zamknij

Wiadomości

Wpadli na gorącym uczynku

2006-08-25, Autor: 
Zatrzymani dziś w nocy graficiarze prócz farby w sprayu mieli przy sobie zdjęcia, na których uwiecznione były ich dotychczasowe dokonania.

Reklama

Ok. godz. 3.00 rybniccy policjanci zauważyli przy pawilonie „Wanda” mężczyznę stojącego przy ścianie i trzymającego w dłoni jakiś przedmiot. Na widok funkcjonariuszy 23-letni mieszkaniec Rybnika odrzucił – jak się później okazało – puszkę z farbą w sprayu. Prócz świeżego graffiti na ścianie policjanci w plecaku zatrzymanego znaleźli jeszcze 9 puszek z farbą. Co więcej, mężczyzna miał przy sobie aparat fotograficzny, w którym były zdjęcia uwieczniające dotychczasowe „dokonania” graficiarzy. Na fotografiach widniały nie tylko różne budynki w Rybniku, ale i pomalowane pociągi. Ponadto, przy zatrzymanym znaleziono worek z suszem przypominającym środki odurzające. Niedługo po schwytaniu 23-latka, obok pawilonu „Wanda” z krzaków wyszedł  jego kompan – 20-letni mieszkaniec Rybnika, który też został zatrzymany.

 

- Zabezpieczone zdjęcia na pewno będą stanowiły mocny dowód w sprawie. Obecnie na ich podstawie identyfikujemy pomalowane przez graficiarzy obiekty, aby ustalić pokrzywdzonych, a następnie wielkość strat – tłumaczy Aleksandra Nowara z Komendy Miejskiej Policji w Rybniku.


Przypomnijmy, było to już drugie zatrzymanie graficiarzy w tym tygodniu (czytaj więcej).

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (20):
  • ~montypyth 2006-08-25
    12:46:26

    0 0

    Brawo łapać tych łobuzów i jak największe kary dla nich motyla noga. Gdzie sie człowiek nie obejrzy wszędzie jakieś bazgroły żeby to chociaż ładne było a malować sobie mogą w miejscach do tego wyznaczonych
    ps. czy ktoś wie kiedy PiS się graficiarzami zajmie??

  • ~qn 2006-08-25
    14:22:40

    0 0

    te bazgroly nazywaja sie tagami,
    a grafitii to jest sztuka Panie Marku ;)
    osobiscie mi sie to podoba i lubie na to patrzec i podziwiam tworcow ;]

  • ~zip 2006-08-25
    15:14:51

    0 0

    ...a mi się wydaje, że pan Marek nie powinien się wypowiadać w sprawach o których nie ma pojęcia, to co robią te chłopaki to uważam, że jest właśnie prawdziwa sztuka. Ilu z dawnych artystów wyśmiewali i wytykali palcami aby uznac ich twórczośc po ich śmierci lub po dłuższym czasie za coś niezwykłego??
    Uważam też, że problem nie tkwi w samej młodzieży, lecz w decydentach, którzy nie zapewniają nam (młodzieży) odpowiednich możliwości do spełniania swoich aspiracji.
    Wiadomo, najlepiej dać graficiarzom 1 ścianę i niech się wyżyją jeden raz i koniec. He he jestem ciekawy ilu osobom podobała by się 1 impreza na rok, lub jedno jedyne miejsce w mieście gdzie mozna spożywać alkochol? A niby dlaczego młodzież jest ganiana po parkach i po skwerach?? Przeganiana z jedego kąta w drugi?? Miasto i władze nie potrafią zadbać o młodsze pokolenia, chcą się jak najszybciej pozbyć problemu. Wiem, że Wy starsi macie to głęboko w d...., ale szczytem moich marzeń nie jest np. 50 rond w Rybniku i 20 hipermarketów + plaza i fokus park, gdzie całe rodzinki będa chadzać na niedzielne spacerki.A problem zauważacie dopiero jak już inni "walą Wam prosto w twarz" wyżyciem się na murach. Popieram grafitti (grafitti nie wandalizm w stylu "KSG" ; "ODRA" , które jest błędnie interpretowane jako grafitii).Mam nadzieję, że władze pomyślą najpierw jak zachęcić młodzież do innego spożytkowania swojej energii a nie będą tylko "usuwać" problem, przekreślając przyszłość następnych pokoleń.Najpierw trzeba pomyśleć!

