zamknij

Wiadomości

Oberwanie chmury nad Rybnikiem. Służby: na razie bez interwencji (zdjęcia, wideo)

2022-05-25, Autor: 

Jedni się cieszą, drudzy pomstują. W końcu spadł deszcz i to w sporych ilościach. Wiele ulic zamieniło się w rwące potoki. Jak na razie ani straż pożarna, ani policja nie odnotowały większych interwencji w związku z przybywającą szybko wodą.

Reklama

Woda – tego brakowało w naszym regionie od dłuższego czasu. Dzisiejszy poranek przywitał nas obfitymi opadami deszczu. Wg ostrzeżenia IMGW, taki stan potrwa jeszcze do godziny 11.00. Jeśli wierzyć prognozie pogody, przelotne opady powinny towarzyszyć nam do wieczora. W czwartek ma być za to już więcej słońca, choć temperatura nie przekroczy 15 stopni Celsjusza.

Dzwoniliśmy rano zarówno do Komendy Miejskiej PSP w Rybniku, jak i rybnickiej Komendy Miejskiej Policji. Służby mundurowe nie interweniowały jak dotąd do zalanych piwnic, ulic, czy zdarzeń drogowych, spowodowanych śliską nawierzchnią.

Niemniej wiele dróg zamieniło się w rwące potoki, a studzienki zaczęły „wybijać” wodę. Zobaczcie zdjęcia i wideo:

Oceń publikację: + 1 + 23 - 1 - 27

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (36):
  • ~Maksymilian Popeć 2022-05-25
    09:53:22

    110 5

    Chyba ktoś tu nigdy nie widział "oberwania chmury" Zwykła betonoza rybnicka wybija ze studzienek. Przez ostatnie lata ilość nowo zabrukowanych, zabetonowanych i zadaszonych terenów zwiększyła się brutalnie w naszym rejonie.

  • ~Longina b 2022-05-25
    10:32:50

    44 33

    Deszcz jest bardzo potrzebny i długo oczekiwany.Maksymilian Popeć napisał swój komentarz jako mieszczuch nie biorąc pod uwagę rolników,sadowników i uprawiająch warzywa.Przynajmniej spłucze pyłki i oczyści drogi w mieście.

  • ~Arteks 2022-05-25
    11:27:43

    11 62

    @Maksymilian - bardziej chyba chałupoza, drogoza i parkingoza - bo tego najwięcej przybyło w "naszym rejonie".

  • ~Kurt_Wallander 2022-05-25
    11:41:35

    80 10

    Jaaaa, Arteks to marzy o betonozie króliczoków, żeby wszyscy w blokach mieszkali... wolę domek z kawałkiem zieleni jak obsrany trawnik pod blokiem (bo część psiarzy nie sprząta), na którym jeszcze walają się puste butelki po małpkach i inne śmieci. Arteks śni o utopijnym mieście, w którym każdy porusza się pieszo, rowerem lub konno a auta nie istnieją...

  • ~rudobrody 2022-05-25
    12:02:10

    41 0

    Z tym oberwaniem chmury to przesada, coś jak nazywanie pierwszego opadu śniegu w grudniu wielką śnieżyca która zaskoczyła kierowców.

    A co do betonozy to uważam że spokojnie wiele terenów pokrytych teraz kostka brukowa mogłaby być pokryta choćby kostka ażurowa która już jest podłożem przepuszczalnym. A wiele z tych terenów spokojnie mogłoby być pokrytych trawa.
    No ale wtedy trzeba o to dbać i wymaga to pracy oraz czasu a tak go kostkę brukową można psiknąć glifosatem i mamy problem z głowy.

    I nie chodzi tylko o tereny miejskie ale o wiele terenów wokół domów prywatnych.

    Ale my lubimy popadać w skrajności: albo wszystko betonować albo zostawić żeby zarosło tak że przejść się nie da ;-)

  • ~Maksymilian Popeć 2022-05-25
    12:03:59

    20 4

    @Kurt_Wallander - to, od czego od 30 lat odchodzi zachód, my od 30 lat to tworzymy. Ot wschodnia, żeby nie powiedzieć rosyjska mentalność.

