Jest to jeden z trzech ostatnich składów, jakie trafiły w kwietniu na tory województwa śląskiego, z 6 zakupionych przez Województwo Śląskie w ramach tzw. Południowej Grupy Zakupowej.
Trzy nowe pociągi zostaną wydzierżawione Przewozom Regionalnym i będą kursować w połączeniach międzywojewódzkich na trasach: Częstochowa – Kielce, Katowice – Kielce (przez CMK), Katowice – Kraków, Rybnik – Katowice – Kraków.
Wszystkie zakupione pojazdy posiadają między innymi:
- trzy człony niskopodłogowe,
- 156 miejsc siedzących oraz cztery miejsca na rowery,
- klimatyzację, monitoring,
- nowoczesny system informacji pasażerskiej,
- windy dla osób niepełnosprawnych,
- bezprzewodowy internet WiFi,
- wygodne, ergonomiczne siedzenia z zagłówkami.
Przypominamy, Województwo Śląskie zakupiło sześć nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w ramach Projektu „Zakup taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich realizowanych przez Województwa: Małopolskie, Podkarpackie, Śląskie i Świętokrzyskie”.
Wspólny projekt tzw. Południowej Grupy Zakupowej uzyskał dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Wartość zakupu dla Województwa Śląskiego to ponad 88,3 mln zł. W tej kwocie ok. 50,2 mln zł to wsparcie z Unii Europejskiej. Pierwsze trzy pojazdy trafiły do województwa w październiku 2014 roku i jeżdżą obecnie w barwach Kolei Śląskich, obsługując połączenia w granicach regionu. Więcej na ten temat pisaliśmy w osobnym artykule: >>W Rybniku powiało wielkim światem. Pociągi Impuls jeżdżą już po naszych torach!<<
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Gwałt na małoletniej w Rybniku. Kryminalni zatrzymali dwóch mężczyzn
18914Sejm dał zgodę, a prezydent Duda? RAŚ ma apel do śląskich samorządów
18610Grzegorz J. usłyszał wyrok: 2,5 roku więzienia!
18570Greckie truskawki zalały polski rynek. Jak jest w Rybniku i ile kosztują?
17803Zmarła Aleksandra Czajka, współzałożycielka ALAN Systems
17363Józef Makosz, były prezydent Rybnika - poparł Andrzeja Sączka
+430 / -233Koleje Śląskie uruchomią codzienne połączenia Rybnik-Gliwice - od 9 czerwca!
+190 / -2A. Sączek o hejcie w sieci: „niech 8 gwiazdek nie będzie stanem umysłu w Rybniku”. Zaproponował konsultacje społeczne
+261 / -102Rak wątroby u 12-latka. Filip z Jejkowic potrzebuje pomocy
+154 / -4Sport był jego pasją. Zmarł Ksawery Fojcik – nauczyciel i działacz sportowy
+143 / -10Mateusz Morawiecki na spotkaniu PiS w Rybniku. "Pełną parą zaczynamy kampanię do Europarlamentu"
38Znamy kandydatów do Parlamentu Europejskiego. Kto startuje z naszego okręgu?
37W Czernicy powstało profesjonalne pole do minigolfa. Można tam wypożyczyć sprzęt
37Grzegorz J. usłyszał wyrok: 2,5 roku więzienia!
25„Wywożą dziecko poza miejsce zamieszkania”. Kontroler biletów zabiera głos
24Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~ 2015-04-29
17:25:27
ale 3 godziny do Krakowa to i tak długo więc szkoda ze nie skorzystam
~ 2015-04-29
19:08:02
ciekawe jaka cena biletu za rybnik / kraków
~Arteks 2015-04-29
19:11:36
@Marek - pisało kiedyś - 18 zł
~ 2015-04-29
19:20:12
może i fajnie, ale godziny odjazdów sa dziwne jakies , nici z rodzinnej wycieczki zeby pokać dzieciom pkp.
