zamknij

Wideo

Niezależny Program Informacyjny 240

>Które budynki użyteczności publicznej są zdaniem rybniczan najładniejsze? O opinię w tej kwestii poprosiliśmy również eksperta.
2010-12-15 Autor: Redakcja
Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (20):
  • ~miastowy 2010-12-16
    08:31:33

    0 0

    Jeśli chodzi o anty perełk archtekturyi to u mnie numerem jeden jest plaza, numerem dwa kamienica będąca plombą na ulicy Łony przy przejściu dla pieszych, a numer trzy kryta trybuna na estadio rybniko. Nagrodę specjalną obdarzyłbym centrum kamienia przed komisem goldpol przy rondzie na kotucza. Jak dla mnie wyraz całkowitego bezguścia.

  • ~ 2010-12-16
    14:07:05

    0 0

    Wg. mnie, w materiale brakuje zdecydowanie kampusu.

  • ~czarnapuszka 2010-12-17
    00:23:15

    0 0

    Witam. Od razu: LAIKOM w swoich dziedzinach STOP!
    1) Pani z 46s.: Ludzie patrzcie na budynki! dźwigajcie głowy! Nie chwalcie tego co wam się rzuca w oczy. W żadnym wypadku focusa czy też plazę nie można nazwać ładną architekturą „centra rzucają się w oczy”... Ciekawa sprawa :D Bo rzuca się w oczy coś co zupełnie nie pasuje do całości... coś co jest rażące i inne od reszty.
    2) Przykro stwierdzić ekspert powyższy nie jest ekspertem, bo nie wie co powiedzieć. Błędne pominięcie bazyliki. Sie pytam, gdzie bazylika? Gdzie obiekt użyteczności publicznej z loga rybnik.com.pl? To że farosz jest za PiS-em nie znaczy aby pomijać w takim rankingu Antoniczka!
    Może nie nauczono ani reporterów ani eksperta, że bazylika, kościoły są również budynkami uż.publ.
    3) Co do Pana Łukasza- Ekspert w swej dziedzinie się nie waha, i przede wszystkim się zna, i się przygotowuje do tego co zamierza zrobić! Nie wiem czy to były fachowe oceny budynków. :)
    Szare z białym, i mocno prostokątne, to mogą być podróby klocków LEGO z chińskich Chin.
    4) idę spać

  • ~charlie 2010-12-17
    21:12:05

    0 0

    No to tak :) Nie tylko o budynkach użyteczności publicznej. Najbrzydszym budynkiem w Rybniku, numer jeden maszkary w tym mieście jest coś co gdybym miał bombę wysadziłbym od razu. Wymieniany już wyżej centrum Kamienia przy Kotucza. Kicz aż razi oczy. Moja rada: wysadzić. Numer dwa na liście to coś jeszcze nie ukończonego a co już pretenduje do numeru jeden w konkursie na gargamela architektury w Rybniku, czyli nowy sąd. Tutaj komentarz jest zbędny, wszystko tam jest tragiczne. Począwszy od samej bryły przez elewację, kończywszy na takich detalach jak kratki z OBI w oknach, godła, również w oknach, waga wymalowana na jednej ze ścian, płot, który to otacza, jedyny plus to mur, powinien mieć 20 metrów żeby zasłonić tą maszkarę. Trzy, Plaza. To nie ma ani ładu ani składu. Wygląda jakby całość robiło kilku architektów, ale w ogóle ze sobą nie konsultując swoich decyzji. Okropność, co gorsza muszę to mijać niemal każdego dnia.