  • ~Arteks 2022-05-25
    12:04:03

    8 56

    @Kurt - dlaczego się oburzasz? Co zajmuje więcej powierzchni w przeliczniku na liczbę mieszkańców? Blok czy dom jednorodzinny? Czego w naszym regionie powstaje więcej? Jeśli już ktoś stawia tezę o betonozie - warto wspomnąć co ją powoduje. Ja nie zauważam, żeby koło bloków walały się śmieci. Poza śmietnikami są też zwyczajne kubły na śmieci. Natomiast o problemie ze straszącymi posesje jednorodzinne śmieciami pisano chociażby wczoraj:
    https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,nie-odbieraja-na-czas-odpadow-miasto-naliczylo-pol-miliona-kary,wia5-3266-52334.html
    Warto też wspomnąć, że to chałupowcy przez lata wywalają śmieci do lasu - blokersi nigdy nie mieli do tego żadnego powodu.

  • ~Arteks 2022-05-25
    12:11:43

    7 45

    @Maksymilian - zachód odchodzi od aut w centrum miast, mnóstwo ludzi porusza się tam komunikacją publiczną, rowerami czy pieszo z czego nabija się nie rozumiejący współczesnej urbanistyki Kurt. W naszym regionie pionierem są Katowice które co roku wywalają z jakieś ulicy auta, a nawet zwężyły tam Al. Korfantego - do niedawna najważniejszą ulicę miasta. U nas na razie jak wspomniałeś "ruska mentalność". @rudobrody - w wielu miastach które mają tramwaje, wprowadza się zieleń na międzytorza. Niestety tam gdzie dominuje asfalt nie jest to możliwe. Od dawna namawiam aby poza obwodnicą - nie budować nowych dróg, a parkingi co najwyżej porządkować, nie tworzyć nowych. Natomiast nie można oczekiwać tego, że zabudowa nie będzie się powiększać bo zapotrzebowanie na mieszkania/biura/miejsca pracy cały czas będzie w miastach rosło. Zastanawia mnie dlaczego w Polsce tak mocno zaczynają się betonować wioski?

  • ~mariusz64 2022-05-25
    12:16:19

    40 1

    Jakie oberwanie chmury,
    To efekt zaschniętej na popiół ziemi w którą woda nie wsiąka tylko po niej spływa.

  • ~rudobrody 2022-05-25
    12:51:58

    23 0

    @Arteks,
    Tak ale chodzi mi o to że istniejące parkingi można wyłożyć kostką ażurową a nie pełną (przynajmniej częściowo). Wokół domu część terenów można wyłożyć kostką ażurową a nie pełną.
    A wodę spływająca z dróg można magazynować w niewielkich zbiornikach wodnych np w parkach czy na terenach zielonych na zasadzie małej retencji a nie odprowadzać coraz większymi rurami do rzek.

    Tyle wystarczy. Chodzi mi o to że betonowanie jest łatwiejsze bo nie ma błota, nie trzeba kosić, nie trzeba pielęgnować, nikt nie narzeka że w szpilkach się źle chodzi.

    A co do biur - zdania są podzielone. Wiele osób woli pracować z domu zamiast dojeżdżać do biura. A takie dojeżdżanie do biura uważam za marnotrawstwo czasu, paliwa i samochodu skoro siedzenie w nim przy biurku nie różni się od siedzenia przy biurku w domu.

  • ~Kurt_Wallander 2022-05-25
    13:20:50

    19 2

    @ Maksymilian Popeć, Arteks - w Europie kilkanaście miast jak na razie odchodzi/odeszło od samochodów w śródmieściu - właśnie, tylko w śródmieściu. A, oni na to mieli jakieś 30 lat ale nie oznacza to, że z takiego Utrechtu czy Amsterdamu, auta z miasta nie zniknęły. Po prostu tam nie ma sensu w mieście pchać się autem jeśli nie jest się mieszkańcem albo trzeba liczyć się z ceną za parkowanie. My to raczej powinniśmy się uczyć od choćby Bratysławy, jak tam robi to #TeamVallo/#TeamBratislava...

    Współczesna urbanistyka? Na zieleń, drogi rowerowe nie narzekam. Ale nowoczesna urbanistyka to nie tylko Arteksowe wywalanie samochodów z miasta (no, już widzę jak to się dzieje na osiedlu Dąbrówki czy Nowiny, bo przecież stąd jest blisko do Śródmieścia), to przede wszystkim uporządkowanie tego, co jest. I nie wycierajcie sobie ust Zachodem - oni do tego dochodzili przez 30 lat a w Polsce presja wywierana jest przez unijne pieniądze do wydania w krótkim czasie. To przekłada się na naprędce robione projekty dosłownie na kolanie i niewystarczające skonsultowanie koncepcji z mieszkańcami. Brzmi znajomo? Bo ja miałem niedawno przykład, ot choćby w kwestii ul. Kominka.

