zamknij

Wiadomości

Wybudowali zbiornik dla żab, w którym nie ma... żab. „Czy to nie jest szaleństwo?”

2019-09-06, Autor: 

Pamiętacie, jak poruszaliśmy temat braku ekranów akustycznych w pobliżu budowanej drogi Racibórz-Pszczyna? Mieszkańcy ulicy Chałubińskiego zastanawiali się też nad sensem budowy w pobliżu stawu dla żab. Jak się okazuje, płazów w zbiorniku nie ma nie i nie było, a wiceprezydent Koper staw chętnie by zasypał. - Czy to nie jest szaleństwo? - pytają mieszkańcy.

Reklama

Przypomnijmy, kilka dni temu pisaliśmy o oburzeniu mieszkańców dzielnicy Meksyk. Jeszcze do niedawna byli pewni tego, że od drogi Racibórz-Pszczyna będą ich dzieliły ekrany akustyczne. Tak wynikało z planu inwestycji. W jednej chwili miasto zrezygnowało jednak z tych instalacji >>„Czujemy się oszukani”. Mieszkańcy Meksyku chcą ekranów akustycznych<<

Poruszaliśmy też w powyższym artykule sprawę dziury tuż przy Chałubińskiego. Miał być tam „staw dla żab”. Problem w tym, że 8-metrowa dziura nie jest w żaden sposób zabezpieczona przed pieszymi i pojazdami.

Wczoraj doszło do spotkania pomiędzy mieszkańcami ulicy Chałubińskiego, a wiceprezydentem Januszem Koperem.

- Mieszkańcy zwracali ponownie uwagę na fakt, że ekrany po jednej stronie zamontowane, czyli od strony Chwałowic podniosą wskaźniki hałasu dla dzielnicy Meksyk i samej ulicy Chałubińskiego. W-ce prezydent przekazał, że na tym etapie nie ma możliwości budowy ekranów dla mieszkańców dzielnicy Meksyk. W związku z tą odpowiedzią mieszkańcy ponownie pytali, dlaczego więc dało się to zrobić na węźle Świerklańskim. W odpowiedzi W-ce prezydenta usłyszeli, że wprowadzono aneks do projektu ze względu na zmianę terenu z usługowego na teren mieszkalny. Czy nie można tak zrobić dla ulicy Chałubińskiego? Pytali mieszkańcy - relacjonuje nam Marian Kaim, rybniczanin zaangażowany w tę sprawę.

Poruszono też temat „stawu dla żab”. Co się okazało?

W-ce prezydent Janusz Koper potwierdził, że była to faktycznie olbrzymia inwestycja, przed którą nie dali rady się obronić z powodu żab, których niestety nie znaleźli... Co najbardziej zaskoczyło mieszkańców to słowa w-ce prezydenta, że prawdopodobnie staw będzie za parę lat zasypany! Ponieważ nie ma on uzasadnienia. Więc co można wywnioskować z tego, że miasto wyłożyło olbrzymie pieniądze, aby budować staw, teraz jednak urzędnicy są przekonani, że wydają następne środki (a nie mówimy tu o małych kwotach) aby staw zasypać.

- dodaje Marian Kaim.

Ta informacja jeszcze bardziej wzburzyła mieszkańców.

- Czy to nie jest szaleństwo?

- pytają retorycznie.

Co na to rybnicki magistrat? Agnieszka Skupień, rzecznik rybnickiego magistratu tłumaczy, że w trakcie uzgadniania projektu budowy drogi Racibórz - Pszczyna z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska, której pozytywna decyzja jest warunkiem wydania pozwolenia na budowę, była dyskutowana kwestia zalewiska pokopalnianego w dzielnicy Chwałowice.

- Protest do RDOŚ przeciwko zasypywaniu tego zbiornika złożyło Górnośląskie Towarzystwo Przyrodnicze im. Andrzeja Czudka twierdząc, że w stawie mieszkają żaby i zbiornik należy odtworzyć w inny miejscu. Urzędnicy na tamtym etapie tłumaczyli, że staw nie jest zamieszkały przez płazy, RDOŚ uznał jednak rację stowarzyszenia i wydał decyzję o budowie zastępczego zbiornika. Odbyło się nawet komisyjne przeniesienie żab..., na protokole jest informacja o tym, że nie znaleziono ani jednej żaby. Ta sytuacja jest absurdalna, ale niestety od decyzji tego organu zależała możliwość rozpoczęcia inwestycji.

