Podpisaliśmy umowę obejmującą wykonanie pozostałych do zrealizowania prac na autostradzie A1, na odcinku Częstochowa Północ - Częstochowa Blachownia - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Zadanie zrealizuje firma Strabag. Jego wartość to prawie 87 mln zł.
To już ostatnia umowa, która zakończy cały zakres budowy tego 20-kilometrowego odcinka A1, po tym jak w kwietniu 2019 r., z przyczyn leżących po stronie wykonawcy (konsorcjum firm Salini oraz Todini), GDDKiA odstąpiła od umowy na realizację.
Do wykonania, w ramach podpisanej umowy, pozostają m.in. prace związane z:
W ramach tej umowy zostaną też dobudowane trzecie pasy ruchu o długości prawie 1,8 km. Zlokalizowane będą po wewnętrznej stronie istniejących jezdni. Początek swój będą miały około 700 m przed wiaduktem autostradowym (WA352) nad linią kolejową, a koniec w rejonie węzła Częstochowa Północ.
Roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 9 miesięcy od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji robót nie będzie wliczany okres zimowy od 16 grudnia do 15 marca.
Na tym odcinku, pomimo że od grudnia ubiegłego roku ruch pojazdów odbywa się pełnym przekrojem obu jezdni (po trzy pasy w każdym z kierunków), nadal trwają prace wykończeniowe.
Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem, a wykonawca deklaruje uzyskanie pozwolenia na użytkowanie do 23 czerwca br. Zatem przed rozpoczęciem wakacji ograniczenia prędkości wynikające z realizowanych prac zostaną usunięte. Podobnie jak na sąsiednim odcinku Radomsko - granica woj. łódzkiego i śląskiego. W efekcie kierowcy zyskają kolejny, blisko 24-kilometrowy odcinek autostrady z maksymalną dopuszczalną Kodeksem drogowym prędkością przejazdu - informuje GDDKiA.
To nie koniec dobrych wiadomości.
Trwają ostatnie prace na dwóch kolejnych odcinkach, Tuszyn - Piotrków Trybunalski oraz Kamieńsk - Radomsko, gdzie w najbliższym czasie również planujemy usunąć obecne ograniczenia prędkości do 100 km/h. W budowie jest ostatni, 24-kilometrowy odcinek pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem, który zostanie udostępniony do ruchu w tym roku - dodaje Marek Prusak, rzecznik GDDKiA.
Obecnie kierowcy mają do dyspozycji jedną jezdnię, po dwa pasy ruchu, w obu kierunkach.
Budowa autostrady A1 Pyrzowice - Częstochowa oraz Częstochowa - Tuszyn jest współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
1739"Smartfon na czterech kółkach". Prezes EMP o projekcie Izera i przyszłości fabryki w Jaworznie
761Z Jaworzna do Sosnowca bez korków? Miasto dostało miliony na rozbudowę dróg
556Co rząd zrobi z projektem Izera? Ważą się losy polskiego elektryka
541"Książkowy przykład transformacji Śląska". Ponad 96 mln złotych dla tyskiego hubu
505Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
+3 / -0Z Jaworzna do Sosnowca bez korków? Miasto dostało miliony na rozbudowę dróg
+2 / -0Budowa pierwszej już ruszyła, a co z velostradą Katowice-Sosnowiec? Pytamy Metropolię
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+1 / -0Panattoni buduje fabrykę dla Fortaco. Tak wygląda nowy zakład pod Gliwicami (zdjęcia)
+1 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
0Panattoni buduje fabrykę dla Fortaco. Tak wygląda nowy zakład pod Gliwicami (zdjęcia)
0Kolonia Zgorzelec uratowana. Bytom zakończył ogromną inwestycję rewitalizacyjną
0Będzie nowy "okrąglak" w Gliwicach. Miasto wybrało wykonawcę
0GZM: dodatkowe pieniądze na velostrady dla Katowic i Sosnowca
0