  • ~montypyth 2006-08-25
    17:24:16

    0 0

    ty pseudoartysta ciekawe co byś powiedział jakby dookoła gdzie się nie obejrzysz wisiały reprodukcje gogha, picassa, matejki i innych artystów. Sęk w tym że narzucacie sie z tą swoją SZTUKĄ ludziom którzy wcale niechca jej oglądać. NIe twierdze że wszystkie są brzydkie bo np przystanki są ładnie pomalowane. A już malowanie po obiektach prywatnych to czysty wandalizm ciekawe co byś powiedział gdyby na twoim domu o który dbasz jakiś artysta namalował Ci ładne grafiti.
    Jak już sie chcecie uzewnętrzniać to róbcie to na paierze który jest w miare tani (napewno tańszy niż kara grzywny + koszta sądowe)i ogólnodostępny wtedy będziecie się mogli spotykać na jakichś wernisażach i oceniać swoją SZTUKĘ która moze kiedyś będzie coś warta. Hehe a jak juz do tego dojdzie to co wykujesz kawałek muru żeby to sprzedać ??

  • ~kermit 2006-08-25
    18:25:09

    0 0

    Panie Marku kochany. Jesli chodzi o wszedzie wiszace obrazy to jakos o reklamy na ktorych plastikowe panny mnie przekonuja w co mam sie ubierac, co mam jesc, w ogole jak mam zyc i jakos nikt mnie o zdanie nie pyta... graffiti jest bardzo czesto obojetne dla Pana a prosze pomyslec o reklamie jak bardzo na Pana wplywa - jak bardzo Pan sie daje manipulowac i jak sie daje jej oglupiac...chcialem tu poruszyc wiele watkow ale wlasciwie nie wiem po co...widze ze Pan jest z wielbicieli Pis-u wiec to moze byc ciezka dyskusja...prosze tylko zwrocic uwage ze poki co wiecej osob ma Pan przeciwko sobie niz za soba...Pozwoli Pan ze to mlodzi beda decydowac jak ich swiat ma wygladac, bo oni beda tutaj dluzej od Pana Panie Marku... a co do Pis-u to nie ufalbym takim populistom Panie Marku...oni maja Pana gleboko gdzies...

  • ~zip 2006-08-25
    19:56:13

    0 0

    Ty marek (skoro już sam przeszedłeś ze mną na "ty" , choć może wcale sobie tego nie życzyłem, ale tak to już jest z ludzmi Twojego pokroju), nie obraziłem Cię też a Ty nazywasz mnie "pseudoartystą" hehe ja akurat nie maluję bo do tego trzeba mieć talent, którego -przyznaję się- w tej dziedzinie akurat nie mam, więc podziwiam ludzi, którzy potrafią malować i robią to, zmieniając nasze szare otoczenie w pełne koloru i wyrazu ściany, których jednak ludzie tacy jak Ty nie potrafią zrozumieć i to Cię chyba najbardziej boli, więc rada mała: siedź sobie ogłupiony TV i wszystkimi reklamami w domu i najlepiej się nie ruszaj z domu skoro sztuka Cię przeraża. Smieszny jesteś podobają Ci się przystanki bo są legalne, ale jeżeli to samo zrobił chłopak, który przy tym najadł się dużźo strachu żeby to samo przekazać, to to już Ci sie nie podoba hehe, śmieszne masz poglądy. Jesteś elementem wymierającego pokolenia, które boli to iż same nie umiało się "pokazać" i zaprezentować w swoich czasach młodości i buntu i to Ci nie daje spokoju, przykro mi z tego powodu i szczerze żal mi Ciebie, a gdyby mi ktoś zrobił takie grafitti na ścianie to bym sie bardzo cieszył, bo obecnie za taki "wandalizm" to zapłacił byś dużo kasy, lecz Twoje horyzonty myślowe są zbyt ograniczone aby to pojąć, więc siedź sobie spokojnie w domu i czekaj aż cię PiS uratuje od otaczającej Cię w Twoim przekonaniu - "sztuki" hehe powodzenia, mam nadzieję, że kiedyś zmądrzejesz pozdrawiam serdecznie ;)