- mówi Agnieszka Skupień.

Jak dodaje, prezydent Koper na spotkaniu z mieszkańcami wyraził swoje prywatne zdanie, rozumiejąc rozgoryczenie mieszkańców, że on sam też najchętniej by ten stary zbiornik zasypał, jednak formalnie nie miał takiej możliwości.

- Dodam jeszcze, że ta sama instytucja (RDOŚ) zajmuje się pomiarem hałasu i decyduje o tym, czy i gdzie stawiać ekrany akustyczne. Przypominam, że rok po oddaniu do użytkowania drogi zostaną przeprowadzone kontrole inwestycji i nastąpi weryfikacja czy są miejsca, gdzie ekrany są jeszcze potrzebne

- dowiadujemy się od rzecznik rybnickiego magistratu.

Oceń publikację: + 1 + 58 - 1 - 13

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (79):
  • ~ 2019-09-06
    11:13:31

    Wybudowali drogi rowerowe ,kontra pasy, .....na których nie ma rowerzystów ! :-)

  • ~ 2019-09-06
    11:13:49

    Co za choroba rozwija się w naszym UM. To że Kuczera jest do wymiany to już wiadomo. CYRK!

  • ~ 2019-09-06
    11:16:05

    126 5

    Panie Koper, Pan się nie martwi, RSK zakopie to po kosztach.

  • ~master4k 2019-09-06
    11:19:46

    113 4

    Okoliczne komary "Lubią to!".

  • ~ 2019-09-06
    11:43:43

    115 7

    Na dziurę przy chałubińskiego miasto wydało olbrzymie pieniądze które są w ziemi a prace trwały około pół roku (w koło jest utwardzany grunt i bite są ściany larsenów a Pan Panie Kuczera mówi nam że ekrany są drogie bo koszt to 1000 zł za metr2? To może z powodu tych żab i tej włożonej fortuny która jest niewidoczna już w tym zachwaszczonym stawie który próbowaliście podkosić dwa dni temu nie stać miasta aby ochronić mieszkańców przed hałasem! I dodam żab których nigdy nie było oraz nie ma. Teraz mówicie że wyłożycie następną fortunę by staw zasypać i to nie były słowa rzucone na wiatr ponieważ padły przybliżone terminy, ale na ekrany akustyczne dla mieszkańców Meksyku nadal nie ma pieniędzy? Serio? Dziś mówimy o „dziurze” i że ktoś zaraz tam wpadnie samochodem ponieważ nie raczyliście zamontować nawet barierek a zamiast cofnąć się z stawem dalej od drogi (bo taka jest możliwość) to wykonaliście ją na krawędzi.
    Panie Prezydencie Kuczera przypomina ponownie że zamontowaliście ekrany po jednej stronie drogi Racibórz Pszczyna co doprowadzi do wzrostu poziomu hałasu w dzielnicy Meksyk i tego mieszkańcy nie rozumieją co niesie za sobą kolejne konsekwencje. Nie będziemy spokojnie czekać. Tylko konkretne decyzje zatrzymają ten walec który się toczy! Pozdrawiam

    ps. I proszę NIEZWŁOCZNIE zabezpieczyć wasz staw zanim Ktoś tam wpadnie!

  • ~ 2019-09-06
    11:54:44

    81 3

    Damian.P gdyby Pan Prezydent Kuczera chciał rozmawiać a bardziej pomóc mieszkańcom to do tego by nie doszło. Jednak dalej się urzędnicy się zastanawiają więc my będziemy otwierać karty aż otworzymy całą talię!

