zamknij

Wiadomości

To strażacy podpalali

2010-01-21, Autor: 
Z ustaleń policjantów z komisariatu w Gaszowicach wynika, że ostatnia seria pożarów w gminie Jejkowice to „dzieło” strażaków – ochotników.

Reklama

Wczoraj informowaliśmy o pożarze stodoły w Jejkowicach. Okazuje się, że ten i kilka innych pożarów, wzniecone zostało przez podpalaczy. O podpalenia podejrzani są mężczyźni w wieku 18 i 16 lat. Pierwszy z nich jest członkiem Ochotniczej Straży Pożarnej w Jejkowicach, a drugi dopiero ubiegał się o przyjęcie w szeregi strażaków – ochotników.Na szczęście w pożarach nikt nie ucierpiał. Łączne straty właścicieli spalonych budynków wyniosły około 80 tysięcy złotych.


- Dziś 18-latek stanie przed prokuratorem. Sprawa młodszego z podpalaczy trafi do sądu rodzinnego – informuje Aleksandra Nowara – rzeczniczka prasowa rybnickiej policji.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (30):
  • ~Misiek_ 2010-01-21
    11:19:28

    1 0

    no to teraz 18 latek będzie miał swoją adrenalinę...

  • ~ 2010-01-21
    11:21:01

    1 0

    SRB i tyle

  • ~roztocza 2010-01-21
    11:37:25

    0 0

    miastowy się wielki odezwał, uwielbiam takich ludzi...
    Chcieli widocznie pokazać na co ich stać czyimś kosztem i to jest istotne jak postąpili bezmyślnie a nie skąd są.

  • ~czarna892 2010-01-21
    12:24:48

    0 0

    ~stufu1 Powiec mi co wpólnego ma SRB do tego tematu???

  • ~DeeJayDuch 2010-01-21
    12:57:19

    0 0

    super 80 patykow bydą musili oddac za głupie pomysly podpalen :D:D

  • ~idasmw 2010-01-21
    14:18:17

    0 0

    80 tyś. plus koszta sprawy i ew. adwokat....
    No, teraz droga do straży pożarnej.... stoi otworem...
    Przypomina mi się film Chaplina "Brzdąc" - on był szklarzem a mały wybijał szyby w oknach...

  • ~cyfra 2010-01-21
    14:27:49

    0 0

    Dobrze że wkońcu ich złapali Teraz mają płacone jakieś tam pieniażki więc łatwa kasa Brawa dla tych co wymyslili im dawać pieniądze do ręki zamiast na jednostki. Zamiast pomagać zawodowej straży to robią im robote Brawo

  • ~sfjenty 2010-01-21
    14:41:41

    0 0

    Bo to już nie jest ochotnicza straż pożarna. Teraz nawet ochotnikom się płaci gotówką za każdą akcję. Oczywiście, że społeczeństwo powinno się im odwdzięczać ale w inny sposób. Ochotnik móglby np. iść szybciej na emeryturę. Nie mówię tu o latach ale o tygodniach czy miesiącach. Tak odległa perspektywa zapłaty za swoje poświęcenie nie zachęcała by głupiej wiejskiej biedoty do podpalania stodół sąsiadów aby mieć okazję zarobić 50zł.

  • ~czarna892 2010-01-21
    14:50:23

    0 1

    I co im to dało??? Tyle ze moze isc siedziec!!! No bez komentarza...!!!

  • ~olga20 2010-01-21
    15:39:06

    0 0

    Przez komentarze w stylu ~stuf1 krew mi zaczyna w przeciwnym kierunku krązyć! Koment godny podziwu! Gratuluje! Mama jest na pewno bardzo dumna!

  • ~Kazimierzz 2010-01-21
    16:50:25

    0 0

    ~sfjenty - głupiej wiejskiej biedoty????
    Pewnie czujesz się lepszy mając SR na tablicy rejestracyjnej, ale to naprawdę Ci w życiu może nie wystarczyć....

  • ~ 2010-01-21
    17:16:07

    0 0

    Nie płacić "od akcji" i podpalenia się skończą. Jakiś pazerny pajac wymyślił taki sposób finansowania, pewnie z PO.

  • ~roztocza 2010-01-21
    17:26:36

    0 0

    ~sfjenty, z ~stfu1 to jakaś rodzina jesteście czy co?
    Jak już napisał ~Kazimierzz - mieszczuchem każdy może być ale w życiu to się mało liczy.

    ~olga20, też mnie to bardzo zirytowało gdyż tylko idiota może takie coś napisać pod wyżej zamieszczonym artykułem...

