"Przygotowując projekt tego mostu, zamierzano dać śmiałe architektoniczne świadectwo na nowo pewnej siebie Polski. Wąwóz, nad którym rozpięto most, nie jest szeroki ani specjalnie głęboki. A strumień na jego dnie ma tylko około czterech metrów szerokości, jak długość małego auta rodzinnego" - piszą dziennikarze Agencji Reuters.
>> Więcej na ten temat przeczytasz w portalu tuWodzisław.pl
Tagi: most w mszanie, Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad w Katowicach, most autostradowy Mszana, most Mszana, autostrada a1
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Jest pozwolenie na budowę. Handel przy ul. Żorskiej w końcu ma odżyć (wizualizacje)
+211 / -43Lokalna edycja globalnego konkursu IT!
+13 / -0ZUS: spadła liczba cudzoziemców. Widać to w obszarze obsługiwanym przez Rybnik
+12 / -3"Wzrost we wszystkich kluczowych pozycjach". Digitree Group oszacowała dane finansowe za 2023 rok
+3 / -4Import węgla zablokowany. Normy zapasów przekraczają 200 proc.
+19 / -27Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~viporion 2013-11-21
15:08:18
Tak tłumaczcie tych patałąchów którzy budują taki okazały most juz tyle czasu to śmiech na sali. europa już pewnie ma niezlą polewę z naszego kraju. Oni w tym samym czasie stawiaja budynki wielkie jakich mało kto widział a ci się dalej bawia w ten most. I jeszcze ich tłumaczyć ? to jakiś absurd
~mazi_rk 2013-11-21
16:57:55
dalej to nie tłumaczy czemu nie mógł być zwykły most + nasyp
~morfeus12 2013-11-21
17:56:46
Photoshop ;p
~Dador 2013-11-21
19:34:52
Tu już nie chodzi o to czy nasyp czy most. Tylko dlaczego, do licha, musiał to być extradosed a nie jakiś inny sprawdzony system? Na pewno byłoby szybciej i taniej. Pewnie mniej efektowniej ale efektywniej. Liczę, że nie będzie taką fuszerką jaką jest A1, gdzie po 2 latach użytkowania nawierzchnia już nieźle wytelepie kierowcę.
~ 2013-11-21
20:25:55
Jeżeli buduje się drogi most a nie tani nasyp to bierze się o wiele większą prowizję. To jest główny powód dla którego gddkia buduje drogo autostrady, mosty, węzły np sośnica, za przyzwoleniem rządu i byłego ministra od zegarka.
~Eberhard Mock 2013-11-21
21:39:12
Ten most ma być okazały, bo to pierwszy most jaki zobaczy kierowca przybywający zza granicy. Chodzi w skrócie o to, żeby przysłowiowy Pepik zakrztusił się knedlikiem podczas obiaku na samo wspomnienie tej wiekopomnej budowli. Przez próżność GDDKiA jeszcze długo nie będziemy mieć autostrady...
~qwerty 2013-11-22
09:31:34
To nie przez proznosc GDDKiA nie mamy jeszcze tej autostrady a przez ogolnoeuropejskie problemy Alpine (ktora z reszta zbankrutowala). Cala ta awantura wokol mostu ydaje sie byc niczym innym jak tylko (wtedy) proba wymuszania na inwestorach wyzszych cen na projektach, zeby zwiekszyc dochody tychze projektow. W Alpine kilka lat wczesniej wiedzieli to, czego opinia publiczna dowiedziala sie calkiem niedawno - ze firma stoi na skraju bankructwa i ze ze swoim obecnym portfelem zamowien tego bankructwa nie uniknie. Pamietajcie o tym, ze wielu polskich fachowcow przeliczalo ten most na nowo i opinia ich byla taka, ze projekt jest OK. Alpine znalazla kilku innych fachowcow, ktorzy cale zycie przewymiarowywali swoje projekty (robiac sobie tzw. dupochrony) i im zlecila swoja ekspertyze. Tacy ludzie, ktorzy nigdy w zyciu nawet nie zblizyli sie do realnego wymiarowania (bo zawsze "na wszelki wypadek" przewymiarowywali) policzyli i nie chcieli sie podpisac pod projektem niewystarczajaco przewymiarowanym, wiec stwierdzlil, ze projekt nie jest ok. Kto choc troche mial do czynienia z budownictwem wie, ze w projektowaniu ogolnym trendem jest przewymiarowywania, bo przeciez inwestor zaplaci za wszystko i nie jest w stanie sam przeliczyc projektu, zeby sprawdzic osobe go wykonujaca a tak na wszelki wypadek (zeby pokryc ewentualne bledy w projekcie) mozemy np. belki betonowe zrobic grubosci 1,20m zamiast 1m.
~adamb 2013-11-22
11:08:49
@Qwerty- Ty jesteś specem od wszystkiego od ekonomi, od zarządzania, od kolei, od urbanistyki, od budownictwa, od projektowania... ot taki człowiek renesansu :) Jak w takim razie to rzekome "przewymiarowanie" wytłumaczysz gdy tę budowę wstrzymał nadzór budowlany stwierdzając, że budowla nie spełnia wymagań bezpieczeństwa ? Alpine to sygnalizowała już na etapie projektu podpierając się opinią dr Michela Virlogueux, który zaprojektował najwyższy most na świecie (Millau)... ale my Polacy wszystko wiemy i potrafimy zrobić lepiej i taniej :)
~300trojan 2013-11-22
12:39:05
Pracowałem przy tym moście.Głównym problemem o którym głośno sie nie mówi jest fakt że iż on po części w środku... pusty ! Zbrojenia były tonami wywożone na złom lub innych klientów.Zadnych kontroli ,jedna wielka wyprzedaż konstrukcji zbrojeniowych.Kiedy pękł jeden fragment i zrobiła sie dziura 5 na 4 metry to biegali jak mrówki ,żeby tą pustke wewnątrz zakryc ;) Po prostu grozi zawaleniem. O korupcyjnych przegrętach z Alpine Bau nawet nie ma co wspominać bo to temat na książke która podobnie jak przekręt Bagsika i ART B ukaże sie za kilka lat .