  • ~ 2019-09-06
    11:58:26

    57 3

    ~`goliat RSK było dwa dni temu wykaszać brzeg drogi przy dziurze dzięki interwencji Radnego Andrzeja Wojaczka i chłopaki złapali się za głowę. Jednak jak już mowa o zakopywaniu to trochę chłopakom to zejdzie łopatami

  • ~gabik 2019-09-06
    12:08:37

    77 5

    Ale paskudztwo wyszło przed wyborami. Totalna...żaba ;)

  • ~kaimkasia1978 2019-09-06
    12:22:28

    83 1

    Jak czytamy odbyło się komisyjne przenoszenie żab.... gdzie nie było ani jednej żabki więc dla kogo wybudowano ten staw

  • ~kaimkasia1978 2019-09-06
    12:27:17

    76 3

    Jak mówi pani Skupień ten sam urząd wydał decyzję o pomiarach i zlikwidowaniu ekranów dla mieszkańców a staw dla nie istniejących żab powstał absurd goni absurd

  • ~ 2019-09-06
    12:28:56

    95 20

    Totalny brak kompetencji panów prezydentów. Wybaczam wszystkim,których zaćmilo i oddali głos na Pana Kuczere.Wybaczam również prezydentowi ,że mianował Pana Kopera na stanowisko o ,którym nie ma pojęcia.Ale po przedstawicielach PO nie należy spodziewać się myślenia.To jest zapisane w ich DNA

  • ~JulianUrsynNiemcewicz 2019-09-06
    12:37:30

    83 4

    Tu już nie śmiech, lecz wręcz rechot przez łzy.

  • ~gabik 2019-09-06
    12:44:26

    75 3

    HAHA przyznali się że wybudowali staw za który mieszkańcy muszą zapłacić a który będzie trzeba zasypać ponieważ nie ma uzasadnienia ? leżę i kwiczę HAHAHA

  • ~gabik 2019-09-06
    12:58:38

    70 1

    Czyli wiadomo gdzie poszły pieniądze z ekranów o które walczą mieszkańcy Chwałowickiej i całego Meksyku. Ja proponuje zwołać grupę ochotników z UM Rybnika do zbierania owych żab po regionie i szybko zasiedlić te dziurę.

  • ~ 2019-09-06
    13:53:19

    58 1

    Zamiast ekranów postawcie parę kilometrów barierek ochronnych czerwono - białych.Na pewno na takie cudo pieniądze mają.Pięknie coś takiego wygląda na nowo wyremontowanej drodze do Stodół-paranoja!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ~ 2019-09-06
    14:18:36

    52 3

    Ja rozumiem że premie jeszcze za to dostali. ~Felix na bzdury zawsze jest kasa.

  • ~cyd 2019-09-06
    14:38:59

    36 5

    Teraz wystarczy znaleźć jakieś dziecię w wieku szkolnym i zrobić mu zdjęcie z "biedną żabką" - ekoterroryści tak mają.

  • ~ 2019-09-06
    14:43:06

    56 7

    Damian.P - gdzie są teraz Ci. którzy na niego głosowali??? domyślam się, że wśród tych tu komentujących i psioczących na jego poczynania i decyzje! zawsze można zrobic referundum odwoławcze tylki trzeba mieć do tego jaja!

  • ~Sebastian Ryszka 2019-09-06
    14:45:27

    39 7

    Tak na pocieszenie dodam ,że następne wybory za jakieś 4 lata . Północna Polska ma przesrane ,a południowa przekombinowane.

  • ~Gwidon 2019-09-06
    15:37:14

    60 2

    W filmie Barei Jerzy Dobrowolski jako dyrektor też planował przestrzeń publiczną i powiedział że z jeziorem nie ma problemu bo jezioro można przenieść. To nasi wizjonerzy z UM stawu nie przeniosą?
    Przeniosą, przeniosą . Jeszcze sami żab nałapią..

  • ~Marcin Dębosz 2019-09-06
    16:00:20

    64 4

    Mam wrażenie,jakby Pani rzecznik Agnieszka Skupień,była rzecznikiem w zoo z dużą przewagą małp. Ciekawe,czy jest jej wewnętrznie wstyd, czy po prostu przytula pare tysięcy co miesiąc i się przyzwyczaiła do usprawiedliwiania bandy De.ili . Chciałbym znać jej prywatną opinie.