    Ile Ci w mieście ostatnio parkingów wybudowali? Jeden. Zmniejszyli ile? Kilkadziesiąt. Ile tych dróg wybudowali? Jedną? Drugą chcą wybudować, resztę przebudowywują. Płyty ażurowe na chodnikach? Ta chyba tam gdzie nikt nie chodzi bo nawet rowerem po tym nikt nie będzie chciał jeździć :)

    I creme de la creme: Ateks, pojmij wreszcie, ze nie każdy chce mieszkać w bloku albo na dupnym osiedlu. A teraz odpal se jeden z drugim mapę, przełączcie na widok satelitarny, kliknijcie w Śródmieście i przekonaj się, ile masz terenów zielonych, ile jest domków a ile w tym wszystkim blokowisk. W Gliwicach, w Wójtowej Wsi oprotestowali i częściowo zablokowali budwę dziewięciu bloków. Bo ci z miasta chcą mieszkać na wsi ale z bloku wyjść nie chcą ;))))))

  • ~AnnaKatarzyna 2022-05-25
    13:57:40

    21 3

    Jeśli już o zachodzi mowa, to ja mieszkam rzut beretem od jednego z największych niemieckich miast a do pracy muszę autem dojeżdżać ( 20minut w jedną stronę), komunikacją miejska w jedną stronę musiałabym jechac 1,5h). Moja koleżanka mieszka w tymże dużym mieście,do naszej firmy ma 7km i musi jechac autem bo dojazd zajmuje 40minut w jedną stronę.
    Na nieposiadanie auta mogą sobie pozwolić tylko ci co mieszkają w dużym mieście i tam też pracują. Wystarczy że praca jest na obrzeżach albo w mieście ościennym i po ptokach...

  • ~Arteks 2022-05-25
    14:11:03

    2 30

    @Kurt - niby coś u ciebie świta ale... zdecydowanie za słabo. Przykładowo suburbanizacja do jakiej dochodzi w Polsce to patologia urbanistyczna na niespotykaną w innych krajach skalę. A tobie się to podoba bo "nie każdy chce mieszkać w bloku". Ok - ale skutki takiego rozlewania się miast ponoszą wszyscy - także w opłatach za odbiór śmieci, problemie w dostępie do przedszkola czy korkach na trasach wylotowych z miast... Większość Europejczyków mieszka w budynkach wielorodzinnych - także tych emigrantów z Polski którzy tam się przemieszczają. Co ciekawe nikt na to nie narzeka w Londynie, Amsterdamie, Barcelonie, Zurychu, a nawet Bratysławie - która najbardziej zaimponowała mi w ostatnich latach rozwinięciem się przez deweloperów. Wcześniej to było bardzo takie senne i słabo rozwinięte miasto. Chyba najsłabsza stolica europejska.
    @rudobrody - bardzo rozsądny i świadomy komentarz odnośnie parkingów. Da się to jakoś lepiej rozwiązywać. Niedawno przeczytałem, że w Bydgoszczy niektóre skrzyżowania projektuje się na nowo. Miejsca które są zamalowane pasami uniemożliwiającymi tam parkowanie i jazdę autem - są zamieniane na trawniki. Co do dojazdów do pracy to przede wszystkim bardzo się dziwię, że ludzie świadomie decydują się na coś takiego. Dojazdy do pracy daleko to niewygoda, a dojazdy autem to kompletna strata czasu. Jak ktoś jeździ pociągiem to może chociaż podrzemać, poczytać coś, rozerwać się w necie czy obejrzeć film/mecz. W tym kontekście rozwój powierzchni biurowej w Rybniku jest bardzo potrzebny - ale można do tego wykorzystywać tereny które nie miały charakteru rekreacyjnego np. bazy, d. zakłady, miejsca po wyburzeniach.