  • ~montypyth 2006-08-25
    21:45:31

    0 0

    gratuluje wyczucia wy młodzi zbuntowani przeciwko wszytkiemu, sam jestem młody i wkurza mnie że gdzie się nie obejrze to widze jakieś strzępy grafiti jakies niedokończone napisy lub coś w tym stylu co to ma wspólnego z estetyką i sztuką toż to zwykłe chamstwo. Jakie są proporcje tych porządnych do tych żałosnych? Jak nie umiecie malować to ćwiczcie w domu a nie w miejscach publicznych. A z malowaniem po scianach zastanówcie sie czy byście chcieli zeby ktoś zniszczył w ten sposób waszą własność. A co pisu nie należałem nigdy do jego zwolenników wręcz przeciwnie czy nie można było w mojej pierwszej wypowiedzi wyczuć skarkazmu?

  • ~zip 2006-08-26
    00:46:56

    0 0

    nie no pisze sie z Tobą jak z dzieckiem :) "strzępy" jak to nazywasz grafitti widzisz właśnie dlatego, że to jest nielegalne, sarkazmu nie zauważyłem wybacz, ale widać kiepsko piszesz to co masz na myśli, co do tego, że oni są wandalami to i tak się nie dogadamy bo widzisz to inaczej i "nie dasz se przegadać", więc nawet nie próbuję, bo to bezcelowe, dopiero co łączyłeś grafitti z PiSem a teraz się wypierasz, koleś, bądź se chłopem i zdecyduj sie na coś...a jak Ty jesteś młody to ja chyba noworodkiem jestem bo zupełnie nie potrafisz za mną nadążyć, to co dla Ciebie jest sufitem, dla mnie jest podłogą, powodzenia w dorastaniu do dzisiejszych czasów...
    i zastanów się lepiej przed swoją następna wypowiedzią...

  • ~montypyth 2006-08-26
    08:53:47

    0 0

    daj spokój ze mną rozmawia się jak z dzieckiem. Cały czas próbuje ci powiedzieć (a mam nadzieje że jesteś inteligentny dlatego nie pisałem tego wprost bo zakładałem ża sam wyciągniesz wnioski) kremit napisał że te bazgroły to tagi a te ładne to grafiti . Wszyscy zauważamy że na naszych scianach jest więcej tagów niż grafiti i trudno zauważyc w tym coś ładnego (wkleiłbym pare zdjęć ale nie ma możliwości). Mozna porównać te sytuację do tego np do ucznia który wyrywa się w szkole do odpowiedzi nie mając nic do powiedzenia chciałby coś powiedzieć i zabłysnąć jednak brak mu wiedzy jaka jest reakcja pozostałych uczniów-zastanów się jak byś w takiej sytuacji zareagował. Dlatego jeszcze raz powtarzam jak ktoś nie umie rysować to niech sie nie wyżywa na scianach a poćwiczy w domu na papierze. Tacy goście psują opinię reszty graficiarzy którzy potem postrzegani są jako wandale. Spotykam się z fajnymi grafiti gdzie niegzie ale to jest zdecydowana mniejszość szczególnie w rybniku. Pozdrawiam i jak chcesz dalej rozmawiać to skup się na problemie a nie na mojej osobie bo to bardzo przypomina posłów pewnego ugrupowania którego z nazwy nie wymienie a wszyscy wiemy o kogo chodzi ;-))

  • ~Eddy 2006-08-26
    14:18:52

    0 0

    Graffiti to sztuka a nie przestępstwo !!