  • ~ 2019-09-06
    16:14:56

    52 5

    Czuję że Pan Prezydent Kuczera nie przewidział że tych paru mieszkańców będzie mogła stanąć i walczyć o swoje racje. I jak na razie 2:0 do dzielnicy Meksyk. A gdzie się radni pochwali Pan FOJCIK dlaczego nie wspiera sąsiadów chyba go wybrali? Przecież brak ekranów od strony Chałubińskiego przeniesie się i dalej. Pogadajcie z ludźmi co mieszkają blisko autostrady A1. mam tam znajomych 800 metrów od drogi mówią słychać szum. Więc dawajcie znać ja idę z Wami jeżeli będzie trzeba. I ruszyć dupy ludzie z Meksyku bo niebawem żarty się skończą to będziecie narzekać!

  • ~ 2019-09-06
    16:22:35

    37 2

    Damian. P dzięki za wsparcie mamy nadzieję jak będzie potrzeba to zwołamy mieszkańców naszej dzielnicy. Na razie mamy jeszcze kilka punktów do zrealizowania zanim do tego dojdzie. Pozdrawiam

  • ~gabik 2019-09-06
    16:32:20

    42 2

    Marcin Dębosz pewnie przychodzi po pracy do domu i mocno wzdycha :) bo jak tłumaczyć takie decyzje na które idą nasze pieniądze. Można jej tylko współczuć. A Pan Prezydent jak cichutko siedzi haha będzie pierwszy przy otwarciu drogi!

  • ~gabik 2019-09-06
    16:34:00

    34 2

    kaimkasia1978 dla Kogo? no przecież pisze że dla żab z tym że one jeszcze o tym nie wiedzą ;)

  • ~ 2019-09-06
    16:48:31

    33 2

    Ja myślę że urzędnicy żeby koszty były jednak zasadne będą je nawet zapladniac haha

  • ~Arteks 2019-09-06
    17:55:58

    7 68

    @goliat - gdyby w miejscu tej obwodnicy wybudowano trasę rowerową - nikt by nie protestował. Bo rowery nie hałasują, a auta wymuszają na miejskim budżecie nie tylko ogromne wydatki, są też utrapieniem dla każdego kto mieszka przy ruchliwych drogach. Skąd ciągle ten mit o tym, że na drogach rowerowych nie ma rowerzystów? Każdy kierowca kto jeździ choćby tylko po Śląsku, przyzna, że w Rybniku jest wyraźnie więcej rowerzystów niż w innych miastach. Jest infrastruktura - są rowerzyści. :)

  • ~Piotr Czaja 2019-09-06
    18:06:15

    53 3

    Arteks wszystko sprowadzasz do poziomu roweru to jakaś paranoja obsesja po twoich komentarzach dochodzę do wniosku że ty nawet z nim śpisz

  • ~Jacek Kamiński 2019-09-06
    18:12:22

    11 40

    Do #19#:
    Za głupią decyzję RDOŚ krytykujesz władze miejskie? Toż to dwie różne instytucje, niezależne o siebie. Wypada przeprosić....

  • ~Arkadiusz Mokrzycki 2019-09-06
    18:30:47

    19 26

    Zrobić tam kąpielisko dla nierobów i patoli od 500+. Przynajmniej srać na Rudzie nie będą do wody.

  • ~ 2019-09-06
    19:26:15

    34 3

    Arteks - jak ich tam postawisz na tych rowerach to będą bo normalnie na codzień świecą pustkami a procent rowerzystów z nich korzystający jest znikomy do twojej wybujałej wyobraźni.

  • ~Arteks 2019-09-06
    19:37:56

    4 46

    @PiotrCzaja - a napisałem coś złego? Nie. Podjąłem temat rozpoczęty przez @goliata. Ty z kolei piszesz puste hejty. @bartezz - ty nie spotykasz bo sam napisałeś, że wolisz jeździć po lasach niż po centrum. A co do hałasu drogi P-R nie masz nic do powiedzenia? Odwołać Kuczerę? Rok temu była ku temu okazja. Okazało się, że wygrał z kretesem mimo, że wieszczyłeś mu klęskę... Twoje odczucia są odmienne od większości mieszkańców tego miasta.