  • ~ 2010-12-18
    13:29:43

    0 0

    Zgadzam się z ~charlie01 co do "centrum kamienia", nie wiem kto to wymyślił, ale musiał coś brać. Nowego sądu jeszcze bym nie oceniał, a poczekał do samego ukończenia budowy i wtedy wystawił opinię. Jak dla mnie nie jest wcale tak źle. Zabrakło w materiale Kampusu, kilku szkół, budynku Poczty Polskiej, no i Bazyliki :)

  • ~hindenburgstrasse 2010-12-18
    16:51:50

    0 0

    Cieszę się, że nie było tutaj typowego wiejskiego "PRL jest klockowaty, brzydki i bury!" i wspomniano o bardzo udanym budynku TZR. Swoją drogą, o jego estetyce wg mnie w dużej mierze przesądza fakt, że został wyremontowany do stanu pierwotnego, tj. na elewacji nie pojawiły się wszystkie kolory tęczy, kwiatki, kółeczka i trójkąciki.

    Co do największych porażek architektonicznych tego miasta - trudno się zdecydować, czy numerem jeden jest wspomniane centrum kamienia przy Kotucza, czy nowy sąd. Obydwa gmachy są kiczowate (ale wygrywa centrum), wybudowane z niepasujących do siebie materiałów (tu z kolei prym wiedzie sąd) i psują okolicę (znów sąd, to przy Kotucza leży dość na uboczu na szczęście). Dalej warto wspomnieć o Plazie, która jest postmodernizmem w prawie najgorszym wydaniu, miażdżącym okolicę (spójrzcie na te bloki przy Plazie od strony rynku, współczuję ich mieszkańcom), w całej budynku najlepszy jest jego parking... Kompletnie nieudane jest osiedle Nowiny - porównując je z mającym mniej więcej tyle samo ludności katowickim osiedlem Tysiąclecia widać niestety, jaką prowincją jest i był Rybnik. Natomiast co do pana Pomykoła - czy on w ogóle jest architektem? W moim odczuciu bardziej fachowe opinie wystawiali przechodnie na rynku...

  • ~Arteks 2010-12-18
    20:41:19

    0 0

    W Rybniku jest jeszcze kilka bardzo dobrych i interesujących obiektów architektonicznych, które są albo zaniedbane (dworzec Paruszowiec) albo nieco niedoceniane np. Most Zamysłowski. Do świetnych pod kątem architektonicznych obiektów dodałbym bazylikę, dworzec kolejowy (świetny międzywojenny modernizm!), Focus-Park jako jeden z najciekawszych współczesnych obiektów handlowych na Śląsku oraz kampus, kamienicę na Sobieskiego z tą szklaną przegrodą ze sklepem z butami czy gmach sądu. Natomiast jako antybryły i liderzy szpetoty to są jeszcze gorsze poza tymi o jakich napisał charlie i hindenburg... Tragicznie kiczowaty jest budynek młyna na Młyńskiej z Ruck-zuckiem. Aż żal patrzeć jak można nie wykorzystać potencjału jaki daje ten obiekt. On z każdej strony ma inny kolor o zgrozo! Totalnie dziadowskie obiekty powstały w czasach Makosza - bank na 3 Maja czy pizzeria Wyrwigrosz na Kościuszki (apsująca do Szczyrku a nie do Rybnika!), która to psuje miejską aleję jaką jest ta ulica. Z czasów PRL lubię budynek okrąglaka i sklep Domus, za to nienawidzę i chętnie wysadziłbym w powietrze Hermes i pawilon Wanda - są po prostu upiorne i niefunkcjonalne!

  • ~Teddy 2010-12-18
    21:35:21

    0 0

    Najładniejsze to faktycznie Starostwo - perełka, kampus? - hmmmm, fajny ale trochę przesadzili w łączeniu tradycji z nowoczesnościa - mimo to plus, TZR - z racji charakterystycznego wyglądu i położenia in plus. Maszkary??? FOCUS !!!! Betonowy silos ni jak nie pasujący do niskiej zabudowy Starówki - taki moloch, że jego klocowatość widać aż z Zebrzydowickiej koło Żabki, Plaza również, choźć wnętrze jest cieplejsze dla oka niż wnętrze Focusa, Centrum kamienia na Kotucza to tragedia i Biedronka na pl. Armii Krajowej pasująca jak pięść do oka w tym miejscu.