  • ~ 2010-01-21
    18:28:57

    1 0

    pewnie wyszli z szynku- jako jedynego miejsca rozrywki w jajogrodzie i nie mieli co robic to chajcneli

  • ~sfjenty 2010-01-21
    18:49:58

    0 0

    roztocza & Kazimierzz To może się mylę? Czyżby podpalała to bogata wiejska inteligencja...? Uwierzcie mi że wielu Rybniczan łącznie ze mną wolałoby mieszkać w willi w Suminie niż mieszkaniu na śmierdzących szczynami Nowinach, gdzie unoszące się w powietrzu pyłki azbestu dzień po dniu przez 30 lat wbijają się mieszkańcom w płuca. Jeżeli ktoś jest dumny z tego że mieszka w takich miejskich brudnych, błotnistych, nieoświetlonych nocą i niebezpiecznych slumsach na 32m2 i gardzi ludźmi ze wsi to ma problem, a wy jak macie kompleks niższości bo mieszkacie na wsi to macie problem jeszcze większy, ale proszę, nie szukajcie poddekstów w moich komentarzach.

  • ~Kasia 2010-01-21
    19:06:14

    0 0

    i ktoś taki miał nieść pomoc i ratować życie... ŻENADA I WSTYD

  • ~cyfra 2010-01-21
    19:50:44

    0 0

    Przestańcie sie tu obrażać itp Pisać na Temat artykułu Pozdrowienia dla PSP Rybnik

  • ~Kasia 2010-01-21
    20:25:57

    0 0

    cyfra przecież to jest miejsce na to, żeby pisać n/t artykułu...

  • ~roztocza 2010-01-21
    21:50:28

    0 0

    ~sfjenty - Samolubny Rybniczan z Ciebie,
    a ja jako, że nie mieszkam na Nowinach w porównaniu do Ciebie nie będę ich oceniała a ja kompleksu nie mam z tego, że mieszkam w domu i moja rejestracja byłaby SRB ;]

    a co do obrażania - uważam za niestosowne mówienie w ten sposób o wsi, tym bardziej, że ludzie często z miast uciekają by odpocząć od miasta.

  • ~sfjenty 2010-01-21
    22:18:47

    0 0

    Rybnicza-nin... Czy ja napisałem, że mieszkam na Nowinach? W którym momencie napisałem coś niestosownego o wsi? Właśnie dlatego uważam, że masz kompleks niższości bo potrafisz wysnuć takie wnioski z mojej wypowiedzi droga współkomentatorko... Jeśli uważasz, że na twojej wsi nie ma głupiej biedoty to podziel się z nami informacją w jakiejż to utopijnej wsi mieszkasz?

  • ~patim 2010-01-22
    06:57:40

    0 0

    stfu.......największą przysłowiową "wieś" to Ty reprezentujesz!! Brak słów.
    sfjenty... bo napisałeś coś bez sensu "głupiej wiejskiej biedoty" -co ma bieda do głupoty?? tyle samo ile warte jest rozważanie kto jest lepszy czy ten z miasta czy ten ze wsi!!! czyli NIC!
    Są ludzie biedni...ale wcale nie muszą być jednocześnie głupi...a inteligencja nierzadko wykazuje więcej głupoty niż biedota.
    Ten 18-latek nie pochodzi z takiej "biednej głupiej rodziny"...po prostu...czasem tak bywa...że TAKIE RZECZY ROBIĄ O DZIWO..NIE DZIECI Z RODZIN PATOLOGICZNYCH TYLKO ZWYCZAJNE DZIECI ZE ZWYCZAJNYCH DOMÓW---dlaczego??z nudów,z chęci poczucia adrenaliny...
    a ja się zastanawiam czy to nie jakieś zaburzenie psychiczne...
    Czasem wydaje nam się ,że swoje dziecko wychowamy dobrze...i takie nam się wydaje-dobrze wychowane...a tu nagle okazuje się że jest jeszcze jakaś druga strona tego "ja" (uformowana przez środowisko którym to dziecko się otacza, a przedewszystkim przez charakter który u każdego inaczej kształtuje) .
    Patrzę na to z perspektywy matki...i pozostaje mi tylko mieć nadzieję że nie spotka mnie w życiu nic podobnego.

  • ~cyfra 2010-01-22
    08:32:13

    0 0

    Do Kasia Własnie mi chodzi o to żeby pisać tu tylko na temat artykułu Źle to zrozumiałas Pozdrawiam

  • ~pit75rk 2010-01-22
    12:08:46

    0 0

    ~patim jeśli pozwolisz to podpisuję się obiema rękoma pod tym co napisałaś. Co do wypowiedzi sfientego to myślę że nie chciał nikogo urazić tylko niefortunnie dobrał słowa i tyle.