  • ~ 2019-09-06
    19:55:53

    38 2

    Arteks - w temacie z tego tygodnia o ekranach w dzielnicy Meksyk już się wypowiedziałem! nie lubię się powtarzać, ale zrobię to dla jasności- wybory wygrał dlatego bo większość głosowała na zasadzie byle nie na PIS a już świeżo po wyborach, wielu co na niego głosowało oficjalnie tego żałowali po akcji odwołania i nagłego wycofania się z dotacji na wymianę pieców, po kolejnej akcji 0.49 i po zlikwidowaniu pasa ruchu do lewoskrętu na Brudnioka na rzecz kontrapasu. Jak już nie pamiętasz co pisali rybniczanie o tych trzech wyczynach naszego decydenta to w archiwum wiadomości z zeszłego roku możesz odświeżyć sobie pamięć.

  • ~ 2019-09-06
    20:03:45

    30 3

    Co do odczuć komentujących i moich to są takie same i jest to potwierdzone punktowaniem moich wypowiedzi w większości na + a twoje wypowiedzi są oceniane rekordowo na - ale oprócz tego zauważ, że ludzie podzielają moje zdanie w komentarzach a twoje wypowiedzi negują w znacznej większości.

  • ~Kwinto 2019-09-06
    20:53:13

    4 23

    ~goliat jesteś zwykłym kłamcą i jak widać domatorem, polecam wybrać się na rower.

  • ~ 2019-09-06
    21:26:41

    24 1

    Bartez i Arteks nie ma sensu się kłucić. Lepiej żeby coś podpowiedzieć mieszkańcom żeby mogli uzyskać to o co walczą a co będzie dla nas wszystkich udogodnieniem. Czyli mniejszym hałasem chociażby w parku Kozie Góry. To powinien być wspólny interes całej dzielnicy ale też innych mieszkańców ponieważ ten park to jeden z ładniejszych parków w Rybniku

  • ~ 2019-09-06
    21:47:35

    29 4

    Jacek Kamiński za co ma #19# przepraszać i kogo? Ma rację że niekompetencja urzędników w szczególności Prezydenta Rybnika i jego giermków doprowadziła do tej sytuacji. Śmiać się czy płakać kiedy łatwo wydano pieniądze żeby zbudować coś czego nie ma! Zamiast zainwestować w ekrany z czego byliby dumni mieszkańcy. Którzy będą spędzać czas np. w parku.

  • ~Jacek Kamiński 2019-09-06
    22:01:37

    7 23

    Do Damian P.
    Proszę przeczytać jeszcze raz tekst na rybnik. com; ze zrozumieniem. Staw został wymuszony przez RDOŚ. Więc władze lokalne MUSIAŁY go wybudować. Był to warunek sine qua non powstania drogi. Zatem może Pan pisać o niekompetencji katowickich urzędników, nie rybnickich.
    P.S. dlaczego tak łatwo przychodzi Panu obrażanie ludzi? Czy gdyby Pan występował pod pełnym nazwiskiem też by tak czynił?

  • ~Arteks 2019-09-06
    22:10:03

    13 24

    @Damian.P - zawsze ważniejszy jest interes człowieka i mieszkańca niż auta i tranzytowców. Oczywiście, że popieram instalację ekranów. W skali całego projektu to grosze, a dzięki nim nie pogorszy się jeszcze bardziej komfort życia. Prezydent powinien uznać apel mieszkańców za słuszny. Ale nie przesadzajcie z @bartezzem odnośnie jego odwoływania. Nigdzie na świecie nie odwołuje się prezydentów za to, że realizują wielkie inwestycje tylko za afery, za nicnierobienie, za skandale. Bartezz nie widzi obciachu nawet w proponowaniu odwołania Kuczery za kontrapas na Brudnioka. Śmiać się czy płakać? ;)

  • ~ 2019-09-06
    22:57:35

    19 0

    Jacek Kamiński może masz trochę lub więcej racji. Ktoś dał jednak ciała i należałoby to niezwłocznie naprawić. Pewnych rzeczy Nikt już nie cofnie ale ekrany można zamontować i resztę myśleć w późniejszym czasie a nie iść na udry z wyborcami - czytaj mieszkańcami. Takim sposobem i taką polityką jaką prowadzą dziś urzędnicy w stosunku do protestujących mieszkańców później wychodzą wszystkie brudy. Najprawdopodobniej tak to wygląda.