  • ~Arteks 2022-05-25
    14:27:38

    3 29

    @AnnaKatarzyna - podałaś przykład swój i koleżanki, a powiedz jaki stanowicie procent (bo to przemilczałaś)? Stawiam, że nie więcej niż 5... U nas jest odwrotnie ale dzięki temu pod dużymi zakładami pracy albo nie ma miejsc parkingowych, albo zamiast skwerów tworzy się parkingi (tak było np. na Paruszowcu) albo auta zajmują łąki i każdą wolną przestrzeń w okolicy, tworząc przy okazji konflikty z mieszkańcami. W Niemczech (kraju o nieporównylnych zarobkach z Polską) kolej przewozi około 3 miliardów osób w ciągu roku. W Polsce zaledwie 300 milionów. Danych z komunikacji miejskiej nie mam ale też pewnie jest miażdżąca widząc chociażby takie dysproporcje ile w Niemczech jest sieci S-bahn, metra, ile miast ma tramwaje. Mimo tego, że polskie samorządy i państwo buduje prawie i wyłącznie drogi, nastąpił też jakiś progres bo nasze koleje jeżdżą co raz szybciej, a tabor jest już praktycznie wymieniony. Tak samo autobusy w miastach. Niestety tego co w Polsce brakuje to częstotliwość i wykluczenie komunikacyjne nie tylko wielu wsi do których ciężko dojechać czym innym niż auto, ale też do miast. Ale... jeśli ktoś mieszka np. na Nowinach, w Boguszowicach, Chwałowicach, Niedobczych, Elektrowni i dzielnicach pośrednich - dojazd do centrum do pracy nie wymaga auta. Autobusy w dni robocze jeżdżą regularnie, bilety miesięczne są tanie, a tabor nowoczesny. :D Pociągiem do Rybnika da się dojechać od strony Katowic, Chałupek, Raciborza. Brakuje dobrej oferty od strony Żor i Gliwic.

  • ~AnnaKatarzyna 2022-05-25
    14:50:19

    13 4

    ~Arteks w mojej firmie wszyscy, który dojeżdżają z innych kierunków niż centrum tego dużego miasta musza jeździć autem.
    U mojego męża w firmie podobnie.
    Mam kilku znajomych, którzy z powodu braku auta lub prawa jazdy musza wybierać pracę w centrum. Oni jednak mają zaweżone pole poszukiwań nowej pracy i na to narzekają. Bardzo mlodzi ludzie ( poniżej 25 roku zycia) przeprowadzają się w okolice swojej pracy zeby, dojeżdżać rowerem.
    Wiem że są miejsca np. Zagłębie Ruhry gdzie komunikacja działa lepiej. Ale kilku Niemców mi powiedziało że renomę miejscowości w której się mieszka poznać po komunikacji miejskiej. Gdy jest słabo rozwinieta to znaczy że ludzie są zaradni i stać ich na auto, gdy jest dobrze rozwinięta to znaczy że mieszka tam dużo ludzi harz 4.
    Nie wiem ile w tym prawdy, ale tutaj jest naprawdę dużo miejscowości, które są odcięte od świata. Więc może faktycznie linie sa tworzone na podstawie popytu.

  • ~Arteks 2022-05-25
    14:51:29

    3 21

    I jeszcze jedna uwaga. Czy ktoś wie czy włoskie lub hiszpańskie miasta mają problemy z nadmiarem opadów i jak sobie z tym radzą? Bo to najbardziej chyba zabetonowane miasta Europy. Gęsto zabudowane, z wąskimi uliczkami i brukowanymi dużymi placami, dość małą ilością zieleni w centrach. Zupełnie inne są miasta projektowane w czasach pruskich czy austriackich, a nawet PRL w których zawsze pojawiały się zielone enklawy.

  • ~AnnaKatarzyna 2022-05-25
    14:51:54

    4 5

    *Hartz 4

  • ~Arteks 2022-05-25
    15:09:59

    3 22

    @AnnaKatarzyna - podaj jakiś przykład miejscowości odciętej od świata w Niemczech lub miasta które miałoby 50 tys. bez pociągów (jak u nas Bełchatów, Jastrzębie, Łomża, Polkowice, Piekary Śląskie itd) lub z alibi-rozkładem oferującym 4 pociągi (jak Żory)? Skoro auto według ciebie to oznaka zaradności to skąd się bierze te 3 miliardy osób które co roku w Niemczech korzysta z pociągów? Czemu w wielkich miastach pokroju Monachium ubywa aut z rejestru urzędów? Czemu wielu młodych Niemców nie robi prawa jazdy bo... nie jest im do niczego potrzebne?

  • ~Lateks 2022-05-25
    16:48:46

    19 3

    Artykuł o oberwaniu chmury, tymczasem spadło zaledwie 22mm deszczu po praktycznie miesiącu suszy. Ale i tak nic nie przebije rozterek mieszkańca bloku muszącego podkreślić swoją inność. Nawet śmieci pod własnym oknem nie zauważa. Pisz chłopie, pisz więcej może ulży...

  • ~Arteks 2022-05-25
    17:24:05

    2 25

    @lateks - jakby spadło 10 cm więcej to mielibyśmy informację o 200 interwencjach wypompowywania wody z piwnic chałup. Jakby spadło 50 cm to miałbyś zalaną chałupę... Jakie śmieci koło bloków? Ostatnio kilka artykułów było o pretensjach mieszkańców dzielnic chałupowych, że nie wywożą stert śmieci wystawionych przed posesje. Przyznam - nie wygląda to ładnie, aż się wierzyć nie chce jakie graty ludzie trzymają... Po co?! My na blokach nie mamy powodów do narzekania, śmietniki są opróżniane regularnie, a RSM dba o przestrzenie wokół bloków.

  • ~AnnaKatarzyna 2022-05-25
    18:17:00

    14 2

    Arteks ja nie pisze ze auto to oznaką zaradnosci tylko ze tak zostało mi to przez niemieckich znajomych przedstawionych.
    Miast Ci nie podam bo musiałabym zdradzić swoje obecne i dawne miejsce zamieszkania.
    Ja piszę o miastach poza metropoliami. W Monachium czy Hamburgu nie trzeba miec auto, pod warunkiem zepracuje się też w tym mieście.
    Mlodzi Niemcy lekko mowiac są pokreceni. Nie mają kasę na prawo jazdy czy auto, kase pakują w buty po 1000 euro, kurtkę za 6 tys euro itp. Mają mnóstwo kredytów, zmieniają komórki jak skarpetki. Są skupieni na grach, potrafią wydać setki euro miesiecznie na dodatki do gier. Ale wynajmują najgorsze budy, byle blisko pracy. Niektórzy nie.maja nawet 25lat a wynajmowali już kilka mieszkań. Mój kolega np. Przychodzi do pracy w butach od Keny Westa ( nawet nie wiem czy tak się to pisze), ale spi na materacu i z mebli posiada 4 stoły. Z tym dobytkiem przeprowadza się od miasta do miasta. Byle blisko firmy. Nie sądzę więc żeby akurat mniej młodych z prawem jazdy byli dobra oznaką.

  • ~l3l 2022-05-25
    20:12:22

    19 2

    @Arteks
    30lat mieszkałem na nowinach tzw. "sypialnia Rybnika" i nie powiem, że mieszkało mi się źle ale jeśli mnie stać i jeśli mam taką ochotę i potrzebę to ja wole żyć inaczej i bardzo proszę ale miej chociaż odrobinę obiektywizmu i przestań wiecznie zachwalać blokowiska i mówić na lewo i prawo że to takie super że można upchać na kawałku ziemi mnóstwo mieszkańców. Tobie pasuję i niech tak będzie. Mi nie pasowało i wolę swoje 140m2 z podwójnym garażem oraz 1000m2 zieleni tylko dla mnie (za wszystko płacę o wiele większe podatki niż Ty gdzie na własność masz 8m2 gdzie stoi blok) i moich dzieci gdzie las mam tuż obok szkołę blisko i do pracy jeżdżę wygodnie samochodem. Często bywam w miastach Europy na delegacjach i wybacz ale Polska a napewno Rybnik jeszcze długo nie będzie alternatywą abym samochód zamienił na pociąg autobus lub rower a tym bardziej wrócił do mieszkania w bloku. Niech każdemu pasuję co lubi ale proszę o odrobinę zdrowego rozsądku bo jak mieszkając w bloku pokażesz dzieciom dziką zwierzynę? Jak pokażesz że trzeba zadbać o ogród i sad aby mieć warzywa i owoce? W sklepie na półce? Wycieczki do marketów nie są dla mnie. Wolę po ciężkiej pracy zabrać dzieci do ogrodu niech się bawią bezpiecznie i spokojnie z dziecmi sąsiadów a ja chętnie Wolę popracować łopatą a na koniec zrobić ognisko. Nie mów mi jak mam żyć. Pozdrawiam

  • ~Arteks 2022-05-25
    20:22:16

    2 21

    @l3l - nie wiem czy nawet zamieniliśmy słowo więc tym bardziej nie możesz mi zarzucać, że ci coś mówię. Nikomu nic nie nakazuję. Zwracam tylko uwagę, że największa betonoza w naszym regionie wynika... z nadmiernego rozwoju motoryzacji i rozwoju zabudowy jednorodzinnej. A to jak kto żyje i co lubi to jego sprawa. Ogród jest dla osób którzy lubią pracę w ziemi i potrafią o niego zadbać. Spora część domkowców nie potrafi o czym świadczy bajzel na podwórzach, trawa lub cmentarne cyprysy... Zauważ, że najwięcej problemów od zalewania piwnic, po odbiór śmieci i od stania w korkach po problemy z ogrzewaniem budynków płynie od mieszkańców domków. Choćby na tej podstawie nie wierzę aż tak mocno w sielskość takiego życia...

