicach bo nigdzie tyle nie zarobią na Śląsku, ale będą szukać lepszego komfortu mieszkania więc wybiorą miasta ościenne.

  • ~Lateks 2018-05-09
    15:06:46

    2 19

    ~Mateusz Kubis jak czytam twoje wypociny to już wiem dlaczego w UM są tak odderwani od rzeczywistości. Uważasz że IBM nie zainwestuje w Rybniku ze względów komunikacyjnych. A ja Tobie odpowiem że Rybnik nie musi być sypialnią. To czy ktoś zechce zainwestować w Rybniku jest kwestią wielu czynników ale jednym z najważniejszych są kwestie fiskalne i inne kwestie które tworzą koszty.
    Jeżeli prowadzenie jakiejkolwiek firmy kosztuje tyle samo co w Krakowie to nie dziw się że Rybnik się wyludnia....
    Urzędnicy są dumni że nieruchomości drożeją, tylko nikt nie widzi że mało kto jest w stanie sfinalizować sprzedaż... ale podatek od wartości to byłby hit dla urzędników. Żeby zarabiając po 1800zł netto mieli papier firmowy z odpowiednim logiem....

  • ~Mateusz Kubis 2018-05-09
    17:20:23

    19 3

    Lateks, problem w tym że większość tych firm główną cześć podatków płaci i tak w innym kraju, a to co płaci w Polsce, płaci w stolicy bo tam są zarejestrowane, to co skapnie samorządom lokalnym to grosze. Natomiast nowe oddziały powstają właśnie z powodu na.szukanie nowych rynków pracowników. Jeśli Rybnik może liczyć na inwestorów to raczej z sektora przemysłu a nie IT czy finansowego.

  • ~Lateks 2018-05-09
    21:27:11

    0 15

    ~Mateusz Kubis toś się teraz popisał... pomyśl jakie firmy z IT działają w Rybniku popatrz dokładnie bo pisząc to pokazujesz że nie masz pojęcia co się w Rybniku dzieje... Z jednym się zgodzę, firmę tworzą pracownicy...

  • ~Mateusz Kubis 2018-05-09
    23:08:15

    11 3

    Lateks, co innego firmy które tu powstały a co innego wspomniany IBM czy inny duży inwestor. Z resztą jedna z większych firm z branży IT z Rybnika już od dawna i tak działa strukturalnie w Warszawie. To tak jakbyś twierdził że Maranello będzie stolicą włoskiej motoryzacji bo przecież powstała tam i istnieje już jedna fabryka samochodów. Pewnej hierarchizacji miast nie da się tak po prostu przeskoczyć, usługi zawsze będą najpierw pojawiać się w stolicy, potem w dużych ośrodkach. Dlatego Rybnik jeśli ma szanse na inwestorów to raczej inwestorów przemysłowych a nie usługowych. Nie twierdze że nie należy o nich walczyć ale trzeba mieć świadomość że nawet robiąc dobry grunt fiskalnie nie spełnimy innych wymagań potencjalnego inwestora i nie będzie to zależne od władz a po prostu od tego że jesteśmy średnim miastem powiatowym a nie stolicą województwa.

  • ~analizatorsciem 2018-05-10
    05:15:14

    2 20

    Zacznę jeszcze raz i trochę rozszerzę. Oj Kubis, Kubis, Te twoje szukanie okazji ,(patrz np. swój ostatni wpis) żeby się powymadrzać jest w mieście już przysłowiowe i …. całe piekło z ciebie leje-cytując klasyka. . A, że jest po prostu groteskowe to inna sprawa. W dodatku po wpisie widać, choć tego się czytać nie chce, że nic się nie zmieniasz ( tak samo jak w szkole) i dalej niewiele rozumiesz i nawet nie załapałeś o czym p.Larysz pisze .Jakoś zdziwiony nie jestem, zawsze taki byłeś, że ktoś temat puszczał, a ty te jak pisze Lateks, choć to bardzo łagodne określenie jeśli o ciebie chodzi “wypociny” wrzucałeś, z tematem nic wspólnego nie mające. Zdziwiony natomiast jestem, że p.Larysz cię dopuścił do “tykania” . Chociaż nie, nie jestem zdziwiony, bo moge sobie wyobrazic jak to wyglądało ( czyli jak facet w wieku twojego starego i z tego co wiem, jego kumpel, odezwał się do ciebie na ty, to ty, czytaj “sławny” Kubis też do niego na “ty”) no żenua .Wracając, ale tylko z obowiązku , bo szkalujesz gościa którego lubię i szanuję, powiem ci tylko tyle ,że Larysz projekty w mieście robił i nie tylko w mieście ( które do dzisiaj działają i biorę w nich nawet udział) jak my dwaj, na baczność pod szafę wchodziliśmy. I jeszcze jedno, mam nadzieje, że wyjdzie kiedyś przypadkiem z kim Larysz te projekty przygotowuje. Aż, mi się marzy, jaki będziesz miał wyraz twarzy. To nie twoja Kubis liga, bo wiem dokladnie co do tej pory i gdzie w życiu zrobiłeś, i co robisz .No oprócz tej info. na FB. Rzecznik prasowy FOR. No gratulacje stary, to poszedłeś...A te gadanie o “swoim zespole”, Kubis litości… . I Lateks, szkoda czasu, on tylko czeka na to, żeby te swoje “wypociny” wrzucać niby w formie konwersacji. Z tym człowiekiem już nikt nie gada. Rzuć okiem na jego profil FB. Podsumowując, zero wiedzy,( no sorry wikipedia w małym palcu i wyszukiwarka google) zero doświadczenia, zero dokonań, ale w gadaniu ….. . No jak widać