  • ~zip 2006-08-26
    14:32:29

    0 0

    czytaj uwazniej to "qn" pisal o tagach a nie "kermit", ale to faktycznie nie jest tematem tej "rozmowy", nie uważam, że grafitti to problem, doceniam jego twórców i podziwiam ich prace, bo wiem ile trudu w to wkładają i jak długo im zajęło kształtowanie własnego stylu, Marek Ty chyba cały czas mylisz znakowanie terenu przez pseudokobiców z grafitti, które niewątpliwie jest sztuką! sztuką ulicy, która jest przynajmniej prawdziwa w tym tak plastikowym i fałszywym świecie, jak chcesz ze mną rozmawiać na temat grafitti, to może najpierw skorzystaj z internetu, poszukaj, poczytaj, a nie że najeżdżasz na coś o czym nie masz zielonego pojęcia...ja nie wypowiadam się w tematach, w których nie mam nic do powiedzenia, talk jak już zauważył "Eddy" masz więcej przeciwników niz zwolenników...nie chcę się z Tobą kłócić, poprostu zachowujesz się jak inni , którzy ślepo idą za "grafitti to wandalizm" hej ho!! i wszyscy razem!! POZNAJ PROBLEM!!!!, poszukaj, poczytaj, może wtedy napiszesz coś sensownego w tym temacie...

  • ~ 2006-08-26
    15:43:32

    0 0

    Co za bzdura!
    Jakby tak każdy sobie wymyślił, żeby malować po mieście sprayem to by się na to patrzeć nie dało. A tagi to jest już przegięcie. "Znaczą teren" jak jakieś psy. Byłem niedawno nad morzem i tam było pełno graficiarzy malujących sprayem obrazy (jakieś futurystyczne sceny), które potem sprzedawali i nieźle na tym zarabiali. Dlaczego Rybniccy artyści tak niezrobią? Ja bym chętnie takie coś kupił i powiesił sobie w domu na ścianie, a poza tym to można by zrobić wystawe takich malowideł.
    Kogo obchodzi jakaś sztuka ulicy, ja chce patrzeć na czyste, schludne i kolorowe miasto, a nie na jakąś zdeformowaną kupę.

  • ~Arteks 2006-08-27
    00:04:04

    0 0

    Z takimi idiotami jak graficiarze można tylko rozmawiać przez pryzmat pieniędzy. Malujecie? Płaćcie za to karę! Co do pojęcia sztuki to jest to tego samego rodzaju "sztuka" jak srająca maszyna w jakimś Muzeum sztuki w Paryżu. Więc dajcie sobie spokój z takimi argumentami... I jeszcze jedno. Mamy w Rybniku wyjątkowo durnych graficiarzy (albo obojętne społeczeństwo który nie wytrzaskuje mord tym gnojkom) bo idąc po Śródmieściu Warszawy, Katowic czy Krakowa nie widać na kamienicach żadnych bohomazów. W Rybniku jadąc autobusem ulicą Kościuszki aż strach patrzeć co ta banda zrobiła nawet ze świeżo odmalowanymi kamienicami. Także będąc w Pradze jedyne grafitti spotkałem w przejściach podziemnych.