  • ~ 2010-12-19
    01:04:27

    0 0

    ten odcinek NPI jest najgorszy z wszystkich, ktore ogladalem, nieprzemyslany, zrobiony na odp......

  • ~Sylas 2010-12-19
    13:26:28

    0 0

    Najładniejsze budynki w mieście w mojej opinii to starostwo, bazylika, kampus, ale także niewspomniany tu przez nikogo Juliusz! To, że jest okropnie zaniedbany nie znaczy, że w przyszłości nie może być perełką. Do największych niewypałów w Rybniku zaliczyłbym Plazę, wszelkie pawilony typu Hermes czy Domus, no i oczywiście biedronki (chociaż czego się spodziewać po sieci sklepów handlowych, bardziej chodzi tu o ich umiejscowienie niż wygląd- PKS!).

  • ~hindenburgstrasse 2010-12-19
    15:10:54

    0 0

    Sylas, dobra uwaga z tym Juliuszem - jakoś o nim zapomniałem. Jak już jesteśmy w tych okolicach, to przecież Liceum Powstańców i Urszulanki też są całkiem udane. Natomiast Domus jak Domus, ale Hermes wcale nie jest taki zły. No i obok ten modernistyczny bank, chyba najbardziej wielkomiejski budynek w Rybniku.

  • ~lukasz N 2010-12-19
    22:28:57

    0 0

    zgadzam sie z :2010-12-19 01:04:27
    ~k1rk ten odcinek NPI jest najgorszy z wszystkich, ktore ogladalem, nieprzemyslany, zrobiony na odp......
    LUDZIE GDZIE WY MIESZKACIE ? bo napewno nie w RYBNIKU!!! Chciałoby sie rzec lapidarne słowo na K..!! Mało jest zabytków w Rybniku ? a odnawiane elewacje prywatnych włascicieli za pieniadze "miasta" (ulgi) ? HELLOOO !!! zdjęcia w materiale NIEAKTUALNE !! z zeszłego roku ??? ŻAL.PL

  • ~wilhelm 2010-12-20
    18:23:03

    0 0

    Nikt nie wspomniał, a mnie przerażają biurowiec na przeciw "dworca pks", oraz budynek ELROW'u. Oba do swojego otoczenia pasują jak sos drobiowy do lodów. Bardzo się cieszę, że nie ma już dworca PKS (tzn tego konkretnego budynku, sam dworzec jako taki by się przydał)

  • ~miastowy 2010-12-20
    18:58:38

    0 0

    tu stanę w obronie biurowca byłego KBO, może ze względu, że keidyś pracowała tam moja babcia to obdarzam ten budynek dużą estymą. Uważam, że mimo swojego dzisiejszego stanu jakoś wkomponowuje się w Rybnik, a ewentualny jego "facelifting" sprawiłby, że Rybnik miałby wspaniałe powierzchnie biurowe dla ewentualnych inwestorów. Tu też myśl dla NPI, aby sprawdzić, kto dziś jest właścicielem budynku i czy są plany stworzenia czegoś na kształt biurowca. Myślę, że niskie czynsze pomogłyby w stworzeniu miejsc pracy dla absolwentów kampusa.

  • ~hindenburgstrasse 2010-12-20
    19:14:36

    0 0

    @wilhelm - ten biurowiec wcale nie jest zły, to poprawny budynek wybudowany w neutralnym stylu międzynarodowym - gdyby go wyczyścić, wyglądałby bardzo dobrze. Natomiast budynek Elrowu faktycznie niespecjalnie pasuje w to miejsce, tylko tylko, że nic z nim nie zrobimy. Całkowitym skandalem jest natomiast elewacja tego wyższego biurowca na Hallera, nad Rudą (to chyba Rybnicka Spółdzielnia Mieszkaniowa) - kolory jak z przedszkola, a nie centrum miasta, przy remoncie zmniejszono o ile się nie mylę powierzchnię okien, ogólnie dno i renowacja na poziomie Doniecka.