  • ~analizatorsciem 2018-05-10
    05:28:36

    2 16

    Kurier. No chłopie gratuluję analizy. Jak uważasz, że człowiek który sam od początku wszystko stworzył, pozbierał ekipę i po raz pierwszy wystartował pod swoim szyldem, za swoja kasę i zrobił trzeci wynik w opozycji do AF, pokonując regionalne i ogólnopolskie partie (i to znacznie) i to stary wg ciebie niewiele znaczy, a niby nie został nawet zauważony? To gratuluje wiedzy w zakresie marketingu politycznego. A jak przez przypadek jesteś jeszcze np. w strukturach sztabu wyborczego aktualnej rybnickiej władzy to sorry stary ale tak was PIS z ekipą pogoni, że się chyba na tej swojej"zielonej wyspie" obudzicie.

  • ~Mateusz Kubis 2018-05-10
    13:49:16

    24 5

    Olku, dyskutuj proszę jako Ty a nie ukrywaj się pod różnymi innymi kontami ;)
    Twoje argumenty ad personam są skrajnie żenujące. Nie mam 12 lat a Ty nie jesteś starszym panem żebyś mógł oczekiwać że będę znosił brak kultury i szacunku z Twojej strony. NIE JESTEŚ ŻADNYM KUMPLEM MOJEGO OJCA, zwracałem Ci już na to uwagę, mój ojciec nie życzy sobie byś powoływał się na takową fikcyjną znajomość, to że się po prostu znacie nie oznacza że jesteście kumplami.

    To że masz tu bloga, czy udostępniasz publiczne posty na Facebooku oznacza że każdego zapraszasz do dyskusji. Komedią jest to że nie potrafisz odpowiadać merytorycznie na merytoryczne posty ludzi, których sam do grona znajomych zapraszałeś. Udowodniłem Ci ostatnio na FB demagogię dotyczącą drzewek, nie obrażałem Cię tylko pokazałem że naciągasz fakty, za co zablokowałeś mnie na Facebooku. Mnie z tego powodu przykro nie jest, ale sam sobie wystawiasz opinię takim poziomem prowadzenia dyskusji. Nie potrafisz kulturalnie wejść w polemikę na argumenty tylko stosujesz personalne wycieczki. To nie jest dyskusja. No i na koniec, w kwestii Twojego „sukcesu" wyborczego. Nie wiem czy pamiętasz, ale w tych samych wyborach startował również Piotr Masłowski i FOR. startując z dokładnie tej samej pozycji, bo też nie mieliśmy i nie mamy zaplecza finansowego i politycznego, też startowaliśmy pierwszy raz. Piotr uzyskał dwukrotnie wyższe poparcie i udało nam się wprowadzić chociaż jednego radnego, nikt u nas nie nazywa tego sukcesem. Była to raczej poprawnie przygotowana kampania, biorąc po uwagę skromne środki finansowe, znikomą rozpoznawalność FOR-u i Piotra przed wyborami. Nikt też nie triumfował bo uzyskaliśmy lepszy wynik od SLD i RAŚ, które to tak na prawdę w ogóle nie robiły kampanii. Raczej trzeba powiedzieć że w Rybniczanach tli się nadzieja, gdyż na dwóch kandydatów bezpartyjnych, czyli Ciebie i Piotra głosy oddało niespełna 20% Rybniczan, to jest raczej nasz wspólny sukces że wtedy przekonaliśmy te kilka tys osób że w samorządzie nie musi rządzić ogólnopolska partia polityczna.

  • ~Piernik Mały 2018-05-17
    23:29:27

    8 0

    Nie do uwierzenia... Chęć podejmowania dyskusji za wszelką cenę naprawdę robi wrażenie. Panie Aleksandrze, Pan jest w tej rozmowie prawie WSZYSTKIMI! Cóż, styl Pana zdradza...

  • ~Woziwoda 2018-05-26
    20:08:17

    3 0

    Nieprawdopodobna pogarda do polszczyzny albo zwykły analfabetyzm. Dawno nie czytałem tekstu tak naszpikowanego rażącymi błędami, że w butach szczypie.

  • ~Iwona Krystyna Pawlovicz 2018-06-18
    07:47:34

    2 0

    ~~Mateusz Kubis-czy nie uważa Pan,że jakakolwiek dyskusja z AL jest bez sensu?Z Lateksem i analizatorsciem tak samo.Klasyczne 3 w jednym co widać gołym okiem,Pomysły na Rybnik tak samo kuriozalne jak Stana Tymińskiego na Polske.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.