  • ~ 2019-09-06
    23:01:37

    20 2

    Arteks podoba mi się Twoja wypowiedź jest sprawiedliwa. Tylko teraz niech Prezydent pokaże że jest na tyle ambitny że naprawi błędy urzędników a wszystko pewnie zostanie zapomniane bo takie już jest życie. Jednak jeżeli tego nie zrobi a raczej wątpię, to.. cóż... Nadal Go popierać?

  • ~gabik 2019-09-06
    23:14:49

    17 1

    Też uważam że czas na naszego Prezydenta. Niech pokaże że jest dla mieszkańców. Rybnik się zmienia na plus ale Panie Kuczera teraz chwila prawdy żeby reagować na ich apel który wydaje się być trafiony. Sam czekam na rozwój sytuacji. Z tego co udało mi się dowiedzieć sprawa została zgłoszona o wiele wyżej.

  • ~ 2019-09-06
    23:31:21

    16 1

    Gabik też chciałbym w to wierzyć że mamy Prezydenta. Właśnie w takich sprawach powinien reagować i sam wyjść z inicjatywą.

  • ~rzyt 2019-09-07
    07:15:00

    14 7

    Poczekajcie na 11 lub 12 października, kiedy Prezydent obieca "ludowi" swoją decyzję o budowie ekranów. To są działania manipulacyjne społeczeństwem przed wyborami, by "lud" cieszył się, że coś wywalczył i odpowiednio głosował. Te ogłupianie wyborców to wg mądrych socjotechnika; wywołać problem, a potem się nad nim pochylić.
    ~Arteks, miałem o Tobie lepsze zdanie. Kierowcy są największymi sponsorami działań takich "polityków", bo są doceni że wszystkich stron.

  • ~rzyt 2019-09-07
    07:17:24

    3 2

    Sorry, miało być "dojeni ze wszystkich stron".
    Pozdrawiam

  • ~ 2019-09-07
    08:45:38

    9 1

    rzyt myślę że ten problem nie jest celowo wywołany przed akurat wyborami które odbędą się w Październiku. Nie byłoby to na rękę jednej z parti ;)
    Dziś to jeszcze sprawa która może być rozwiązana lokalnie. Tak mi się wydaje.

  • ~gabik 2019-09-07
    09:28:27

    5 2

    rzyt
    Nie tylko Ty znasz praktyki manipulacji politycznych. Ale wątpię byś w tym przypadku miał rację.

  • ~bikerek 2019-09-07
    09:55:55

    21 2

    ~Arteks może zapytasz swojego prezydenta Kuczery kiedy zostaną połatane dziury na Zebrzydowickiej przy Kauflandzie. Przez wydzielenie kontrapasa dla rowerów, samochody muszę jeździć po dziurach na środku drogi. Piotr "fuszerka' Kuczera, byle by tylko sobie fotki porobić że coś otwarto, pomalowano itp.

  • ~ 2019-09-07
    10:13:51

    25 2

    Arteks jesteś " miszczem" w spłycaniu tematu! ja mówię o wszystkich durnych decyzjach naszego decydenta, które podejmuje i właśnie nie wiadomo czy się śmiać czy płakać z jego decyzji? ~przykopa - też właśnie pisałem wcześniej o tych dziurach obok Kauflandu, droga była wcześniej dobra stało się to po wydzieleniu kontrapasu dla rowerzystów - jak jesteś taki "mundry" to spytaj Kuczerę kiedy naprawią te dziury i przywrócą asfalt do stanu w jakim był przed oddzieleniem kontrapasu??? zapytaj też kiedy wreszcie naprawią Kolejową i Giedroycia (była Drzymały) o Jankowicką też zapytaj od Orlenu do ronda obok Zusu? Na Janiego kiedy zrobią opadnięte studzieńki kanalizacyjne (trzeba jechać slalomem) by w nie nie wpaść no i najważniejsze kiedy naprawią asfalt pod samym Urzędem Miasta i na Placu Kopernika???

