Dziesiątki tysięcy Polaków padają ofiarami kradzieży pieniędzy z konta bankowego. Pomimo wielu akcji społecznych skala problemu nieustannie rośnie. Niezmiennie często ten problem dotyka sprzedających w serwisach OLX i Vinted. Instytucje finansowe nie respektując przepisów prawa, nadal niechętnie zwracają skradzione środki. Dzięki niniejszemu poradnikowi dowiesz się co zrobić by ustrzec się przed działalnością cyberprzestępców oraz jak odzyskać wszystkie skradzione pieniądze!
Punktem wyjścia do odzyskania pieniędzy skradzionych z konta bankowego jest zawiadomienie policji oraz złożenie reklamacji w banku. Obecny stan prawny stanowi, że bank powinien bezzwłocznie zwrócić wszystkie utracone środki. Bez znaczenia jest czy kradzież pieniędzy z konta bankowego wynika z wyłudzenia danych osobowych, czy miało miejsce np. oszustwo na OLX.
Niestety w bankach praktyką jest, że reklamacje są w większości odrzucane. Zazwyczaj winę zrzuca się na klienta, który zdaniem banku nie dochował należytej staranności.
To podejście banków jest niezgodne z prawem. Na szczęście sądy są po stronie konsumentów i nakazują zwrot wszystkich skradzionych pieniędzy. Również Rzecznik Praw Konsumenta uważa, że banki powinny zwracać skradzione pieniądze.
Prawnicy z Kancelarii EUROLE, którzy pomogli tysiącom konsumentów w sporach z bankami i instytucjami finansowymi przyznają, że realne jest odzyskanie wszystkich pieniędzy, jeżeli skorzystamy z pomocy prawnika mającego doświadczenie w takich sprawach.
Metody cyberprzestępców zmieniają się z każdym miesiącem, a nawet dniem. Są dostosowane do aktualnych wydarzeń, a także trendów w handlu internetowym.
Ofiarami tego oszustwa padają osoby sprzedające na popularnych portalach z ogłoszeniami. Przestępca udający klienta zainteresowanego zakupem kontaktuje się z ofiarą za pośrednictwem komunikatora Whatsapp lub Messenger. Deklaruje chęć zakupu i przesyła link do strony udającej usługę płatności OLX lub zlecania wysyłki firmy kurierskiej. Nieświadoma ofiara po wejściu na fałszywą stronę podaje dane do swojej bankowości elektronicznej albo dane karty płatniczej. Kradzież pieniędzy z konta następuje niezmiernie szybko, złodzieje nie tracą ani chwili.
W tym oszustwie złodzieje wysyłają do swoich ofiar wiadomości SMS z linkiem do fałszywej strony płatności. Zazwyczaj podszywają się pod firmę kurierską, a w treści wiadomości piszą, że ofiara musi dopłacić brakującą złotówkę do kosztów rzekomo zamówionego produktu. Pojawiły się też warianty tego oszustwa, gdzie cyberprzestępcy podszywali się pod Sanepid, Urząd Skarbowy oraz inne instytucje. Wiadomości dotyczyły między innymi: zapłaty niewielkiego mandatu albo podania danych osobowych osoby na kwarantannie.
Tym razem cyberprzestępcy dzwonią do potencjalnej ofiary i przedstawiają się jako pracownik banku, w którym ofiara ma konto. Aby się uwiarygodnić sprawiają, że na ekranie smartfonu ofiary wyświetla się prawdziwy numer banku. W rozmowie informują o konieczności zainstalowania aplikacji Anydesk na smartfonie lub komputerze ofiary, ponieważ miała miejsce próba kradzieży pieniędzy z rachunku ofiary i teraz trzeba te środki szybko zabezpieczyć. W ten sposób uzyskują dostęp do urządzenia i widzą co ofiara wpisuje np. logując się do konta bankowego. Po uzyskaniu loginów i haseł wykradają pieniądze z konta. Często przy okazji następuje kradzież danych osobowych poszkodowanego, na które potem złodzieje zaciągają internetowo dodatkowe kredyty i pożyczki.
Niestety nadal wielu prawników nie wie o tym, że ofiary cyberprzestępców mają prawo do zwrotu wszystkich utraconych pieniędzy. Dlatego w takiej sytuacji konieczne jest to, żeby się udać do takiej kancelarii, która ma doświadczenie w sporach z instytucjami finansowymi. Jest to szczególnie ważne z ponieważ po drugiej stronie mamy bank, który zawsze korzysta z obsługi prawnej.
W Kancelarii EUROLEGE pomogliśmy już ponad 7000 osób, które toczył nierówną walkę z firmami pożyczkowymi, bankowymi i windykacyjnymi.
Jeżeli padłeś ofiarą przestępstwa kradzieży pieniędzy z konta albo ktoś wziął na twoje dane osobowe kredyt, to skorzystaj z darmowej analizy prawnej swojej sprawy. Nasz prawnik ustali, czy należy Ci się zwrot środków lub anulowanie długu oraz jak możemy Ci pomóc.
Skontaktuj się z nami już dziś lub wyślij zgłoszenie przez formularz kontaktowy, a nasz konsultant oddzwoni do Ciebie:
- Wyślij zgłoszenie na stronie – www.eurolege.pl/internet/
- Zadzwoń – tel. 530 333 130
- Napisz – [email protected]
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert