Od niedzieli (6 listopada) na pasażerów będą czekały zmiany w rozkładzie jazdy pociągów. PKP PLK wyjaśnia, że dzięki temu pojawi się możliwość budowy nowych przystanków i bezkolizyjnych skrzyżowań. Jeżeli chodzi o nasz region, zmiany ograniczają się do delikatnych przesunięć w godzinach odjazdów pociągów.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wraz z przewoźnikami opracowały połączenia w taki sposób, aby najlepiej wykorzystać możliwości linii kolejowych dla atrakcyjnych podróży, a wykonawcom zapewnić kontynuację prac. Inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają atrakcyjność, dostępność i konkurencyjność kolei w podróżach dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych – czytamy w komunikacie PKP PLK.
Zmiany dotyczą głównie reszty Polski. W przypadku naszego regionu obejmują one delikatne przesunięcia w godzinach odjazdów pociągów. Wg nowego rozkładu jazdy, pociągi relacji Racibórz-Katowice będą odjeżdżały z Rybnika m.in. o:
- 4:24 (wcześniej 4:25), 7:34 (wcześniej 7:36), 10:35 (wcześniej 10:32), 16:26 (wcześniej 16:20), 19:48 (wcześniej 19:38).
Przedstawiliśmy tylko kilka przykładów zmian powyższej relacji. Największą różnicę widać o godz. 20:50. Pasażerowie pojadą z Rybnika do Katowic bez przesiadki. Wcześniej pociąg startował o 20:45, ale po drodze podróżnych czekała przesiadka.
Jeżeli chodzi o podróż Rybnik – Racibórz, tu również widzimy drobne różnice w minutach odjazdu pociągów:
Stary plan: 5:34, 6:22 7:30 – z przesiadką, 8:39 10:46, 12:24, 13:27 – z przesiadką, 14:21, 16:32, 18:45, 20:38, 22:39
Nowy plan: 5:32, 6:25, 8:38, 9:40, 10:45, 12:26, 14:25, 16:31, 18:45, 20:32, 22:44,
Relacja Rybnik – Chałupki (przez Wodzisław Śląski)
Stary plan: 5:29, 6:22 – z przesiadką, 7:30, 11:48, 13:27, 15:20, 16:24, 18:26, 18:45 - z przesiadką, 20:44, 21:35,
Nowy plan: 5:27, 6:25 - przesiadką, 7:35, 11:47, 13:27, 15:18, 16:41, 18:40, 18:45 – z przesiadką, 20:44, 21:39.
Na stronie Kolei Śląskich jest już opublikowany został nowy rozkład jazdy pociągów.
Wzięliśmy też pod uwagę dłuższe relacje, obsługiwane przez PKP Intercity. Poniżej zobaczycie godziny objazdów wg starego i nowego planu, a także czas jazdy.
Rybnik – Warszawa Wschodnia
Stary plan: 3:58 "Chopin" (czas 5:40), 6:56 "Silesia" (czas 4:02), 10:07 "Sobieski" (czas 3:44), 10:56 "Silesia" (czas 4:00), 18:08 "Polonia" (czas 3:33), 19:01 "Silesia" (czas 4:10)
Nowy plan: 3:58 "Chopin" (czas 5:08), 6:53 "Silesia" (czas 3:47), 10:07 "Sobieski" (czas 3:54), 10:55 "Silesia" (czas 3:55), 18:09 "Polonia" (czas 3:32), 19:02 "Silesia" (czas 4:06)
Rybnik – Wiedeń
Stary plan: 9:54 „Polonia” (czas: 3:55), 15:42 „Porta” (4:07), 17:50 „Sobieski” (czas 3:59)
Nowy plan: 9:48 „Polonia” (czas: 4:01), 15:42 „Porta” (4:07), 17:49 „Sobieski” (4:00)
Rybnik – Poznań
Stary Plan: 9:13 „Szyndzielnia” (czas 4:23), 17:21 „Halny” (czas 4:26),
Nowy Plan: 9:15 „Szyndzielnia” (czas 4:18), 17:25 „Halny” (czas: 4:19).
Rozkład jazdy na 2023 rok pojawi się w drugim tygodniu grudnia. Powyższe dane opracowaliśmy na podstawie rozklad-pkp.pl.
Tagi: rozkład jazdy pkp, korekta rozkład jazdy, pociągi Rybnik, koleje śląskie, PKP Intercity, PKP PLK
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Wypadek w kopalni Chwałowice. Po rannego górnika przyleciał śmigłowiec LPR
44662Policja i niebieski parawan przy Gliwickiej. Doszło do tragedii
42035Sport był jego pasją. Zmarł Ksawery Fojcik – nauczyciel i działacz sportowy
38227Minął miesiąc od tragicznej śmierci znanego biznesmena. Prawie 100 pracowników zostało na lodzie
29958W tym wypadku zginęła matka i jej 11-letnia córka. Policja prosi o pomoc (zdjęcia)
28785Zmarł dr Eryk Kwapuliński – najstarszy praktykujący lekarz w Rybniku
+321 / -19Koleje Śląskie uruchomią codzienne połączenia Rybnik-Gliwice - od 9 czerwca!
+188 / -2Rak wątroby u 12-latka. Filip z Jejkowic potrzebuje pomocy
+154 / -4Sport był jego pasją. Zmarł Ksawery Fojcik – nauczyciel i działacz sportowy
+142 / -10Wypadek w kopalni Chwałowice. Po rannego górnika przyleciał śmigłowiec LPR
+145 / -20Komisarz wyborczy: T. Pruszczyński zrzekł się mandatu radnego Rybnika. „Decyzję podejmę po II turze”
37Historyczna chwila. Sejm za śląskim jako językiem regionalnym
33Szczepan Twardoch kontra Maciej Kopiec. Poszło o Łukasza Kohuta. Pisarz doczekał się odpowiedzi europosła
26Koleje Śląskie uruchomią codzienne połączenia Rybnik-Gliwice - od 9 czerwca!
25"Nie jestem przeciwnikiem walki o czyste powietrze". A. Sączek twierdzi, że jego piec spełnia normy ustawy
24Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~ 2022-11-06
08:38:19
kto zna historyczne przyczyny dlaczego nie ma PKP z ROW do Gliwic w 20 minut ?, tylko np przez Katowice ? 2 godziny jazdy.
~Franz Kawka 2022-11-06
11:00:17
~Escape prosta sprawa. Wszystkie linie kolejowe mają 100 lat a między Gliwicami a Rybnikiem była granica więc nikt kolei nie budował. Kiedyś było połącznie przez Zabrze ale czasowo tak samo beznadziejne jak przez Katowice.
~siarzewski 2022-11-06
11:39:10
Pozwólcie moi drodzy, że udzielę wam krótkiego wykładu historycznego.
Linie kolejowe które u nas powstawały w latach +/- 1850-1900 miały na ogół "standard austryjacki". Były niejako budowane po kosztach. Jednotorowe, bardzo kręte, tak aby zminimalizować ilość robót ziemnych i obiektów inżynierskich. Nastawione były głównie na transport towarowy.
~Escape. Początkowo faktycznie była linia kolejowa Leszczyny-Gliwice Sośnica z bezpośrednim połączeniem do głównego dworca w Gliwicach. Jednakże po wytyczeniu polsko-niemieckiej granicy, w latach 20-tych, rozebrano odcinek Przyszowice-Sośnica, zastępując go nową linią Przyszowice-Makoszowy, które to były po polskiej stronie granicy.
Obecnie linia Leszczyny-Makoszowy przebiega w większości po terenie czynnych i silnych szkód górniczych. Zgodnie z zasadami stosowanymi na PKP, determinuje to znaczne ograniczenia prędkości pociągów. Ponadto na szkodach górniczych nigdy nie stosuje się toru bezstykowego, tylko stukające połączenia łubkowe szyn. Generalnie - tak długo jak pod w/w linią kolejową będą fedrowały 3 kopalnie, nie ma co liczyć na sprawny i szybki transport osobowy.
~pawlmesten 2022-11-06
13:09:58
Mam wrażeni, ze połączenie Rybnik Gliwice to jakaś tragedia. Jeździ jakiś busik, którym przez całą drogę modlisz się żeby się nie rozpadł. Nie ma nic lepszego, bo nie ma popytu, a nie ma popytu bo wszyscy się przyzwyczaili, że nie ma połącznia.
~ 2022-11-06
13:52:00
Panowie, a wiecie cos moze o politycznych przepychankach, układach w latach 80 ? dotyczących "przyłączenia" Knurowa do Rybnika- Rowu
~Arteks 2022-11-06
17:55:09
@siarzewski - dlatego dobrze, że pojawił się pomysł budowy nowych szybkich linii kolejowych zwanych CPK i świetnie, że Rybnik na tym również skorzysta. Nawet po tych "pokręconych" liniach jak się je wyremontuje pociąg jedzie w całkiem sprawnym czasie. Np. ekspresy z Rybnika do Katowic dojeżdżają w 43 minuty i to jeszcze z postojem w Tychach. Szkody górnicze są utrudnieniem ale nie wykluczają inwestycji. Skoro można budować autostrady A1 i A4 po szkodach górniczych to czemu nie remontować linii kolejowej w kierunku Gliwic? Zresztą ona jest od Leszczyn do Knurowa wyremontowana. Remontu oczekuje odcinek z Knurowa do Gliwic gdzie pociągi obecnie się wloką 30 km/h. Po tym remoncie przejazd z Rybnika do Gliwic skróciłby się do ok. 35 minut. Z centrum do centrum. :) Myślę, że to prędzej czy później nastąpi tak jak doczekaliśmy się remontów także innych linii kolejowych i budowy nowych połączeń drogowych. W CPK także jest projekt odnogi w kierunku Gliwic - co jeszcze bardziej skróciłoby dojazd do Gliwic zupełnie nową trasą.