  • ~ 2019-09-07
    10:27:13

    12 0

    Przepraszam za błąd w tekście miało być ~bikerek - masz rację bo ja również o tym pisałem. Arteks a ty zapytaj w urzędzie o te wymienione przezemnie rzeczy do zrobienia.

  • ~ 2019-09-07
    11:22:32

    14 0

    Jest dużo do zrobienia w naszym mieście. Wiadomo że wszystkiego od razu nie da się zrobić ale trzeba drążyć tematy które niepokoją mieszkańców i popierać różne inicjatywy które są w stanie poprawić ich życie w mieście Rybnik. Pojedyncza osoba bez tzw. wojska nie załatwi nic. Ja cieszę się że mieszkańcy nie tylko dzielnicy meksyk popierają naszą akcje dlatego będę z nimi kiedy będzie trzeba wesprzeć inne sprawy. Pozdrawiam

  • ~ 2019-09-07
    15:04:53

    11 1

    Czyli jak dobrze rozumiem Panią rzecznik UM że "ani jednego płaza nie odnaleziono" to na jakiej podstawie rozpoczęto prace wkładając w to duże środki które rzeczywiście mogły być włożone w ekrany na stronę dzielnicy Meksyk ? Ta sama instytucja podejmuje decyzje o budowie stawu który dziś jest kontrowersyjny na zasadzie że urzędnicy lekką ręką - zaznaczam że świadomie- bo się do tego przyznają, wydają pieniądze i ta sama instytucja wydaje decyzję o wykasowaniu z projektu ekranów na stronę tej dzielnicy pomimo że z drogiej strony są co spowoduje wzrost hałasu? Ludzie czy tam ktoś myśli? Ja liczę że Ktoś za to odpowie!

  • ~ 2019-09-07
    15:30:24

    8 0

    King Arthur

    Zgadza się tak właśnie było. Potwierdza to UM. Wiedzieli dokładnie

  • ~ 2019-09-07
    15:32:35

    9 0

    Zaraz pewnie mi się oberwie że nie mogli nic na to poradzić bo to nie ich decyzja

  • ~ 2019-09-07
    15:45:39

    9 0

    W poniedziałek podejmujemy dalsze działania w związku z brakiem ekranów dla dzielnicy Meksyk. Sytuacja jest rozwojowa.

  • ~ 2019-09-07
    15:48:37

    12 0

    MKGK czekam aż zobaczę nasz Meksyk i Naszego Piotrka w TV jak tłumaczy się z tych decyzji. A w tym momencie łatwo już nie będzie...

  • ~rzyt 2019-09-07
    15:56:58

    13 2

    W Rybniku żaba ważniejsza od mieszkańców. Mieszkańcy wtedy kiedy stają się wyborcami zostają "docenieni" przez politologów, socjologów, historyków...
    Głusi mieszkańcy okolic drogi P-R będą mogli obserwować za darmo żaby.

  • ~ 2019-09-07
    17:18:00

    8 0

    Do MKGK z tego co się dowiedziałem Pan Prezydent nie wyraził chęci się z Wami spotkać czy to prawda?

  • ~ 2019-09-07
    17:23:01

    8 1

    Damian. P nie wyraził chęci bo to nie audycja sponsorowana i pytania nie będą uzgodnione z UM

  • ~ 2019-09-07
    17:33:45

    7 0

    DAMIAN.P prowadzimy akcje protestacyjną na zewnątrz, również staramy się aby rozwiązać ten problem lokalnie. Nie mogę potwierdzić chwilowo tych informacji. Oczywiście w kancelarii UM zglosiliśmy chęć spotkania z Prezydentem Kuczera jednak do dziś nie ma odpowiedzi. Taki przebieg wydarzeń jednak nie koliduje z działaniami które będą w dalszym ciągu podejmowane.

  • ~ 2019-09-08
    09:31:57

    5 1

    Musicie walczyć o swoje bo za darmo nikt nic nie chce dać biorą tylko do swoich kieszeni.