  • ~ 2006-08-27
    11:52:25

    0 0

    Arteks bardzo łądnie to ujął " Mamy w Rybniku wyjątkowo durnych graficiarzy" Żadnego poszanowania dla miasta ani mieszkających w nim ludzi. Dlaczego mam patrzeć na "sztuke uliczną" na własnym bloku? Mieszkam na osiedlu Dąbrówki i wyobraźcie sobie, że jakiś koleś strzelił z ucha drugiego i powstały o nim npisy na blokach, że taki i taki "strzela z dupy" a kogo to obchodzi? To, może ja nastepnym razem napisze co miałem na obiad, albo, że uważam, że młodzież "siedząca na ławkach" i pijąca piwo na osiedlu Dąbrówki to same buraki! No nie popadajmy w skrajności!
    "The Blockers" hahaha... żenada!

  • ~ 2006-08-27
    20:58:53

    0 0

    To co namalowali to niech teraz ręcznie ścierają a jak chcę bazgrolić to tylko u siebie na placu, takie moje zdanie na ten temat.

  • ~qn 2006-08-28
    11:03:35

    0 0

    nie no nie moge....grafiti na kartkach? moze takich z zeszytu jeszcze? grafiti maluje sie sprayem nie mazakami nie badzcie smieszni...
    Przypominam ze mowimy o grafitii a nie tagach a to jest olbrzymia roznica! ! !

    Wandalizm? chyba zartujecie!kiedys byl nawet plakat na ktorym byl graficiarz a po drugiej stronie zdechle zwierzeta na wskutek wypadku tankowca na morzu i podpis byl "kto tu jest wandalem?"

    zastanowcie sie ;) i nie traktujcie grafitii jak jakies tanie go*no bo to nie jakies tam bazdgoly;]i tak jak zip mowi myslicie ze jedna ipreza i sciana wszystko zalatwi? pfff
    ile wy macie lat ze tak myslicie? 60? :|

  • ~ 2006-08-28
    13:58:08

    0 0

    jakim flmamastrem na jakim papierze? koleś sprejował na jakimś specjalnym tworzywie... a poza tym grafiti bardzo mi się podoba jako sztuka, ale nie koniecznie na mojej ulicy... ale masz racje mi chodzi przedewszystkim o te buraki, które tylko bazgrolą, a nie o tych co prawdziwe obrazy na ścianach malują. Pomysł kontrolowanego sprejowania na przystankach bardzo mi się spodobał i miło mi się stoi na takim pięknie pomalowanym przystanku! Ale to nie zmienia faktu, że całą reszta to ochyda!

  • ~qn 2006-08-28
    15:59:58

    0 0

    w twoim poprzednim poscie obrazales graficiarzy a teraz mowisz ze Ci sie to podoba ;) (grafitii)
    nie lubie jak ktos myli tagi z grafami.
    Aha....i nie tylko "blokersi, hiphoperzy czy skejci" maluja.... to tak dla informacji tylko ;)

  • ~ 2006-08-28
    17:35:45

    0 0

    To ja ci to w prosty sposób podsumuje bo widać nierozumny jesteś qn:
    bazgroły nie, piękna sztuka tak! Pod warunkiem, że z głową a nie na świeżo odmalowanej kamienicy... Oprócz bazgroł, pożądnego grafiti w mieście jeszcze niewiedziałem. A pisząc "the blockers" miałęm na myśli buraków z osiedla Dąbrówki na którym mieszkam i gdzie można znaleść napisy z cyklu taki i taki pan "szczela z dupy". Kazdy wie co to jest grafiti i z czym to się je więc nie rób ze mnie głupka. Nie czepam się ludzi, którzy mają prawdziwy talent, bo tacy zazwyczaj myślą i wiedzą gdzie co można namalować, tylko tych co myślą, że są graficiarzami... jak nadal mnie nierozumiesz to trudno, jaśniej chyba sie nieda!

  • ~qn 2006-08-30
    11:41:17

    0 0

    no ok niech Ci juz bedzie ;) ale skoro nie widziales pozadnego grafa w rybniku tzn. ze poza dabrowki glowy nie wychylasz
    pozdr ;)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jak zamierzasz spędzić wakacje 2024?





Oddanych głosów: 307