zamknij

Aleksander Larysz

Czy powinniśmy oddać prezydenta miasta do sądu?

2019-04-02

 

Nie, nie. Tym razem nie chodzi o 0,49, choć sam bym nie wymyślił, jak być od razu na ustach całego kraju. I trochę mi z tym tematem przykro, bo mi  w wielu miejscach i to ze specyficznymi pośmiechujkami wypominają, że prezydent, że akurat 0,49 itp.….. No, ale ta ekipa jest “ miszczem” w działaniach PR;)

Ale do rzeczy

Pod tym nieco prowokującym tytułem zaczynam cykl artykułów na tematy które poruszacie na privie.Chciałem to złożyć do kupy, ale się nie da . Bo i tematyka ważna, wasze wkurzenie coraz większe, a i skomplikowanie tematów niecodzienne.

Zacznę jednak od jednego z najważniejszych moim zdaniem problemów miasta jakim jest SMOG i to właśnie tego dotyczy tytuł tego artykułu, a że zaraz na chwilę SMOG zniknie bo lato itp. I nasza władza zapomni całkowicie, to tak parę uwag, żeby jednak nie zapomniała…. .

 

 

Zapytacie dlaczego mamy prezydenta oddać do sądu?

Głównie, za zaniechanie prawie wszelkich działań związanych z realną walką  ze śmiertelnym niebezpieczeństwem jakim jest SMOG. Bo czy czasem Prezydent wszelkimi dostępnymi środkami nie powinien dbać o mieszkańców ich bezpieczeństwo czy komfort życia i taka jest jego główna misja, a nie realizacja swojego widzi mi się?A tym wlaśnie zaniechaniem w przeciwienstwie do innych samorządów które jednak w tym temacie działają naraża Nas świadomie na właśnie to “śmiertelne niebezpieczeństwo”.

Co do szczegółów, już odpowiadam; a wynikają one  m.in  z moich, waszych, naszych spostrzeżeń.

 

Pamiętacie debatę na Kampusie i co odpowiedzieli uczestnicy na temat smogu, a raczej co odpowiedział PP1?

Cyt: Ja nic nie mogę, od tego jest rządowy program “Czyste powietrze".

Szanowny Pan umył ręce ( nawet wtedy nie wspomniał, że chce się całkowicie wycofać z dopłat do wymiany źródeł ciepła) i jest ok.

To takie sprytne, polityczno-socjologiczne zagranie, żeby nie powiedzieć prostackie.

Bo prawdziwy przekaz jest zupełnie inny.

Ponieważ PP1 mówi wprost; Ja nic nie mogę, a wy wybraliście sobie taki rząd to teraz macie.

Proste prawda?

Każdy kto obserwuje program “CP” to wie, że jest on niedopracowany i sprawi wiele kłopotów chętnym do skorzystania  itp. , i o tym nasz szanowny PP1 doskonale wiedział… .i socjotechnicznie “umył ręce”.

Jednak czy to daje prawo odstąpienia o wszelkich działań dot. obywateli miasta?

Moim zdaniem nie i dlatego to pytanie w tytule artykułu.

No bo chyba nikt mi nie chce udowadniać, że takim działaniem jest zrezygnowanie z podatku od nieruchomości gdzie przeznaczy się 400 tys zł, kiedy na bzdury niekoniecznie potrzebne w mieście wydaje się miliony np. parking 20 mln, tunel 8 mln, ścieżki rowerowe i infrastruktura  znowu parę parę milionów itd, itp. No i oczywiście nie myślę tu o zintensyfikowaniu działań SM i karanie mieszkanców nawet za spalenie paru gałązek w ogródku.

W domyśle lekko licząc można by wymienić ok7000 źrodeł ciepła wg starych zasad, a i sporo dofinansować realną walkę z niską emisją.

Mało?

Idąc dalej myślę, że bez żadnych nadmiernych kosztów można by powiedzieć” sprawdzam”, również do mnie- bo marudzić oczywiście łatwo (  to zdjęcie nad artykułem to "moja" istniejąca i funkcjonująca propozycja), https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,to-jedyny-sposob-na-pozbycie-sie-smogu,wia5-3312-38441.html oraz propozycjom pozostałych uczestników, kandydatów, a  wtedy np. mogłoby się okazać, że np. głupoty gadali, a nasz prześwietny PP1 miał rację. Bo dla mnie to coraz bardziej SMOG to polityczne zagrywki, a w mieście tak naprawdę nic się nie robi (oprócz gadania), a my tu umieramy po prostu!!!