18:30, 22:40, 4:30, 5:50- jest o 9:20 (tu od biedy)
~Arteks 2015-04-29
21:11:58
@Jarosław - trochę dla "nocnych Marków" ale z drugiej strony jest możliwość dotarcia do Krakowa na 8.00 rano i wyjazdu z Krakowa po 20.00 - do tej pory takiej możliwości nie było. Natomiast z mojej wiedzy jaką posiadam wynika, że pociągów z Rybnika do Krakowa będzie więcej - musimy jednak poczekać na to aż linia z Katowic do Krakowa będzie w całości wyremontowana. Oczywiście skróci się też diametralnie czas jazdy. Myślę że dojedziemy jeszcze z Rybnika do Krakowa w okolicach 2 godzin. :)
~Jan R. 2015-04-29
21:30:07
Czy w tych "Impulsach" jest ubikacja, bo nie piszecie.
~Dintojra 2015-04-29
22:38:12
Jest ! ...ale nie w każdym, i nie każda czynna :)
~Arteks 2015-04-29
22:47:09
@dintojra - w każdym bo taki był wymóg w przetargu. @Jan R. - nawet było w jakimś reportażu zdjęcie, nareszcie na europejskim poziomie z zamkniętym obiegiem, a nie tak jak kiedyś że kupy lądowały na torach. Zerknij na to: http://www.rybnik.com.pl/fotogaleria,nowoczesny-pociag-impuls-na-rybnickim-dworcu,fot13-11-2977-19.html
~Max 2015-04-30
01:24:17
Niedawno jechałem pociągiem do Warszawy i muszę powiedzieć, że pociągi jeżdżące w Polsce są na wysokim europejskim poziomie!!Czysto, miło, przyjemnie...Nawet w ubikacji nie śmierdzi:)
~auralfloat 2015-04-30
12:25:55
Na ch.. nam takie składy, Impulsy srulsy, pier..olino i inne, skoro infrastruktura nie podąża za nimi. Podróżowanie pociągami jest fajne, ale nie we współczesnej Polsce. Przed wojną z Rybnika pociąg do Katowic jeździł 1,5h, teraz, 80 lat później niewiele krócej. Nie wyobrażam sobie jazdy do Krakowa 3h. Autem przez Olkusz będzie ciut drożej ale wygodniej. W Polsce kolej upada, stacza się po równi pochyłej, wciąż pomimo drogiego paliwa bardziej opłacalne jest podróżowanie autem - tylko polski bus i kilka innych firm przewozowych ma ciekawe oferty. Komunikacja miejska - leży odłogiem w Rybniku.
~ 2015-04-30
15:01:56
no mnie też nie obchodzi czy jadę impulsem czy EN 57 liczy się tylko czas przejazdu,nawet podobno do Chałupek po remoncie nie dojedzie się prędzej
~Arteks 2015-04-30
18:44:39
@chochlik - do Chałupek przed remontem 60 minut, po remoncie ma być 40 minut. @auralfloat - trochę bym sprostował twój wpis - tzn. po upadku PRL każdy kolejny rząd koleją w ogóle się nie interesował, w czasach premiera Buzka interesował się o tyle, że doprowadził do tragikomicznego podziału PKP na 30 spółek ze zdecydowanym zwiększeniem dyrektorów i naczelników, a zarazem obniżeniem środków na działalność. Dzięki temu polskie koleje znalazły się w grupie najbardziej zaniedbanych kolei w Europie gdzieś pomiędzy Rumunią, a Serbią. Inne kraje dawnego bloku wschodniego (nie mówiąc już o zachodnich) traktowały ten rodzaj transportu bardzo poważnie, remontując, inwestując i przede wszystkim utrzymując dobry poziom dworców, taboru i linii. U nas podejście zmieniło się dopiero po wejściu Polski do EU. W zasadzie to EU narzuciła nam swoje standardy bo w krajach EU, drogi żelazne są równouprawnione w stosunku do drogowych. Nie ma się co dziwić, tam od lat wdraża się zasady zrównoważonego transportu. Natomiast należy zauważyć postęp ostatnich powiedzmy 5-7 lat. Co raz więcej dworców jest wyremontowanych (Rybnik w 2009), co raz więcej linii jest modernizowanych (praktycznie budowa od nowa) np. Rybnik-Chałupki, co raz więcej stacji jest przebudowywanych np. Katowice czy Gliwice, a Rybnik w 2016-17. Na niektórych kierunkach skrócenie czasu jazdy jest znaczące. Z Katowic do Gdańska po raz pierwszy w historii dojedziesz poniżej 6 godz. Z Rybnika do Katowic 59-60 min a 10 lat temu 80-85 min.