  • ~ 2019-09-08
    09:33:33

    5 0

    A jak mówiłem Prezydent ma problem z którego trzeba sie tłumaczyć dlatego odwleka spotkanie z Wami.

  • ~ 2019-09-08
    09:44:49

    4 1

    King Arthur czekamy na Pana Kuczere bo tylko rozmowa może doprowadzić do poprawy sytuacji

  • ~rzyt 2019-09-08
    09:47:21

    6 2

    Tłumaczenie w porannym radio90 bardzo mnie rozśmieszyło. Przy rondzie Świerklańskim nie miało być ekranów ale już się budują. Na Meksyku i Chwałowicach miały być ale teraz nie potrzeba /normy/. Zmieniono plan zagospodarowania miasta na Świerklańskim i mają być ekrany. Poszedłbym tym tropem; kto jest ew. właścicielem i dysponentem okolicznych działek? W Rybniku nic nie dzieje się bez przyczyny. Na Zamysłowie pokazali palec lokalnemu radnemu. Dlaczego w obu dzielnicach nie poczeka sobie rok do mierzenia hałasu? Komu tak pilno z ekranami na Świerklańkim rondzie? Dlaczego Meksyk i Chwałowice są gorsze w oczach miasta?

  • ~ 2019-09-08
    09:47:36

    6 0

    Ale masz rację UM ma problem, teraz trzeba się tłumaczyć z wydawania kasy podatników wiedząc że nie ma takiej potrzeby.

  • ~ 2019-09-08
    09:52:24

    6 0

    Tłumaczą decyzją RDOŚ ale to totalna bzdura. Nie chcieli się bawić w odwołania bo czas ich gonił i tyle.

  • ~ 2019-09-08
    12:38:39

    6 0

    rzyt masz rację. Tak samo myślimy jeżeli chodzi o budowę ekranów akustycznych. Jeżeli sytuacja się nie zmieni będziemy sprawę wyjaśniać. Nie zostawimy dzielnicy Meksyk bez ekranów. Jeżeli nasze przyszłe działnia nie przyniosą efektu to liczymy na jedność mieszkańców i udział w proteście. Który jest już planowany.

  • ~gabik 2019-09-10
    23:58:15

    4 0

    No i wydało się właśnie. Na ten pseudo staw bez wody i żab miasto wydało 1,2 mln złotych!

  • ~ 2019-09-11
    00:02:49

    4 0

    Taka niestety prawda. Wydano nasze pieniądze za co można by zrobić wiele ekranów. Artykuł dostępny jest na Rybniku.

  • ~ 2019-09-11
    00:03:35

    3 0

    I ten wspaniały komentarz UM polecam ;)

  • ~ 2019-09-11
    00:06:38

    2 1

    Jeszcze czas by usiąść do rozmów panie Prezydencie

  • ~ 2019-09-11
    00:11:27

    4 1

    Powinni zalać to woda o wrzucić tam tych urzędasów skoro tak potrafią kasą szastac na prawo i lewo.

  • ~ 2019-09-11
    00:12:36

    4 1

    Pani Skupień po swoim komentarzu powinna zrezygnować z pełnionej funkcji!

  • ~ 2019-09-11
    00:16:28

    6 0

    Tak serio to ciekawe jak dzielili się kasą ;)

  • ~ 2019-09-11
    00:17:45

    6 0

    Uważam że osoby podejmujące te decyzję powinni ręcznie ten staw zasypywać

  • ~ 2019-09-24
    10:56:04

    2 0

    Właśnie przekazaliśmy do UM pismo o niezwłocze usunięcie nieprawidłowości związanych z wykopem i jego granicami.

  • ~ 2019-09-24
    11:03:01

    2 0

    MKGK mam nadzieję że jak będą poprawiać błędy to zdjęcia będą na Rybnik.com? ;)

  • ~ 2019-09-24
    11:05:06

    0 0

    Wszelkie dalsze działania będą przekazywane mieszkańcom Rybnika.

  • ~ 2019-09-24
    11:08:21

    1 1

    MKGK O takim przekręcie powinien się dowiedzieć nie tylko Rybnik, wykorzystajcie to przed wyborami!

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5046