Co wy na to?


Chciałbyś pisać bloga? Napisz do nas: [email protected]

Aleksander Larysz

Aleksander Larysz

Aleksander Larysz jest przedsiębiorcą, prezesem Klubu Olimpijczyka Sokolnia oraz Stowarzyszenia Rybnik Nasze Miasto.

Redakcja Rybnik.com.pl nie odpowiada za treści oraz materiały publikowane przez użytkowników platformy blogowej. Treści i materiały publikowane przez Użytkowników stanowią prywatne opinie Użytkowników, za których publikacje Redakcja nie ponosi odpowiedzialności.

Oceń publikację: + 1 + 33 - 1 - 60

 

Komentarze (5):
  • ~Lahcim 2019-04-07
    13:47:40

    40 28

    Jedyną metodą na walke ze smogiem w Rybniku to całkowity zakaz palenia paliwami stałymi. Już widze reakcje ludzi na to. Tu potrzeba zmany mentalności ludzi i póki to się nie zmieni to żadne akcje ze strony urzędu czy rządu nie pomogą.

  • ~zbrudzinski 2019-04-07
    20:37:00

    35 25

    Smog to ludzie, póki ludzie nie zmienią mentalności - nic się zmieni. Ważniejszy jest nowy samochód niż ocieplenie domu. No chyba, że ktoś dostanie "dofinansowanie", czyli poczeka, aż reszta ludzi, których zabija, zrzuci się na jego nowy piec. Tylko zakaz i wysokie kary, oby już niebawem.

  • ~RozeMari 2019-04-16
    13:56:11

    28 6

    Panie Aleksandrze, przykro panu, że w rożnych miejscach wypominają te 0,49 Prezydenta. Mnie też jako rybniczance jest przykro, że w ogóle taka sytuacja miała miejsce ale ostatnią rzeczą jaką bym zrobiła to przypominanie o tym w mediach. Co do wspomnianego na końcu artykułu umierania – umieraliśmy i wcześniej i później też będziemy umierać ale widły z igły łatwo zrobić. Idziemy w dobrym kierunku - dobrze, ale nie na wariata! Przestańcie straszyć bo my, mieszkańcy domów wystarczająco jesteśmy zestresowani sytuacją. Nie palimy już mułem – palimy węglem, mamy termin wymiany pieca – wymienimy, nie mamy kasy – weźmiemy kredyt ale to co się ostatnio dzieje to jakieś polowanie na czarownice. Ludzie totalnie powariowali.
    Ostatnio miałam kontrolę w piwnicy spowodowaną donosem sąsiada. Porządek w piwnicy, węgiel, suche drewno a na dachu panele słoneczne, z których korzystamy w miarę możliwości, ale po południu jak mąż wraca z pracy i idzie dołożyć do pieca leci dym i to przeszkadza. Tym dosadnym uświadamianiem doprowadziliście do tego, że człowiek boi się, że będzie zlinczowany przez zbyt krewkiego sąsiada. Wystarczy poczytać komentarze pod podobnymi artykułami.
    Mówi Pan, że na ścieżki się wydaje, parkingi, przejścia ale gdyby tego nie robiono zaraz ktoś wyliczyłby prezydentowi, że tego zaniechał. A przecież jak są ścieżki to więcej rowerów a mniej aut, jak jest skrót pod torami to mniej samochodów w centrum, mniej spalin.
    Jest Pan bliżej prezydenta, ma Pan lepsze pomysły to proszę używać swoich wpływów i próbować poprawić sytuację. Jeżeli uważa Pan, że zaniechanie jest karalne i mogłoby pomóc, proszę podać prezydenta do sądu ale wypominając drugiemu czego nie zrobił lepiej samemu zastanowić się jak można pomóc. Ile to razy każdy z nas słyszał: ja to bym zrobił, ja to bym pokazał... Ale zrobić i pokazać to już inna rzecz. W jednym przyznaję Panu rację, że to polityczne zagrywki. Tylko, że Pan też gra w tę grę.