  • ~1floyd 2022-05-25
    20:59:44

    16 2

    ~Arteks. Rozbawiasz mnie często, swoim zakręceniem na temat likwidacji komunikacji samochodowej w Rybniku. A to po prostu jest nie możliwe. Bo nikt przy zdrowych zmysłach, nie będzie deptał z zakupami czy małym dzieckiem 2km do przystanku KM. A takie niestety są realia dla mieszkających w np. Gaszowicach, Lyskach czy innych ościennych miejscach. Komunikacja tam, obejmuje główne drogi, a cała reszta mieszkańców mieszkająca z dala od niej skazana jest na własny transport. A nawet w Rybniku też bez samochodu nie podołasz. Spróbuj się dostać do z Paruszowca, Boguszowic, czy nawet z Nowin do Zieleni Miejskiej czy na siedziby Wodociągów, na ul. Pod Lasem. Nie realne. Albo kilka przesiadek albo własne auto. Pomijając że, są to zakłady zatrudniające po kilkaset osób, to i sporo petentów tam się przewija. To naprawdę pokazuje, jaki jest stan naszej komunikacji miejskiej. A takich przykładów, można mnożyć.

  • ~Arteks 2022-05-25
    21:39:27

    1 18

    @1floyd - mnie z kolei rozbawiają kierowcy którzy nie rezygnują ze swojego auta w żadnej sytuacji, a jednocześnie codziennie stojący w w korkach. :P Powiem ci, że jak żyję - nie miałem jeszcze ani razu potrzeby dostać się do Wodociągów - ale zgodzę się, że są słabsze miejsca i słabsze kierunki w naszym mieście - ale... są też całkiem dobre. Podałem przykłady skąd da się sprawnie dojechać i kursów nie brakuje, także pomiędzy niektórymi dzielnicami jest nieźle. Słusznie zwróciłeś uwagę na mieszkańców którzy są skazani na mieszkanie z dala od komunikacji i przystanków. Ale oni się sami decydują na mieszkanie w takim miejscu... Zauważ, że wiele osób nawet przy dobrej dostępności wybiera auto, w pewnym sensie szkodząc tym którzy nie mają takiego wyboru. Posiadanie auta wcale nie musi oznaczać niekorzystania z komunikacji. Można korzystać zarówno z tego jak i z tego - w zależności od sytuacji. Przykładowo do pracy ktoś może jeździć autobusem, na większe zakupy czy do znajomych autem. Na imprezę można jechać autobusem, a na grzyby autem... :)

  • ~Kotka Tola 2022-05-25
    21:44:48

    12 2

    Dlaczego tak nienawidzicie Arteksa. Same minusy pod jego postami.

  • ~Kotka Tola 2022-05-25
    21:52:54

    14 3

    Rybnik już dawno powinien mieć metro. Można do tego wykorzystać chodniki kopalniane. kto za ?.

  • ~l3l 2022-05-25
    22:01:24

    16 1

    @Arteks
    Czytam Twoje wypowiedzi od dobrych kilku lat. Wszystkie w jednej i tej samej tonacji: bloki oraz komunikacja Rybnika jest cudowna i lekarstwem na wszelkie problemy takie jak korki powodzie oraz smog. Natomiast domki jednorodzinne to zło gdzie szerzy się smród niedbalstwo oraz są powodem wszelkiego zła. Ciekawe jest to że mieszkając tyle lat na blokach miałem okazje widzieć i obcować w tych blokach z ludźmi sympatycznymi życzliwymi jak i zaradnymi gdzie mogliśmy posiadać piękna zieleń w około bloku oraz ludzi którzy nie posiadali żadnego kręgosłupu moralno społecznego i potrafili wszystko niszczyć o nic nie dbać oraz uprzykrzać życie reszcie mieszkańców. Tak samo jest i w zabudowie wielorodzinnej gdzie tak jak większość moim sąsiadów i znajomych potrafią utrzymać piękne domy ogrody czy stosunki sąsiedzkie oraz są tacy którzy o nic nie dbają i mają wszystkich w nosie. Różnica między mną a Tobą jest taka że ja widzę i jedną i drugą stronę. Ty niestety tylko jedną i to bardzo naciąganą bo w blokach widzisz same superlatywy a w domkach samo zło. Przykre to i zarazem smutne. Prawda według Ciebie jest tylko jedna i to tylko Twoja. Niestety kolego ale się mylisz. Bo dużo osób w domkach posiada domy z ogrzewaniem że źródeł odnawialnych i zero emisyjnych i tempo zmian w domkach jest nieporównywalne do tego jak będą ogrzewane bloki bo bloki niestety nigdy nie będą ogrzewane zeroemisyjnie tylko w najlepszym wypadku gazem. Ludzie w domkach coraz częściej posiadają samochody elektryczne a Ty mieszkasz w bloku ogrzewany ciepłownią która smrodzi i poruszasz się autobusami które także zatruwają nasze środowisko. I proszę nie poruszaj tych kilka elektrycznych autobusów jako argument bo nie dość że od niedawna to tylko kilka. Jak już pisałem prędzej. Otwórz oczy i trochę więcej obiektywizmu.
    A na koniec. W korkach stoją i samochody i autobusy więc samochodem i szybciej i wygodniej bo do celu. Jak chce się szybko dostać do Rybnika to wsiadam na motocykl .

  • ~ 2022-05-25
    22:24:20

    11 2

    ~Kotka Tola - tu nie chodzi o nienawiść, tu chodzi o zdrowy rozsądek, Przecież on ma pod swoimi komentarzami 1 (jeden) plus + i kilkanaście lub kilkadziesiąt minusów " - " z nikąd się one nie biorą.
    Wystarczy tylko pod tym artykułem przeczytać odpowiedzi zwrotne od komentatorów w stronę tego gościa by dosadnie wyciągnąć wnioski, które same się nasuwają.
    ~I3I - ludzie mający swoje domy, ogrody, działki i posiadłości są "dziadami" w porównaniu z blokersem z Nowin - oczywiście w jego mniemaniu.... Mieszkanie w bloku o metrażu klatki dla zwierząt jest największym szczęściem jakie może nas spotkać.... aaa :)))

  • ~1floyd 2022-05-25
    22:30:53

    9 0

    ~Arteks. Zauważ że, jest spora tu spora grupa osób, która świadomie wybrała miejsce zamieszkania poza miastem. W tej decyzji,na pewno im pomogła różnica w cenie gruntu. Doskonale ich rozumiem. Nie wszystkim odpowiada życie w bloku. Chcą mieć więcej prywatności, trochę zieleni, nawet kosztem swojej wygody. Ja sam z rodziną,mieszkam w zabudowie wielorodzinnej. I to jest mój świadomy wybór, a nie konieczność. Bo tak jest mi wygodniej. Co więcej, mam przyjaciół mieszkających w podobnych warunkach, jeżdżących autami wartości sporych domów. Bo nie mają czasu, ani chęci by się domem zajmować. Owszem stać ich na ogrodnika, panią do sprzątania, ale po co? W zamian wolą spędzić wakacje w różnych dziwnych zakątkach świata. Człowiek jest istotą wygodną. I ma swoje przyzwyczajenia. W NL, ludziska jeżdżą do pracy na rowerach, bo chcą. Bo tak im wygodniej. I tak naprawdę w nosie mają ekologię. Tam sporo firm, im dopłaca po 200 - 300 EUR za to że tak robią. W PL ludzie też są wygodni. A siłowa próba, zmiany tych tych nawyków, i tak nic nie zmieni.