  • ~olga20 2010-01-22
    13:42:33

    0 0

    Tak jest zawsze!!! Zamiast analizować zdażenie większość ocenia pochodzenie sprawców wykroczeń. To się staje nudne...

  • ~zwyklyobywatel 2010-01-22
    19:34:50

    0 0

    ~patim masz racje - znam jednego z tych chlopaków i nie są ani biedni, ani glupi, a rodzice ich dobrze wychowywali - normalna rodzina to jest, a raczej byla... zal mi jego rodziców, bo wg mnie niczym nie zawinili i nie wiadomo co mu do lba szczelilo ze chcial se zafundowac adrenaline... no i z tymi mieszczuchami i wsiami tez macie racje - jedni czują tylko pozorną wyzszość nad drugimi, bo chyba kazdy chętnie by sobie mieszkal w domku na wsi z ogrodem, gdzie cisza i spokój... zresztą teraz na wsi mieszkają ludzie z miast - pobudowali sobie wille i zyją sobie z dala od miejskiego zgiełku

  • ~ula 2010-01-23
    07:34:25

    0 0

    szkoda tych co im spalili czasem to jest cały majątek. głupota młodych , którzy nie wiedzą jak trudno jest wybudowąć nawet stodołę jest wielka ???? chyba coś nie tak jest z OSP// może tylko zawodowa straż to rozwiązanie - lepiej pieniądze dać jednym kupić sprzęt a OSP--- to dla mnie zabawy w remizach , zbieranie składek na Floriana i stare wozy bojowe , któe może wyjechały 10 razy do pożaru i stoi i niszczy sie nasza z podatków kasa . Ja jestem za tylko zZAWODOWĄ STRAŻĄ . O ile pamiętam to w Stodołach plaga pożarów to też było dzieło strażaka ????? Ciekawe czy to jest odosobniony przypadek

  • ~markiz 2010-01-24
    23:09:48

    0 0

    Nie powinno być napisane w tytule "strażacy" lecz "druhowie".
    Miano strażak jest przewidziane dla strażaka PSP.
    Pozdrawiam.

  • ~cyfra 2010-01-25
    09:34:39

    0 0

    Zgadzam się z Markizem strażak to zawodowy a ochotnik to druh A jak jakaś afera to dla ludzi strażak to strażak nie ważne czy zawodowy czy ochotnik Ochotników powinien ktos bardziej rozliczać z wszystkiego a pieniądze nie do ręki a na całą remize w postaci sprzętu itp

  • ~michaszs 2010-01-25
    17:38:36

    0 0

    Strażak to osoba biorąca udział w akcji ratowniczo-gaśniczej niekoniecznie z PSP. Druh to członek OSP, ale niekoniecznie jeżdżący do akcji np. jego wiek już mu na to nie pozwala. Druhowie tak samo są w harcerstwie.
    Ilu tak na prawdę strażaków bierze pieniądze z ekwiwalentu do ręki? W większości jednostek i przypadków te pieniądze są przekazywane na rzecz OSP.
    Tak naprawdę w tytule jest błąd: jak można nazwać piromana strażakiem? Taka osoba nigdy nie była i nie będzie strażakiem. Nie mundur lecz serce kieruje człowiekiem, który nosi mundur z napisem STRAŻ na plecach. OSP to nie zabawy w remizach. OSP to ludzie, którzy są w stanie rzucić wszystko i przylecieć na alarm, bo być może komuś z Was dzieje się krzywda. W powiecie rybnickim mamy ok. 50 jednostek OSP. Pomnóżmy to przez ok. 25 członków czynnych. Daje nam to 1250 osób, które są gotowe to działań. Zmieniło się podejście ochotników. Kiedyś były to imprezy, teraz jest to dążenie do bycia tak dobrym jak ‘zawodowiec’ . Sprzęt też jest lepszy niż kiedyś. W OSP są torby medyczne, czasami sprzęt do uwalniania osób z wraków samochodów podczas wypadków (tzw. hydrauliczny). Widać, że niektórym w tym kraju zależy na tym, by nieść pomoc innym. Sami chodzą i załatwiają pieniądze na sprzęt, bo to jest niestety bardzo drogie...

  • ~markiz 2010-01-29
    22:59:00

    0 0

    Nie jest prawdą że każda osoba biorąca udział w akcji ratowniczo-gaśniczej jest strażakiem, np. wojsko i inne osoby biorące udział w gaszeniu lasu. Michaszs proponuję poczytaj statut OSP. www.zosprp.pl/?q=node/342
    Pozdrawiam.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jak zamierzasz spędzić wakacje 2024?





Oddanych głosów: 278