  • ~Aleksander Larysz 2019-04-24
    14:34:10

    2 10

    Lahcim~zbrudzinski. Zgoda w 80 % . W 80% bo dopuszczam też (nie rozpatrując na razie OZE) grzanie systemowe, a tam jak wiecie, żeby je “uzyskać” trochę tego “stałego trzeba spalić. No i tu idąc takim tokiem, zakazać spalania w pojedynczych piecach “stałego” paliwa , ale przy jednoczesnym obniżeniu cen za “grzanie się “ prądem, gazem itp. No wiadomo, że to trudne, ale czy niemożliwe? Kiedyś ziemia była płaska, a telefon jeden w bloku lub w dzielnicy;) Lobby energetyczne to potęga i nie odpuści, ale uważam,że kropla drąży skałę. Dlatego moje propozycje ( z debaty) szły w tym kierunku, ale wyjaśnić w 1 min i 20 s to kpina.
    No cóż takie były zasady debaty.Co do kar. Można karać zawsze, ale przeczytajcie post poniżej.
    Dlatego moje zdanie: Robić co się da- Czyli OZE, dofinansowanie do takich rozwiązań które proponuje powyżej, sprawdzić pomysł p.Chmielińskiego itd. Nadal, ale większym zakresie sfinansować wymianę źródeł, ale zmienić zasady. Bo za chwilę umrzemy po prostu i kim te “politykasy” bez żadnej wiedzy czy wyobraźni będą rządzić lub wyciągać kasę na te swoje “dziwne” pomysły, mówiąc b. delikatnie? Natomiast samorządy, tak jak proponowałem, zrobić mają to co proponowałem. Heh, lubię tak polskim zakręcić, jak wiecie. A kto nie wie co proponowałem, to niech rzuci okiem na FB tam znajdziecie moje propozycje..

  • ~Aleksander Larysz 2019-04-24
    15:29:46

    6 14

    RozeMari- dziękuję za ten post. Jest taki… prawdziwy. Niestety, moim zdaniem, pozbawiony szerszej wiedzy o tym co tak naprawdę chcę robić, jaka jest moja rola w mieście i co w mieście się dzieje. To oczywiście nie Pani wina, bo nikt nie każe się zajmować samorządem i propozycjami dotyczącymi zarządzania miastem lub proponowaniem kierunków jego rozwoju. Postaram się po trochu przekazać mój punkt widzenia odnośnie Pani uwag, a jeżeli Panią coś zainteresuje to zapraszam na priva. No, ale po kolei. Chcąc nie chcąc, stałem się w pewnym sensie osobą publiczną i wiele osób po prostu interesuje co myślę o pewnych sytuacjach więc nadmieniłem tutaj jakie mnie akurat spotykają sytuacje odnośnie 0,49%.. Co do straszenia i kontroli w pełni popieram Pani zdanie. Jednak ktoś SM kazał działać w takiej, a nie innej formie choć samemu, moim zdaniem, w tym zakresie robi niewiele. Jak Pani myśli kto? Co do umierania, to nie wiem jak Pani, ale ja wolę umrzeć późno i nie z powodu SMOGU;)
    Co do wydawania pieniędzy: Nie zgadzam sie z Pani opinią. Dla mnie te wydatki są kompletnie nieprzemyślane przy ważniejszych potrzebach miasta. Wbrew temu co Pani pisze proponuję i proponowałem już inne działania i realne rozwiązania w gospodarce finansowej.( co można spokojnie sprawdzić na FB jaką mam wizję rozwoju miasta. W skrócie:przestańcie rozwalać kasę na rzeczy nie do końca niezbędne i w końcu zajmijcie się mieszkańcami). Co do wpływów i możliwości wprowadzania rozwiązań. Nie mam takowych. Jestem w opozycji. Ci Panowie nie słuchają i mają inną wizję rozwoju miasta z którą się nie zgadzam. Co do “grania” w politykę. Niestety ma Pani rację. Staram się “grać” bezpartyjnie, a miasto analizować gospodarczo i pro publico bono , ale to, choćbym nie wiem jak się starał, w jakiejś części, polityka po prostu…. .
    Ale kończę sakramentalnie:
    Ktoś tego Pana wybrał i to w pierwszej turze więc jest jak jest. A ja” moge se” tylko pogadać...Nieprawdaż?
    Pozdrawiam serdecznie.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.