  • ~Arteks 2022-05-25
    22:34:49

    1 18

    @Kotka - ależ minus nie jest żadną formą nienawiści. Czasem jest bezradną formą wyrażenia emocji - jeśli brak komuś kontrargumentu. :D @l3l - dzięki że jesteś moim czytelnikiem (szkoda, żę nieuważnym bo moje komentarze się jednak różnią). 15 lat temu zwracałem uwagę na możliwość zakorkowania się miasta jeśli ilość aut będzie narastać w takim tempie - natomiast na tematy zabudowy i tego gdzie kto mieszka nie zwracałem uwagi. Wtedy nie wiązałem problem zamieszkaniu na zadupiu z jeżdżeniem autem po wszystko i zatykaniem dróg dojazdowych. Problem smogu jakoś też aprobowałem bo jego szczyt był dopiero przed nami. Dmuchawy i narastająca ilość pieców w czasie boomu budowlanego nastąpił dopiero ok. 2010 roku by osiągnąć nieco później wartości osiągające nawet 3000% przekroczenia pyłem PM10. Gdyby nie głośny społeczny sprzeciw na kopciuchowy terror - mielibyśmy piekło smogowe na Śląsku jeszcze z 20 lat. Niestety mylisz się, że "dużo posiada niskoemisyjne instalacje" bo z 18 tys. jednorodzinnych obiektów do niedawna węglem ogrzewanych było ponad 14 tys. Tobie pomaga motocykl w ominięciu korków, a mi wystarczą nogi.

  • ~Arteks 2022-05-25
    22:54:36

    1 16

    @bartezz - a jednak jakieś radości życia po tych wioskach nie widać. Ciągłe narzekania, hejt, smutek, frustracja... Nie potrafisz nic napisać na temat - tylko ciągle mnie atakujesz. Czyżby łono przyrody przy którym mieszkasz i tak zachwalasz nie dawało ci jakiegoś wewnętrznego pokoju i radości? Nie trzeba być psychologiem aby widzieć w tobie osobę niezadowoloną z życia... @1floyd - zgadzam się, że dla biedniejszych osób, zakup działki z dala od miasta to jakaś alternatywa. Ale czy rozsądna? Do niedawna można było kupić tanią działkę na wsi, wybudować domek masówkę z katalogu i palić sobie w piecu tanim mułkiem. Ale jak widzisz czasy się zmieniają i ten model wyleciał w powietrze... Stąd w takim Rybniku mamy od parunastu miesięcy boom deweloperski bo moda się zmienia. :) A ten którego stać - znajdzie sobie dobrą lokalizację w terenie administracyjnym miasta. Takie dzielnice jak Orzepowice, Zamysłów czy Zebrzydowice mają całkiem ładne działki i należą pod miasto. A miasto zawsze zapewni więcej swoim obywatelom niż najlepsza wioska. Taki przykład. Czemu mieszczuchy które się wyniosły z Rybnika do SRB - nie identyfikują się z tamtymi miejscami? Nie posyłają swoich dzieci do tamtejszych szkół, wiosek, nie zmieniają parafii, nie zmieniają fryzjera, a nawet swojego ulubionego warzywniaka? ;P Powiedzą komuś, że mieszkają w Gaszowicach? Nigdy w życiu - dalej są rybniczanami! :D

  • ~Arteks 2022-05-25
    22:57:28

    1 11

    @kotka - jak cię tak bawią plusy i minusy to dostałaś kiedykolwiek 84 plusików? Nigdy w życiu prawda... A ja dostałem dzisiaj mimo, że w przeciwieństwie do ciebie jest to dla mnie mało istotne bo liczy się umiejętność pisania z sensem - a nie atakowanie innego komentatora, hejt czy jak w twoim przypadku... trollowanie:
    https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,ordynatorka-neonatologii-w-wss-nr-3-zlozyla-wypowiedzenie-co-dalej-z-oddzialem,wia5-3266-52341.html

  • ~spirit-of-the-town 2022-05-25
    23:19:52

    9 0

    Artykuł o deszczu a tu takie przepychanki:) Jeśli gdzieś komuś woda zalega, przyjmę każdą ilość, no prawie każdą:) Wprawdzie czerpię ze studni głębinowej ale deszczówka najlepsza:)

  • ~Dador 2022-05-26
    13:03:52

    6 0

    Przyroda potrzebowała tego deszczu, jak kania dżdżu. Trawa i drzewa pięknie odbiły zielenią. Patrzmy w zielone, to uspokaja :).

  • ~ 2022-05-26
    15:57:04

    6 0

    Arteks - gdybyś ty wiedział w jak centralnym punkcie miasta mieszkam to za te twoje urojenia sam ze wstydu schował byś głowę pod ziemię jak struś :)) żyj dalej w swoim śmiesznym świecie a tupanie nóżkami ze złości, tylko dlatego, że ktoś ma swój dom i nie mieszka w bloku na Nowinach jak ty pozostaje ci jedynie dusic w sobie :DD
    zazdrość i zawiść to duży grzech nie mówiąc już moralności :)) tyle mogę ci powiedzieć :))

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5070