  • ~Arteks 2010-12-20
    23:04:06

    0 0

    A co wy się czepiacie obiektów typu Domus czy biurowiec KBO? Kiedy powstawały były z pewnością meganowoczesne i zaskakujące jak na zaspany w latach 60. Rybnik... Brakuje im jedynie rewitalizacji i odnowienia. Nic w co nie inwestuje się przez kilkadziesiąt lat nie będzie zachwycające... Starostwo podoba się wielu nie ze względu na architekturę ale z tego powodu, że zostało "wycackane" w ostatnich latach. W Rybniku zaskakuje architekturą jeszcze wiele obiektów - np. szyb Szymański - chyba jedyny tego typu w Polsce. Te modernistyczne osiedle willi za bazyliką jest niezłe. Jest trochę ciekawych domów powstałych w ostatnich latach. Ale jeśli mam być szczery to paskudztw architektonicznych powstaje niestety więcej. Teddy jest zacofany więc nie rozumie Focus-Parku ale moim zdaniem to doskonała architektura i obiekt, który wpisze się w centrum miasta tak samo jak dawniej teatr, który również góruje nad innymi budynkami. Natomiast taki Real to będzie trzeba za jakiś czas rozebrać bo jest naprawdę szkaradny mimo, że powstał stosunkowo niedawno. Zgodzicie się chyba,że Real brzydotą bije wszystko nawet wymieniony wcześniej przeze mnie Hermes i Wandę...

  • ~ 2010-12-20
    23:46:01

    0 0

    anty obiekty architektoniczne w Rybniku: biurowiec przy PKS, za policją; budynek EL ROWu przy Żorskiej, okrąglak jest zaniedbany i raczej odstrasza z zewn.; centrum medyczne przy Piasta, II LO w porownaniu z I LO mozna uznac za niezbyt mily dla oka budynek. No i to na razie tyle.. pozdrawiam :)

  • ~Sylas 2010-12-21
    02:42:58

    0 0

    Co do Focus Parku zgadzam się, jest obiektem dosyć oryginalnym i całkiem ładnym. Co do reala nie zgodzę się, nie przebija on brzydotą ani pawilonu Wandy ani Hermesa. Real niczym nie różni się od reszty rybnickich blaszaków jak Tesco, Carrefour czy Makro, więc nie uważam, aby był brzydszy od tych wymienionych powyżej.

  • ~strunowiec 2010-12-21
    09:35:01

    0 0

    Wiele budynków jest zaniedbanych.Albo je burzyc albo odnawiaćDobrze jeśli nawiązuja do otoczenia.Rybnik jest bardzo zróżnicowany,stąd te zawirowania budynków.Jeśli chodzi o markety-dzisiaj są blaszakami 10 lat temu były nowoczesnością.Drażnią mnie kamienice na Placu Wolności,fontanna zresztą też-wygląda jak kursk. Fokus może być,plaza-wszystko i nic ale też jest generalnie ok.Budynek przy ulicy kotucza gdzie sprzedaje się nagrobki jest bardzo dziwny ale wiąże się z grobowcami egipskimi.Chociaż co Egipcjanie robili w Rybniku też warto by sprawdzić ;)Myśle że znalazłoby się jeszcze kilka budynków.Aaa o nowym sądzie nie ma co wspominać,poza ciekawie rozwiązanym stropodachem.Ciekawy natomiast jest budynek obok Plazy-niestety siedziba marketu Spar.

  • ~PrzemoSz 2010-12-21
    18:15:49

    0 0

    Jest jeszcze całe mnóstwo ślicznych kamienic: wspomniany w materiale hotel przy rynku, ale i "Świerklaniec" z jego pełną detali fasadą.
    Z antyperełek wymieniłbym kamienno-pustynny Plac Wolności.

    Pozdrawiam
    :-P.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5319